معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت که در حادثه منجر به مرگ یک کارگر در معدن سوادکوه طی هفته اخیر، سهل‌انگاری و کوتاهی مسئولان ایمنی و کارگاه معدن محرز است.

به گزارش ایرنا، عصر روز یکشنبه هفته جاری یک کارگر حدودا ۴۰ ساله در معدن تاریک دره زغال‌سنگ در شهرستان سوادکوه فوت کرد. این چندمین حادثه طی سال جاری بود که سبب شد تا اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کند که ۱۱ معدن متخلف زغال‌سنگ را تعطیل کرده است.

عسگر شریفی در این باره گفت: مسئولان ایمنی و کارگاه این معدن نباید به نیروی کار تازه‌وارد در این مجموعه اجازه ورود و کار در داخل معدن را می‌دادند و فرد ناوارد به خاطر ناآشنایی به مسیرهای معدن جان باخت. وی گفت: این کارگر که مدتی در تهران مشغول به کار بود بعد از بازگشت از تهران در این معدن مشغول به کار شد و در حالی که کمتر از دو هفته از ورودش به این مجموعه سپری می‌شد، برای کار و انجام عملیات به درون معدن اعزام شد در حالی که از نظر فنی و ایمنی انجام این کار اصولی نیست. معاون صمت مازندران تاکید کرد: حتی کارگری با سابقه کار ۱۰ ساله در یک معدن پس از انتقال به یک معدن جدید آن هم در استان دیگر باید اول فرصت پیدا کند تا با مسیرها و فضای کار در معدن جدید آشنا شود. وی افزود: در حادثه اخیر، مسئولان معدن ازجمله مسئولان ایمنی و کارگاه بدون توجه به این نکته به این فرد اجازه حضور و کار در معدن را دادند که منجر به آن شد فرد به دلیل فقر اکسیژن در معدن جان خود را از دست بدهد. شریفی اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان به نظر می‌رسد این فرد به دلیل ناآشنایی با مسیرهای معدن راه خروج خود را در داخل تونل‌ها گم کرد و دچار خفگی شد.