حضور نمایند  ه کارگران هفت‌تپه در کمیسیون اجتماعی مجلس

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: روز دوشنبه تعدادی از کارگران هفت‌تپه با حضور در جلسه این کمیسیون، مطالبات و مشکلات خود را بیان کردند. علی ساری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: کارگران هفت‌تپه هنوز پیگیر مطالباتشان هستند. صدای مظلومیت آنها هم از دور به گوش می‌رسید. کمیسیون اجتماعی از آنها دعوت کرد تا مسأله آنها را از نزدیک بشنود. قرار بر این بود که این جلسه هفته گذشته برگزار شود که به دلیل بازداشت آنها در راه مجلس،‌ این جلسه لغو شد اما خوشبختانه با پیگیری کمیسیون، این کارگران آزاد شدند و روز دوشنبه با حضور مسئولان سازمان خصوصی‌سازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این جلسه برگزار شد. عضو کمیسیون اجتماعی گفت: کارگران در این جلسه گفتند زمانی که حرف نمی‌زنیم و اعتراض نمی‌کنیم حقوق ما تضییع می‌شود. وقتی هم که اعتراض می‌کنیم یا در منزل بازداشت می‌شویم یا در راه آمدن به سمت مجلس. نماینده اهواز در مجلس در پاسخ به این پرسش که کمیسیون در شرایط فعلی چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ گفت: رابطه سه‌گانه کارفرما، کارگر و دولت در هر صنعتی وجود دارد. این سه عنصر ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. وظیفه دولت به نوعی تنظیم روابط بین کارفرما و کارگر است. کمیسیون اجتماعی نیز طبق قانون اساسی در هر مسأله می‌تواند ورود کند. کمیسیون می‌تواند از ابزار نظارتی استفاده کرده و از دولت درباره چگونگی تنظیم این روابط توضیح بخواهد. وی افزود: مجلس، خانه ملت است و باید صدای ملت را از همین خانه به گوش مردم ایران رساند. همین که این کارگران از طرف یک قوه دعوت می‌شوند و خبر این اتفاق انتشار پیدا می‌کند، خود تأثیرگذار است.

    

سه کارگر در حوادث جداگانه کار، کشته و  زخمی شدند

در سه حادثه جداگانه، سه‌ کارگر حین انجام کار در شهرهای زنجان، کاشان و مشهد کشته و زخمی شدند. به گزارش ایلنا، در حادثه اول که روز دوشنبه (۲۲ مهر ماه) در کیلومتر ۸۵ خط شمالی آزادراه زنجان - قزوین رخ داد، یک کارگر حوالی ساعت سه بعدازظهر دیروز حین نصب نیوجرسی (حفاظ وسط جاده) بر اثر برخورد خودرو جان باخت. در عین حال راننده و سرنشین خودروی سواری سمند نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند. در حادثه دیگر که زمان آن هم به روز دوشنبه بازمی‌گردد، کارگر دیگری حین انجام کار در گودال فاضلاب شهری در کاشان، بر اثر تخریب دیواره‌های کانال زیر آوار محبوس می‌شود. امدادگران جسد بی‌جان این کارگر را بعد از چند ساعت تلاش به خارج از کانال انتقال می‌دهند. در حادثه سوم که در منطقه سیدی شهر مشهد رخ داد، کارگری حین تخریب ساختمان مسکونی دو طبقه زیر آوار گرفتار می‌شود. این کارگر که به شدت مجروح و زیر آوار این ساختمان گرفتار شده بود، پس از دقایقی توسط آتش‌نشانان نجات یافت و برای انتقال به بیمارستان تحویل تکنسین‌های اورژانس حاضر در محل شد.

    

کارگران کنتورسازی ایران:

منتظر آغاز تولید و پرداخت معوقات مزدی هستیم

کارگران کارخانه کنتورسازی می‌گویند: منتظر آغاز فعالیت تولیدی کارخانه و پرداخت مطالبات معوقه مزدی خود هستیم. به گزارش ایلنا، تعدادی از کارگران کارخانه کنتورسازی از وضعیت این واحد تولیدی گلایه کرده و گفتند: این کارخانه که نزدیک به یک دهه است با مشکل روبه‌رو شده، در حال حاضر هیچ فعالیتی ندارد حال آنکه براساس وعدهای مسئولان باید راه‌اندازی می‌شد. یکی از کارگران این کارخانه با بیان اینکه برخی مسئولان استانی اعلام کرده‌اند مطالبات کارگران داده خواهد شد و به زودی فعالیت کارخانه از سر گرفته می‌شود، گفت: قرار بود بار دیگر مدیریت داخلی کارخانه تغییر کند اما مشکل اصلی کارگران و سهامداران کارخانه تغییر مالکیت اصلی آن است که باعث توقف فعالیت‌ها شده است. وی با بیان اینکه در حال حاضر همه ۲۰۰ کارگر کارخانه در محل کار خود حاضر  هستند و منتظر از سرگیری فعالیت کارخانه و پرداخت مطالبات مزدی‌شان هستند، افزود: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه کارگران جدا از بحث تولید، مشکلات مربوط به معوقات مزدی و بیمه‌ای است که امیدواریم با مساعدت مسئولان استانی مرتفع شود.