مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

روی مرزها حرکت می‌کنیم

مدیرعامل تامین اجتماعی با بیان اینکه اکنون حدود ۴۳ میلیون نفر معادل نیمی از جمعیت کشور از خدمات درمانی تامین اجتماعی بهره‌مند هستند، گفت: حدود ۳.۲ میلیون نفر مستمری بازنشستگی می‌گیرند.

به گزارش مهر، مصطفی سالاری اظهار داشت: خدمات تامین اجتماعی در چند حوزه مهم ازجمله خدمات درمانی، خدمات از کارافتادگی و بیکاری و خدمات پرداخت مستمری به بازنشستگان است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود ۴۳ میلیون نفر معادل نیمی از جمعیت کشور از خدمات درمانی تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند که بخشی از این خدمات به صورت خرید خدمت از سایر بخش‌هاست و البته بدهی‌های معوقی نیز در این بخش وجود دارد.

سالاری تاکید کرد: حدود ۳.۲ میلیون نفر نیز مستمری بازنشستگی دریافت می‌کنند.

مدیرعامل اجتماعی گفت: در سال جاری ماهانه ۹۲۰۰ میلیارد تومان برای این ماموریت‌ها از سوی تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

سالاری با بیان اینکه ۸۲۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ از حق بیمه‌ها تامین می‌شود، یادآور شد: هزار میلیارد تومان مابقی، از سایر منابع ازجمله درآمدهای شستا و... به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی هم اکنون روی مرز حرکت می‌کند و درآمدها و هزینه‌های آن در حال نزدیک شدن به یکدیگر است، یادآور شد: باید این درآمدها را به گونه‌ای مدیریت کنیم که در ارائه خدمات اختلال ایجاد نشود.

سالاری با اشاره به حمایت‌هایی که تامین اجتماعی برای رونق تولید داشته، تاکید کرد: در همین راستا بخشودگی جرایم کارفرمایان را در نظر گرفتیم که تا اوایل شهریور ماه ادامه داشت و استقبال خوبی از این طرح شد.

وی از پیگیری برای اصلاح فرآیندها و تجمیع بخشنامه‌ها نیز خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم برای هر موضوع یک بخشنامه واحد داشته باشیم.

    

نماینده کارگران در شورای عالی کار:

باید منافع ارز ۴۲۰۰ تومانی به کارگران برسد

عضو شورای عالی کار گفت: در جلسه شورای عالی کار پیگیر این هستیم که ارز ۴۲۰۰ تومانی در جای مناسب خرج شده و به تامین کالا‌های اساسی کارگران اختصاص یابد.

به گزارش ایلنا، علی خدایی با تاکید بر اینکه کمک به کارگران بدون افزایش دستمزد در دستور کار شورای عالی کار قرار دارد، عنوان کرد: نمایندگان کارگران، پیشنهادات مشخص و مدونی درباره مسکن، خوراکی‌ها و آشامیدنی‌های کارگران دارند.

او گفت: بخش زیادی از هزینه‌های کارگران مربوط به مسکن است، حال آنکه درباره کمک به مسکن کارگران فعالیت‌های جدی صورت نگرفته است. ما شاهد کمک به اقشار دیگر مانند کارمند دولت در بخش مسکن هستیم. اصلاح ساختار تعاونی‌های مسکن کارگری، تشکیل نهادی سه‌جانبه برای نظارت بر تعاونی‌ها و اعطای وام به تعاونی‌ها از جمله مواردی است که ما در این زمینه پیگیری می‌کنیم.

خدایی با بیان اینکه در بخش کمک‌های غیرنقدی و خارج از افزایش دستمزد، تامین خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها نیز مورد توجه قرار می‌گیرد، تصریح کرد: پیشنهاد مشخص ما در این زمینه استفاده از ارز ترجیحی برای تامین کالا‌های مورد نیاز کارگران است. در یک سال اخیر شاهد تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالا‌های اساسی بودیم اما این ارز در جای مناسب خرج نشد و سوءاستفاده‌های از این طرح اتفاق افتاد که در نهایت باعث شد حمایت واقعی و موثر صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه پیگیر رساندن ارز ترجیحی به دست کارگران هستیم، عنوان کرد: باید سازوکار درستی برای حمایت از کارگران در زمینه تامین کالا‌های اساسی صورت گیرد. ما در جلسه شورای عالی کار پیگیر این هستیم که ارز ۴۲۰۰ تومانی در جای مناسب خرج شده و به تامین کالا‌های اساسی کارگران اختصاص یابد.