مرگ‌بارترین روز جاده‌های کشور در تابستان امسال 

فرمانده پلیس‌راه کشور با تشریح وضعیت تصادفات رانندگی در تابستان امسال از افزایش جانباختگان در این فصل خبرداد. به گزارش خبرآنلاین، سردار سید تیمور حسینی به تشریح و آنالیز وضعیت تصادفات رانندگی در تابستان امسال پرداخت و اعلام کرد: در طرح‌تابستانی امسال در مجموع روزانه ۳۰۰میلیون کیلومتر در جاده‌ها پیمایش داشتند. او با بیان اینکه در تیرماه و مردادماه امسال به ترتیب ۸.۴ و ۱۰.۴ درصد افزایش تردد داشتیم، گفت: متاسفانه شمار جانباختگان تصادفات ما در سر صحنه یک درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشت و ۲۴نفر بیشتر کشته شدند. به گفته حسینی، تعداد جانباختگان سرصحنه تصادفات رانندگی در تابستان امسال ۲۵۷۳نفر بود. او درباره مرگبارترین روز تابستان امسال در جاده‌ها نیز تصریح کرد: طبق آمارهای ما ۱۶درصد از جانباختگان حوادث رانندگی در روز جمعه جان خود را از دست دادند و بر این اساس جمعه مرگبارترین جاده‌های کشور بوده و کمترین مرگ‌ها نیز مربوط به روز شنبه است که ۱۱درصد از کل جانباختگان صحنه تصادفات جان خود را در این روز از دست دادند.

    

بی‌توجهی شهرداری به مناسب‌سازی معابر برای معلولان 

عضو هیات‌رییسه شورای‌شهر تهران در مورد وضعیت مناسب‌سازی معابر در مناطق ۲۲‌گانه بیان کرد: در سال ۱۳۹۸با تشکیل کمیته‌های مناسب‌سازی در سطح مناطق ۲۲‌گانه، اولویت‌های پروژه‌های مناسب‌سازی با حضور نمایندگان جامعه معلولین در هر منطقه تعیین و قرار شد برای هر یک از مناطق ۲۲‌گانه، هشت پروژه مناسب‌سازی تعریف شود که برهمین اساس باید در هر منطقه دو بوستان، دو معبر و چهار ساختمان اداری متعلق به شهرداری مناسب‌سازی شود. به گزارش ایسنا، زهرا نژادبهرام با بیان این‌که مناسب‌سازی ۶۰میدان میوه و تره‌بار تا پایان امسال به عنوان یکی از تکالیف معاونت خدمات شهری مشخص شد، اظهار کرد: تبصره۳۸ در بودجه ۱۳۹۸مصوب شد تا از طریق آن بتوانیم مناسب‌سازی ایستگاه‌های مترو خط یک تا چهار، مناسب‌سازی بوستان‌ها، سرویس‌های‌ بهداشتی سطح شهر و ساختمان‌های شهرداری را با شدت و جدیت بیشتر دنبال کنیم و به همین دلیل بودجه مناسب‌سازی نسبت به سال قبلش ۳۲۵درصد افزایش یافت. عضو هیات‌رییسه شورای شهرتهران با بیان این‌که در کمیته مناسب‌سازی معابر تاکید کردیم که تمام ایستگاه‌های خطوط جدیدالاحداث مناسب‌سازی شود و هیچ ایستگاهی بدون رعایت ضوابط مناسب‌سازی افتتاح نشود، ادامه داد: همچنین مصوب کردیم که ۱۵ایستگاه پرتردد مترو در خطوط یک تا چهار از جمله میدان آزادی، شادمان، انقلاب و ... مناسب‌سازی شود .

    

در کمیسیون‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شد

تأیید طرح «تربیت‌جنسی دانش‌‌آموزان»

دبیرکل شورای‌عالی آموزش‌وپرورش درباره هدف طرح «تربیت‌جنسی دانش‌‌آموزان» گفت: تربیت‌جنسی به معنای هوشیارکردن بچه‌هاست تا آسیب‌پذیری آنها به حداقل برسد، در حقیقت تربیت‌جنسی کمک می‌کند تا اجازه ندهیم، از کودکان سوءاستفاده شود. به گزارش ایلنا، مهدی نویدادهم درباره سرانجام طرح «تربیت‌جنسی دانش‌‌آموزان» بیان کرد: این طرح در حال‌حاضر در دستورکار شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی است و در کمیسیون‌های ذیربط بررسی و تایید شده و در دستور کار صحن شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی قرار گرفته است، امیدواریم هرچه زودتر این طرح مورد بررسی قرار بگیرد و تصویب شود.براساس آن‌که یک سیاست‌کلی برای تربیت‌جنسی در کشور در نظر گرفته شده، همه دستگاه‌ها از جمله آموزش‌وپرورش باید برنامه‌های اجرایی و عملیاتی خودشان را تنظیم کنند، ما هم آمادگی داریم که کار خودمان را آغاز کنیم.  نویدادهم در ادامه افزود: اجرای این طرح به جلسات شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی بستگی دارد، زیرا مساله تربیت‌جنسی بسیار چالشی است و طبیعتا یک سری موافق و مخالف دارد. آمار موافقان بیشتر است و مخالفان دل‌نگرانی‌هایی دارند که این دل‌نگرانی‌ها قابل تامل است.