خصوصی‌بازی، وبال گردن تولید شده است

یک فعال سیاسی اصولگرا با انتقاد از خصوصی‌سازی در صنایع کشور نوشت: با نمایندگان کارگران کنتورسازی به دادگستری رفتیم و با رئیس جوان و با انگیزه آن صحبت کردیم. با ما همراه بود. هر کاری لازم باشد انجام می‌دهیم تا چراغ تولید کارخانه مجددا روشن شود.

به گزارش فارس، سیدعزت‌الله ضرغامی پس از حضور در کارخانه کنتورسازی قزوین در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: در محل کارخانه بحران‌زده کنتورسازی ایران در قزوین، با کارگران و کارکنان زحمتکش و نجیب آنجا گفت‌وگو کردم. این خصوصی‌بازی لعنتی، حسابی وبال گردن تولید در کشور شده است. در حالی که مردم مدت‌ها در نوبت دریافت کنتور هستند، این کارخانه، که محور اصلی تولید و تامین کنتور برق مورد نیاز کشور است، در عین برخورداری از چند صد هزار قطعه آماده و عوامل فنی ماهر، مدت‌هاست که تعطیل شده و حقوق پرسنل آن پرداخت نشده است.

    

حقوق معوق کارگران هپکو پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه سه ماه حقوق معوق کارگران هپکو به حساب آنها واریز شد، گفت: اهلیت خریدار نهایی پیش از واگذاری توسط تیمی بررسی می‌شود.

محمدتقی آبایی در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه کارگران هپکو سه ماه حقوق معوق داشتند که تمام معوقات این کارگران به حساب آنها واریز شده است، اظهار داشت: میزان معوقات کارگران بابت سه ماه مطالبات معوق، حدود ۱۲میلیارد تومان بود. وی تعداد کارگران شاغل در شرکت هپکو را حدود ۸۸۰ کارگر عنوان کرد و درباره آخرین وضعیت واگذاری شرکت ادامه داد: در حال حاضر شرکت دو تا سه متقاضی دارد که سازمان خصوصی‌سازی با توجه به وکالتی که دارد، موضوع را پیگیری می‌کند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: البته قرار بر این شد، فرد حقیقی و حقوقی که برای واگذاری نهایی می‌شود، پیش از واگذاری اهلیت آن توسط تیمی که با محوریت استاندار تعیین می‌شود، مورد بررسی قرار گیرد.

    

هزینه‌های درمانی سالمندان سه برابر گروه‌های دیگر است

عضو هیأت مدیره تامین اجتماعی گفت: مراجعات و هزینه‌های درمانی سالمندان سه برابر سنین قبل از سالمندی است و بر این اساس هزینه‌های زیادی برای نظام سلامت کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش مهر، محمدعلی همتی در سلسله نشست‌های گفت وشنود با مدیرعامل تامین اجتماعی، با بیان اینکه سالمندی معمولا از ۶۵ سالگی به بعد تعریف می‌شود، اظهار کرد: سالمندی که در اواخر دوران بزرگسالی ایجاد می‌شود، خود به دو گروه پیران جوان که از ۶۵ تا ۷۵ سالگی را در برمی‌گیرد و گروه پیران پیر که از ۷۵ به بالا است تقسیم‌بندی شده است.

همتی تصریح کرد: در دوران جوانی بیشترین فکر افراد را مسائلی مانند شغل، روابط خانوادگی و اجتماعی و ثروت‌اندوزی تشکیل می‌دهد اما پس از ۶۵ سالگی، بیشترین دغدغه سالمندان بر حفظ سلامتی معطوف است. به‌طور حتم مراقبت سالمندان از خود و توجه به ورزش، تغدیه و انجام مراقبت‌های پزشکی می‌تواند آنها را در دسترسی به یک زندگی سالم و توأم با نشاط کمک کند.

وی با اشاره به مسائل سالمندان از دیدگاه روانشناسی، گفت: یکی از ویژگی‌های دوران سالمندی مرور زندگی گذشته خود است و در این سنین توجه می‌کنند که در طول فعالیت زندگی خود چه دستاوردهایی داشته‌اند.