رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر ۶۰درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی حداقل حقوق را دریافت می‌کنند و این افراد باید از نظر معیشتی تأمین شوند.

به گزارش مهر، علی‌اصغر بیات صبح دیروز در مراسم پیاده‌روی بازنشستگان و مستمری‌بگیران در بوستان ولایت که با حضور مدیرعامل تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت:‌ بازنشستگان از مدیریت سازمان درخواست کمک دارند چرا که ۶۰درصد آنها حداقل حقوق را دریافت می‌کنند و حقوق آنها کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد. رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه ما پیگیر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران هستیم، گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تبدیل به استخوان لای زخم شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر این معضل حل شود. بیات بیان داشت:‌ ما به ارتقای معیشت بازنشستگان اعتقاد داریم و باید این اقدام هر چه زودتر اتفاق بیفتد. درخواست داریم که سهام دو شرکت مورد نیاز را به بازنشستگان واگذار کنند. در حال حاضر سهام بانک رفاه متعلق به بازنشستگان است ولی سهام این بانک در سازمان باقی مانده هر چند بانک رفاه با ما همکاری خوبی داشته است. وی بیان داشت: مسکن بازنشستگان بسیار حائز اهمیت است و ما از ظرفیت‌های خالی مسکن مهر کشور سهمیه‌هایی را دریافت کردیم و تعدادی از مسکن‌های مهر نیز استفاده شده است. بیات درباره بیماران خاص نیز بیان داشت: خدمات درمانی خاصی به افرادی که دارای بیماری‌های خاص هستند، پرداخت شده و براساس مصوبه‌های قانونی نیز مبالغی به آنها پرداخت می‌شود. رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تأکید کرد: ما همچنان به دنبال سه‌جانبه‌گرایی در سازمان تأمین اجتماعی هستیم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و در کمیسیون اجتماعی مجلس قرار شد این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.

وی درباره ارائه خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز اظهار داشت: ما انتظار داریم خدمات بیمه تکمیلی برای بازنشستگان وضعیت مطلوب‌تری داشته باشد و انتظار داریم که بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز از خدمات مشابه همکاران بازنشسته سازمان بهره‌مند شوند.

بدهی ۲۰۷هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی

حسن صادقی، عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تهران نیز در ادامه مراسم گفت: ما به دنبال پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی هستیم و حدود ۲۰۷هزار میلیارد تومان مطالبات این سازمان است. وی بیان داشت: در خصوص سه‌جانبه‌گرایی درخواست ما بازگشت به قانون مصوب سال ۵۴ است و انتظار داریم که با همکاری دولت اقدامات خوبی صورت بگیرد.

صادقی بیان داشت: در خصوص مسکن استیجاری برای مستمری‌بگیران و بازنشستگان با وزارت مسکن نیز در حال تعامل هستیم و امکان ارائه ۴۰۰هزار مسکن مهر به صورت استیجاری به بازنشستگان وجود دارد.

عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تهران یادآور شد: تأمین اجتماعی امروز به لحاظ درآمدی وضعیت مطلوبی ندارد و امیدواریم که این سازمان مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد و اگر کمک‌های لازم به این سازمان صورت نگیرد در مرز هشدار قرار می‌گیرد.