نایب رئیس مجلس:

۳۵درصد طلاق‌ها برای دریافت مستمری است

نایب رئیس مجلس گفت: بیش از ۳۵درصد طلاق‌ها به صورت صوری است تا امکان دریافت مستمری را از صندوق‌ها فراهم کند.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا مصری در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری شبکه دو سیما نسبت به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی هشدار داد.

او عنوان کرد: مسئولان کشور باید بپذیرند که نظام بیمه‌ای با نظام بودجه‌ریزی کاملا متفاوت است.

به گفته مصری، بیش از ۳۵درصد طلاق‌ها به صورت صوری است تا امکان دریافت مستمری را از صندوق‌ها فراهم کند.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه کشور خیلی گران اداره می‌شود، افزود: اگر اقتصاد کشور از ساختار بودجه‌ریزی جدا نشود این روند معیوب همچنان ادامه می‌یابد.

    

ریزش معدن همصفا در آمل جان یک کارگر را گرفت

یک کارگر ۶۵ ساله بر اثر ریزش معدن شن و ماسه همصفا جان خود را از دست داد. بنا بر گزارش‌ها، ریزش آوار در معدن شن و ماسه و واریزه‌های کوهی (هم‌صفا) در جاده چمستان به آمل موجب خفگی یک کارگر شد. این کارگر ۶۵ ساله که بر اثر ریزش آوار دچار خفگی شده بود بلافاصله توسط افراد حاضر در معدن خارج شد.

به گزارش روابط‌عمومی مرکز فوریت‌های پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تیم اورژانس پس از ورود به صحنه و ارزیابی مصدوم دریافت که مصدوم فاقد علائم حیاتی بوده و بلافاصله اقدامات پیشرفته احیای قلبی و ریوی را آغاز کرد. این اقدامات در مرکز درمانی هم ادامه یافت ولی فایده‌ای نداشت. اواخر اردیبهشت ماه پارسال هم ریزش معدن در منطقه لاویج شهرستان نور سبب مرگ یک کارگر و زخمی شدن سه نفر دیگر شده بود.

    

سقوط مرگبار کارگر ساختمانی ۳۹ ساله در فردیس

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس از مرگ یک کارگر ساختمانی در شهرستان فردیس کرج بر اثر سقوط از بلندی خبر داد که در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد. به گفته بیژن جنتی، در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط فردی از بلندی ساختمان، بلافاصله مأموران کلانتری ۱۷ بعثت به محل حادثه اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس بیان کرد: با حضور مأموران در محل حادثه مشخص شد کارگر ساختمانی که مردی ۳۹ ساله بوده در حین انجام کار از طبقه دوم به پایین سقوط کرده است.

وی اظهار کرد: در تحقیق از شاهدان عینی، علت حادثه بی‌احتیاطی در جمع کردن میله‌های داربست عنوان شد.

    

تکرار حوادث در معادن زغال سنگ البرز شرقی

مرگ یک معدنچی  بر اثر گازگرفتگی 

ظهر دیروز (یکشنبه، ۲۶خرداد) یک کارگر در معدن زغال‌سنگ رزم جا غربی طزره در شرکت البرز شرقی، بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داد.

به گزارش ایلنا، هویت کارگر جان‌باخته «مجتبی گیلان» حدودا ۲۹ ساله اعلام شده است. این کارگر بعد از وقوع حادثه به بیمارستان ولایت دامغان منتقل می‌شود که به دلیل شدت گازگرفتگی جان خود را از دست می‌دهد. پنجشنبه گذشته نیز بر اثر ریزش تونل برناکی در معدن زغال‌سنگ طزره دامغان، دو کارگر به اسامی «محمود مومن» و «علی عجم» جان باختند و یک نفر به اسم «علی لالایی» مصدوم شد.