رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری، گفت: با وجود اینکه با دفتر مدیریت تامین اجتماعی تماس گرفتیم و خواهان برگزاری جلسه‌ای درباره مسائل شستا و بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی شدیم، هیچ تمایلی برای برگزاری جلسه‌ای با کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری ندیدیم.

«ناصر چمنی» در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به گفته‌های «مصطفی سالاری» مدیرعامل تامین اجتماعی درباره رعایت سه‌جانبه‌گرایی در این سازمان گفت: هم از آقای روحانی و هم از آقای سالاری بارها خواسته‌ایم که سه‌جانبه‌گرایی را در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ کنند، نه اینکه آقای سالاری تصمیمی بگیرند و سپس با نمایندگان یکی از تشکل‌های کارگری جلسه بگذارند و تصمیم‌های خود و رئیس جمهوری را در مورد شستا بیان کنند. رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری افزود: طبق سه‌جانبه‌گرایی نمی‌توانیم هیچ تصمیمی را بدون در نظر گرفتن نظر تشکل‌های کارگری لحاظ کنیم. از ابتدای مطرح شدن واگذاری شستا با آن مخالفت کرده و تاکید داشتیم که اگر از سودآوری شرکت‌ها راضی نیستند، مدیریت شرکت‌ها را علمی و فنی کنند، نه اینکه آنها را واگذار کنند.

چمنی گفت: ولی متاسفم که مدیرعامل تامین اجتماعی نظر رئیس‌جمهور در مورد شستا را اجرایی می‌کند، بدون اینکه استقلال این سازمان را در نظر داشته باشد. سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی است و از بودجه عمومی ارتزاق نمی‌کند، با این حال مکلف شده که نظر دولت را اجرایی کند.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری با اشاره به بخش دیگری از گفته‌های سالاری، افزود: مدیرعامل تامین اجتماعی گفت که شرکتی در تامین اجتماعی داریم که ۶۰ میلیارد تومان سودآوری دارد، در حالی‌که شرکت‌های مشابه آن هزار میلیارد تومان سودآوری دارند. بعد هم نتیجه گرفته‌اند که اداره مستقیم بنگاه‌ها توسط سازمان به زیان آن است. اداره ضعیف بنگاه‌ها به معنی آن است که به اموال بیمه‌شدگان در سازمان تامین اجتماعی چوب حراج زده‌ایم بنابراین به نظر می‌رسد که آقای سالاری به جای حل مسأله سعی در کمرنگ کردن آن و پاک کردن صورت مسأله دارد.

وی افزود: مدیرعامل تامین اجتماعی در حالی به فروش شرکت‌های شستا برای تامین کسری منابع سازمان می‌اندیشد که هیچ اشاره‌ای به بدهی دولت به تامین اجتماعی که به بیش از ۲۰۰هزار میلیارد تومان رسیده، نمی‌کند.