پس از تجمع روز بیست و هشت مهر ماه کارگران آذرآب، بیش از 21 کارگر این واحد صنعتی بازداشت شدند. عصر اول آبان ماه، 18 نفر از بازداشتی‌ها آزاد شدند.

«محمدتقی آبائی هزاوه» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در رابطه با کارگران بازداشت شده به ایلنا می‌گوید: روز دوشنبه وزیر کار به استان مرکزی آمدند و بعدازظهر همان روز با تشکل‌های کارگری از جمله نمایندگان کارگران آذرآب دیدار داشتند. آنجا قول دادند که در تهران پیگیر کمیته‌ای متشکل از نمایندگان معاونت حقوقی رئیس‌جمهور، وزارت صمت، وزارت تعاون و همچنین وزارت دادگستری باشند تا مساله کارگران بازداشتی حل شود، البته نه تنها کارگران بازداشتی آذرآب بلکه همه کارگرانی که به دلیل صنفی بازداشت شده‌اند.

وی ادامه داد: بحث آذرآب و کارگران آن را هم وزارتخانه پیگیری کرده و هم مسئولان ارشد استان در حال پیگیری هستند. دادگستری استان هم با رافت اسلامی به موضوع نگاه می‌کند. همه در تلاشند که مشکل حل شود. تا به امروز هم 18 کارگر بازداشتی آزاد شده‌اند و پیگیری برای آزادی باقی نیز در حال انجام است. انشاالله بقیه کارگران بازداشتی آذرآب نیز به زودی آزاد شوند.

آبائی در ارتباط با دستمزدهای معوق کارگران آذرآب و زمان پرداخت این معوقات گفت: مطالبات مرداد ماه پرداخت شده و پیگیر هستیم که حقوق شهریور ماه هم به زودی پرداخت شود. هم وزارتخانه پیگیر این پرداخت است، هم مدیرعامل بانک کشاورزی قول مساعد داده و هم جناب وزیر قول پیگیری دادند. استاندار مرکزی نیز در حال پیگیری موضوع است.

وی تاکید کرد:  همه تلاش‌ها با این هدف است که در اسرع وقت، ظرف چند روز آینده، حقوق شهریورماه کارگران آذرآب نیز پرداخت شود.