آغاز فعالیت ۴۵ واحد تولیدی مشکل‌دار در آذربایجان غربی

‌سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: ۴۵ واحد راکد و مشکل‌دار استان به چرخه تولید بازگردانده شد. به گزارش ایلنا، محمد دهقان اظهار کرد: با بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده توسط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تاکنون موانع و مشکلات ۴۵ واحد راکد و مشکل‌دار، رفع و به چرخه تولید بازگردانده شدند.

وی افزود: در سال گذشته مبلغ ۲ هزار و ۶۲ میلیارد ریال تسهیلات برای ۱۴۳ واحد توسط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پرداخت شد. با اقدامات صورت گرفته جهت رفع موانع واحدهای تولیدی صنعتی استان تعداد ۳ هزار و ۵۳۵ موقعیت شغلی ایجاد یا حفظ شد. وی درباره اقدامات این کارگروه در دو ماهه امسال عنوان کرد: مبلغ ۲۲۳ میلیارد ریال برای مرتفع ساختن مشکلات ۹ واحد صنعتی تولیدی جهت حفظ یا ایجاد تعداد ۱۶۴ موقعیت شغلی پرداخت شد. سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: هم اکنون در استان تعداد دو هزار و ۳۳۶ واحد صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۵۵هزار و ۴۱۳ میلیارد ریال و با ایجاد ۵۹هزار و ۶۷۱ فرصت شغلی پایدار در حال فعالیت هستند.

    

فقر و اعتیاد مهمترین علت پیدایش کودکان کار است

مسئول امور اجتماعی بهزیستی بروجرد گفت: بنا بر بررسی‌هایی که روی کودکان کار صورت گرفته، فقر، مشکلات اقتصادی و مساله اعتیاد در خانواده مهمترین علت پیدایش و بروز کودکان کار است. مهین گودرزی در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: مسائل و مشکلاتی همچون طلاق و جدایی والدین، فوت یکی از آنها و سرخوردگی و شکست‌های تحصیلی از دیگر عوامل مؤثری هستند که منجر به بروز کودکان کار می‌شود. وی افزود: کودکان کار شهرستان بروجرد همگی خانواده دارند و در پایان روز به خانه بازمی‌گردند بنابراین چیزی به عنوان کودک خیابانی در این شهرستان وجود ندارد.

    

مطالبات کارگران کشتارگاه ایلام پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: با آغاز فعالیت مجدد کشتارگاه صنعتی ایلام پس از ۱۶ ماه تعطیلی مطالبات کارگران با مدیریت جدید پرداخت شد. به گزارش ایرنا، شکرالله شیرخانی در نشست با مدیرعامل، کارکنان و کارگران کشتارگاه صنعتی ایلام اظهار داشت: ۱۶ ماه از تعطیلی این کارخانه به دلیل سوءمدیریت پیشین می‌گذرد که با سرمایه‌گذاری مالک و مدیرعامل جدید، پرداخت بدهی کارگران در اولویت قرار گرفت. وی با بیان اینکه فعالیت این کشتارگاه از سر گرفته شده، افزود: مدیریت جدید با رونق تولید و برنامه مناسب با حفظ کارگران قبلی ۱۰۰ نیروی جدید نیز جذب خواهد کرد.

    

کارگران کاشی نیلوفر بیرجند در انتظار دریافت حقوق

کارگران کاشی نیلوفر بیرجند انتظار دارند این هفته مطالبات مزدی آنها به تدریج پرداخت شود. به گزارش ایلنا، کارگران کاشی نیلوفر بیرجند تا 9 ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند. کارفرما علت عدم پرداخت را کمبود نقدینگی و وضعیت نامناسب اقتصادی عنوان کرده‌ است. روز پنجشنبه جلسه کمیسیون کارگری در استانداری خراسان جنوبی با شرکت تعدادی از کارگران و مدیران کارخانه برگزار شد و مدیران به کارگران وعده دادند که پرداخت مطالبات آنها از هفته جاری آغاز شود. کارگران می‌گویند: اگرچه قرار نیست همه مطالبات ما یک‌‌جا پرداخت شود اما همین پرداخت قطره‌چکانی نیز برای ما که ماه‌ها در انتظار دریافت بوده‌ایم، غنیمت است. امیدواریم ظرف هفته‌های آتی همه مطالباتمان را بعد ماه‌ها بگیریم. از قرار معلوم، از نیمه سال 1395 تاکنون، اضافه‌کاری کارگران پرداخت نشده و از تیرماه تا دی‌ماه 1397 و همچنین از ابتدای سال‌جاری تا امروز حقوق کارگران پرداخت نشده است. استانداری خراسان جنوبی با تایید این خبر اعلام کرد: نتیجه کمیسیون کارگری به نفع کارگران است و انشالله مشکلات حل می‌شود.