مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:

کارگران اجازه  ندهند نیشکر هفت‌تپه بمیرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، اولویت نخست خود را رفع مشکل کارگران هفت‌تپه عنوان کرد و گفت: این کارگران ۱۵ خواسته اصلی دارند که اغلب آنها صنفی نیست و باید از طریق قانون پیگیری شود.

ارسلان غمگین در گفت‌وگو با ایرنا، حفظ آرامش را برای رونق تولید و رفع مشکلات هفت‌تپه ضروری خواند و افزود: حدود ۲۰ روز است که تجمعاتی در این کارخانه صورت می‌گیرد که بعضی از آنها صنفی و بعضی غیرصنفی است.

وی با بیان اینکه این شرکت با داشتن حدود چهار هزار نیرو، حقوق معوقه ندارد، اظهار داشت: طرح طبقه‌بندی مشاغل با وجود اجرا نشدن در اغلب شرکت‌ها، در هفت‌تپه اجرا شده و ماهانه حدود ۱۸۰میلیارد ریال حقوق به کارگران پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از کارفرمای هفت‌تپه هم خواست علاوه بر ساختارسازی و ایجاد نظم در کارخانه تا جای ممکن از بازنشستگان استفاده نکند مگر در جایگاه‌های اختصاصی تا تجربه آنها به نیروهای جوان منتقل شود.

وی با بیان اینکه تمدید دفترچه بیمه کارگران با پیگیری استانداری خوزستان آغاز می‌شود، گفت: خواسته‌های کارگران ازجمله ایاب و ذهاب، غذا و افزایش ۱۵ تا ۳۰درصدی حق شفیت در حال پیگیری هستند.

وی از استقرار سه تن از کارشناسان خبره روابط کار استان خوزستان در دفتر حقوقی شرکت نیشکر هفت‌تپه خبر داد و اظهار داشت: کارگران خواسته‌ها و تقاضاهای خود را با این کارشناسان مطرح و آنها را پیگیری کنند تا رای لازم صادر شود. اگر کارگران به رای کمیته روابط کار اعتراض داشتند می‌توانند موضوع را از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از کارگران خواست دست در دست هم دهند و اجازه ندهند نیشکر زنده بمیرد زیرا حدود ۶ هزار و ۶۰۰هکتار نیشکر آماده برداشت است و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اخیرا ظرف ۴۷ روز کشت شده که این اجرا و کشت در این مدت یک رکورد است.

    

دادستان اراک خبر داد:

دستگیری 21 کارگر آذرآب

دادستان اراک گفت: 21 نفر از کارگران آذرآب در جریان حوادث روز یکشنبه بازداشت شدند.

عباس قاسمی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در جریان اعتراضات کارگری روز یکشنبه کارگران آذرآب که به درگیری بین نیروهای پلیس و کارگران منجر شد، 21 نفر از کارگران بازداشت شدند.

وی تصریح کرد: بستن ریل و ایجاد وقفه در حرکت قطار کار ناشایستی است که متاسفانه کارگران اقدام به این کار کردند.

دادستان اراک بیان داشت: کارگران آذرآب حق دارند و مطالبات آنان نیز مطالبات به حقی است اما باید از مسیر قانونی خود پیگیری شود. اینکه بخواهند برای رسیدن به حق خود، حقوق دیگران را ضایع کرده و در نظم عمومی اخلال ایجاد کنند، به هیچ عنوان منطقی نیست.

قاسمی بیان داشت: مسئولان استان در حال پیگیری مسائل مربوط به شرکت آذرآب و هپکو هستند. باید این پیگیری‌ها زودتر به سرانجام برسد و انتظار داریم کارگران سعه‌صدر داشته باشند و مطالبات خود را از مسیر قانونی پیگیری کنند. وی ادامه داد: مسیر را اشتباه رفتن نتیجه‌ای نخواهد داشت. چاره کار بستن ریل قطار نیست و مشکلات کارگری باید با تعامل و اتخاذ تدابیر درست برطرف شود.