مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی:

حقوق آذرآبی‌ها هنوز پرداخت نشده است

در یکی، دو ماه گذشته، دو واحد بزرگ صنعتی استان مرکزی (هپکو و آذرآب) روزهای بحرانی را پشت سر گذاشتند. در نهایت سهام هپکو به طور موقت به دولت واگذار شد که در اختیار سازمان خصوصی‌سازی کشور قرار گرفت تا مجدداً این سهام به بخش خصوصی واگذار شود. در عین حال، وعده داده شد که وضعیت آذرآب از منظر سطح تولید و پرداخت معوقات مزدی کارگران، بهبود یابد.

«محمدتقی آبایی هزاوه» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در ارتباط با این دو واحد صنعتی به ایلنا می‌گوید: حقوق شهریور ماه کارگران آذرآب هنوز پرداخت نشده است. این درحالی‌ست که بانک کشاورزی پیشتر وعده داده بود معوقات مزدی کارگران به زودی پرداخت می‌شود. در یکی، دو هفته گذشته، فقط مانده حقوق مرداد ماه کارگران واریز شد اما حقوق شهریور ماه پرداخت نشد.

وی ادامه داد: بانک کشاورزی قول داده 15 میلیارد تومان تسهیلات به آذرآب بپردازد که این مبلغ هنوز پرداخت نشده است.

به گفته آبایی، این مبلغ قرار بود به عنوان «سرمایه در گردش» هم صرف راه‌اندازی تولید شود و هم معوقات کارگران از این محل پرداخت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در مورد تعیین تکلیف سهام هپکو هم می‌گوید: هنوز تکلیف هپکو روشن نشده است. در مورد این واحد تولیدی، دولت مصوباتی داشته که هیچ‌یک از این مصوبات، هنوز عملیاتی نشده است. سهام این مجتمع، همچنان در اختیار دولت است.

    

قرار داد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی نهایی شد

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از انعقاد قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان این سازمان خبر داد و گفت: در قرارداد جدید سقف تعهدات درمانی ۱۵درصد افزایش یافت. علی‌اصغر بیات به مهر گفت: قرارداد جدید بیمه تکمیلی پس از برگزاری مناقصه، بازگشایی پاکت‌ها و پس از مذاکرات لازم و با در نظر گرفتن افزایش سطح خدمات بیمه تکمیلی با شرکت بیمه‌ای آتیه‌سازان حافظ منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه قرارداد جدید از ۳۰ آبان به مدت یک سال اعتبار دارد، گفت: تا اول آذرماه سال آینده بازنشستگان می‌توانند برای استفاده از خدمات درمانی به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه و از بسته جدید تکمیل درمان بهره‌مند شوند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه حق بیمه تکمیل درمان بازنشستگان تأمین اجتماعی از ۳۸هزار و ۲۰۰ تومان در سال گذشته به ۴۴هزار تومان افزایش یافته، گفت: به طور متوسط تعهدات درمانی در بیمه تکمیلی جدید ۱۵درصد افزایش یافته است. به گفته وی، بیش از سه میلیون و ۳۰۰هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که از بیمه تکمیل درمان استفاده می‌کنند. بیات خاطرنشان کرد: بازنشستگانی که در گذشته بیمه بوده‌اند، در صورتی که نمی‌خواهند دیگر از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنند حداکثر سه ماه (تا ۳۰ بهمن ماه) فرصت دارند تا انصراف خود را اعلام کنند.

    

کاهش ۳درصدی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در مهر ماه

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تعداد کل مقرری‌بگیران مهر ماه سه درصد کاهش یافته، گفت: تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در مهر ماه ۹۸ به حدود ۲۵۵هزار نفر کاهش یافته است. به گزارش تسنیم، کریم یاوری گفت: تعداد کل مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در شهریور ماه حدود 263هزار نفر بوده که این تعداد در مهر ماه 98 به حدود 255هزار نفر کاهش یافته است. وی اعلام کرد: کارگرانی که بدون میل و اراده از کار بیکار شوند با رعایت سایر شرایط قانون بیمه بیکاری ماهانه برحسب میزان سابقه بیمه‌پردازی به مجردان حداقل 6 ماه و حداکثر 36 ماه و به متأهلین حداقل 12 ماه و حداکثر 50 ماه مقرری بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.