پنجشنبه اتفاق افتاد

کشته و زخمی شدن کارگران معدن زغال سنگ البرز مرکزی 

۴ کارگر معدن زغال سنگ البرز مرکزی در جریان گازگرفتگی پنجشنبه (۳۰ خرداد ماه) کشته و زخمی شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، هویت ۴ کارگر  معدن زغال سنگ البرز مرکزی که در جریان گاز گرفتگی پنجشنبه (۳۰ خرداد ماه) کشته و زخمی شدند، مشخص شد.

براساس اطلاعات کارگران این معدن، دو کارگر فوت شده «ابراهیم غضنفری» و «رشید‌الله طاهری» ۴۲ و ۵۰ ساله از کارگران پیمانکاری تونل شماره ۷  معدن زغال سنگ واحد البرز مرکزی واقع در منطقه سواد کوه بودند و «فرشاد معافی» و «سیدمهدی حسینی» از مجروحان این حادثه هستند که هم اکنون در بیمارستان شهدای زیرآب تحت درمان هستند. رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه متاسفانه ساعت حدود ۹ صبح پنجشنبه در تونل شماره ۷ معدن آقای جلیلی در ۳۱۵ متری تونل ۲ کارگر ما فوت و ۲ نفر دیگر هم مصدوم شدند، گفته است: تهویه و اکسیژن در تونل وجود نداشت و عدم هوادهی باعث می‌شود تا کارگران به کما بروند.

وی افزود: این تونل عملا تونل تعطیلی بود که فاقد استفاده بود و کارفرما گفته بود که من کارگر را فرستادم که حدود ۶۰ متر لوله را بیرون بیاورد.

سعدی عبدالهی  افزود: کارگران بدون امکانات وارد تونل شدند که ۱۰۰ در صد اشتباه بود و کارفرما دستور ورود تا ۵۰ متری را اعلام کرد و کارگران در فاصله ۳۱۵ متری پیدا شدند. در جریان حادثه گاز گرفتگی تونل شماره ۷ معدن سوادکوه البرز مرکزی دو کارگر کشته و دو کارگر دیگر مجروح شدند.

    

کارگران کاشی نیلوفر بیرجند:

«قول‌ها» عملی نشد

کارگران کاشی نیلوفر بیرجند از عملی نشدن وعده‌های مسئولان انتقاد دارند.

کارگران کاشی نیلوفر بیرجند در تماس با خبرنگار ایلنا، از عملی نشدن وعده‌ها خبر دادند. این کارگران که منتظر بودند نهایتاً تا دوشنبه یا سه‌شنبه هفته جاری، بخشی از معوقات مزدی خود را دریافت کنند، می‌گویند: مجبور شدیم روز گذشته برای چندمین بار به استانداری خراسان جنوبی مراجعه کنیم. آنها با بیان اینکه ما با «پرداخت قطره‌چکانی» حقوق معوق که وعده داده بودند هم راضی بودیم، اما متاسفانه ریالی به حساب‌مان واریز نشده؛ می‌گویند: امیدواریم هرچه زودتر معوقات مزدی ما پرداخت شود. در جلسه کمیسیون کارگری هفته گذشته، قرار شد که پرداخت مطالبات کارگران کاشی نیلوفر از هفته جاری آغاز شود، کارگران می‌گویند: قرار شد در هر ماه بخشی از معوقات ما جبران شود و هر ماه 2 ماه حقوق بگیریم تا معوقات به پایان برسد. استانداری خراسان جنوبی نیز با تایید این خبر از لزوم اجرای مصوبات کمیسیون کارگری استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد معوقات کارگران به زودی پرداخت شود.