مصدومیت 7 کارگر در پی انفجار لوله گاز

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از انفجار یک لوله گاز در منطقه پاکدشت و مصدومیت 7 کارگر خبر داد. مجتبی خالدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: ظهر دیروز بر اثر انفجار لوله گاز به دلیل برخورد بیل مکانیکی در حال حفاری هفت نفر کارگر مصدوم شدند. وی افزود: این حادثه در منطقه پاکدشت نرسیده به میدان قوهه رخ داد که متأسفانه هفت نفر از کارگران مشغول به کار، مصدوم و برای طی کردن مراحل درمان به بیمارستان شهدای پاکدشت انتقال یافتند. خالدی تصریح کرد: طبق گزارش‌های رسیده حال دو نفر از این افراد مساعد نیست.

    

مطالبات کارگران قزوینی پس از ۱۶ سال پرداخت شد

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با پیگیری دستگاه قضایی این استان، مطالبات کارگران شرکت‌های ریسندگی مه‌نخ، فرنخ و نازنخ پس از حدود ۱۶ سال به آنها پرداخت شد. به گزارش ایلنا، نورالله قدرتی گفت: با اجرای تصمیمات ستاد مقاومتی استان قزوین جهت تعیین تکلیف وضعیت طلب کارگران این شرکت، پس از گذشت ۱۶ سال بالغ بر  ۲۰۰ میلیارد ریال از مطالبات آنان پرداخت شد. وی افزود: اموال شرکت در رهن بانک‌ها و ادارات بود و این امر پرداخت مطالبات کارگران شرکت را با مشکل مواجه کرده بود اما به لحاظ اینکه طلب کارگران جزو دیون ممتازه شرکت بوده با تصمیم ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین و به استناد مواد قانونی متعدد سوله‌های داخل شرکت، آهن‌آلات و سایر اموال مشابه به فروش رسید. قدرتی با اشاره به فعال بودن تولید در شرکت فرنخ گفت: در پرداخت مطالبات کارگران این نکته مهم هم در نظر گرفته شد که تولید شرکت با مشکل مواجه نشود. مدت مدیدی است که شرکت‌های مه‌نخ و نازنخ غیرفعال هستند اما شرکت فرنخ همچنان مشغول تولید است. رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: عدم توجه به تقاضای کارگران طلبکار سبب نارضایتی بیشتر و اعتراضات جمعی در سطح شهر و مواردی از این دست می‌شود که متاسفانه سوءاستفاده افراد و گروه‌های ضدنظام را به همراه داشته و علاوه بر این عرصه برای مدیریت شرکت نیز تنگ شده و در نهایت تولید با مشکل مواجه می‌شود که خواست ما قطعا این نبوده و نیست.

    

اعتراض مربیان آموزشگاه‌های رانندگی به نداشتن سهمیه بنزین

مربیان آموزشگاه‌های رانندگی از عدم دریافت سهمیه بنزین و یارانه‌ای برای پوشش هزینه‌هایی که متعاقب گرانی بنزین بر آنها تحمیل شده، گلایه‌مند هستند. به گزارش ایلنا، «حسین وحدانی‌فر» رئیس انجمن صنفی مربیان آموزشگاه‌های رانندگی استان تهران گفت: مربیان آموزشگاه‌های رانندگی را نه جزو حمل و نقل عمومی حساب کرده و نه در قالب آموزشگاه‌ها به آنها سهمیه بنزین داده‌اند. ما مثل یک فرد عادی ۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای در ماه دریافت می‌کنیم که این میزان کفاف پنج روز فعالیت ما را هم نمی‌دهد. او ادامه داد: یک مربی آموزشگاه رانندگی با خودرو شخصی فعالیت کرده و کارش بسته به خودرو خود و هزینه‌های آن است. در شرایط عادی درآمد ما ناچیز است، حال اگر قرار باشد هزینه سه برابری بنزین نیز اضافه شود مشکلات ما دوچندان می‌شود. به گفته رئیس انجمن صنفی مربیان آموزشگاه‌های رانندگی استان تهران، نامه‌نگاری در این زمینه حاصلی نداشته است. او گفت: انتظار ما این است که برای مربیان آموزشگاه‌های رانندگی نیز مانند سایر مشاغل سهمیه بنزین در نظر گرفته شود یا یارانه‌ای برای پوشش هزینه‌هایی که به دنبال گرانی بنزین بر ما تحمیل شده به ما بپردازند.