وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد:

ضرورت به‌کار گیری حداکثر توان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید اگر چه برای برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شد اما با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای تنها ۳۷درصد آن تخصیص پیدا کرده است.

محمد شریعتمداری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی براساس اعتبار مصوب قانونی حدود 14 تا 18درصد در زمینه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حرکت روبه جلو داشت که این درصد نیز بخش کوچکی از مسیر است، افزود: امیدوارم از محل تامین منابع از سایر حوزه‌ها به ویژه پیش‌بینی اعتبارات موردنیاز در بودجه سال 99، همسان‌سازی حقوق که یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه بازنشستگان کشور است، تامین شود. وی با بیان اینکه همسان‌سازی یکی از مطالبات به حق بازنشستگان است که باید اجرایی شود، اضافه کرد: از آنجایی که صندوق بازنشستگی کشوری 1.5میلیون بازنشسته و صندوق تامین اجتماعی 3.2میلیون بازنشسته دارد باید تمام تلاش و توان خود را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کار بریم.

    

سازمان پزشکی قانونی:

حوادث کار در شش ماه نخست سال جاری ۸۹۸ قربانی گرفت

۸۹۸ نفر نیمه نخست امسال در حوادث کار جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۸۳۶ نفر بود، ۷.۴درصد بیشتر شده است اما آمار مصدومان این حوادث کمتر شده است.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی کشور، در شش ماهه اول سال جاری از کل تلفات حوادث کار ۸۹۰ نفر مرد و ۸ نفر زن بودند.

سقوط از بلندی در حوادث کار بیشترین علت مرگ افراد را به خود اختصاص می‌دهد به نحوی که در شش ماهه اول امسال ۳۹.۴درصد از کل تلفات حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی جان خود را از دست داده‌اند. در این مدت ۳۵۴ نفر به دلیل سقوط از بلندی، ۲۳۲ نفر به دلیل اصابت جسم سخت، ۱۴۰ نفر به دلیل برق‌گرفتگی، ۷۸ نفر به دلیل سوختگی، ۴۳ نفر به دلیل کمبود اکسیژن و ۵۱ نفر به سایر دلایل دیگر جان خود را در حوادث کار از دست داده‌اند. در این مدت استان‌های تهران با ۲۵۰، خراسان رضوی با ۵۷ و مازندران با ۵۳ فوتی بیشترین و استان‌های چهارمحال و بختیاری با سه، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان هر کدام با شش و خراسان جنوبی با هفت فوتی کمترین آمار تلفات حوادث کار را داشته‌اند. براساس آمارهای موجود در نیمه نخست سال جاری ۱۴هزار و ۲۰۰ مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳هزار و ۵۵۱ نفر مرد و ۶۴۹ نفر زن بودند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳.۱درصد کمتر شده است.

    

تجمع دوباره کارگران کشاورزی هفت‌تپه

صبح دیروز شماری از کارگران شاغل در بخش کشاورزی مجتمع نیشکر هفت‌تپه بار دیگر در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی خود تجمع کردند. به گزارش ایلنا، این کارگران گفتند: دو ماه از مطالبات مزدی مربوط به شهریور و مهر ماه سال جاری خود را دریافت نکرده‌ایم. در عین حال مطالبات دیگری از کارفرما طلبکاریم.

به گفته این کارگران، پرداخت سختی کار و حق سنوات بازنشستگی کارگران مشمول، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، همسان‌سازی حقوق، پرداخت مطالبات بیمه تامین اجتماعی و تامین امنیت شغلی کارگران ازجمله مطالبات قانونی کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه است.

روابط‌عمومی مجتمع نیشکر هفت‌تپه ضمن تایید این تجمع اعلام کرد: مدیریت بنا به خواست هیات مدیره مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه، درصدد پرداخت حقوق و دستمزد کارگران است و با پرداخت بخش از مطالبات مزدی کارگران در روزهای آینده، با از سرگیری فعالیت بخش صنعت و تولید شکر و بهبود وضعیت مالی شرکت، باقیمانده مطالبات کارگران هم پرداخت خواهد شد.