کارکنان دفاتر تعاونی‌های سهام عدالت کشور دیروز ابتدا به مقابل ساختمان مجلس رفتند و با تجمع مقابل مجلس، اعتراض خود را به عدم دریافت معوقات خود مطرح کردند و سپس به ساختمان معاونت امور تعاون وزارت کار واقع رفته و با مدیرکل تعاونی‌های جدید این اداره گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، یکی از کارکنان دفاتر سهام عدالت گفت که حوالی ظهر دیروز (دوشنبه ۳۱ تیر ماه) و ساعتی پس از آنکه او و همکارانش برای دومین روز متوالی مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند، گروهی از کارکنان تصمیم گرفتند با حضور در مقابل ساختمان معاونت امور تعاون وزارت کار واقع در میدان تختی و خیابان صابونچی، خواسته‌های صنفی خود را در این اداره نیز پیگیری کنند. وی در توضیح علت جابه‌جایی محل اجتماع خود و همکارانش گفت: از همان آغاز هدف ما از برپایی تجمع صنفی پیگیری خواسته‌هایمان بود. بعد از انتقال مشکلاتمان به «نجفی‌زاده» دبیر کمیسیون اصل۴۴، ایشان وعده پیگیری داد، در نتیجه تصمیم گرفتیم محل تجمع خود را تغییر بدهیم.

او گفت: همزمان با اجتماع مقابل ساختمان معاونت تعاون، جلسه‌ای با «ناطقی» مدیرکل تعاونی‌های جدید آن معاونت نیز برگزار کردیم و ایشان به صورت جدی مشکلات دفاتر تعاونی‌های سهام عدالت شهرستانی و معوقات حقوق و سایر هزینه‌های جاری را از زبان کارکنان دفاتر سهام عدالت گوش دادند.

به گفته وی، انتظار ما این است آقای ناطقی به وضعیت اشتغال و پرداخت مطالبات کارکنان سهام عدالت که همگی از مددجویان تحصیل‌کرده نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) و از اقشار ضعیف جامعه‌اند، توجه ویژه کنند.

گفتنی است این عده روز ‌یکشنبه (۳۰ تیر ماه) نیز مقابل ساختمان مجلس واقع در میدان بهارستان حضور یافتند.

این گروه از کارگران که از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف برای پیگیری وضعیت شغلی و مطالبات معوقه خود عازم تهران شده‌اند، می‌گویند: حدود ۱۵۰۰ نفر هستیم که پس از ۱۳سال فعالیت در دفاتر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت، هنوز وضعیت شغلی‌مان مشخص نیست.

یکی از افراد حاضر در این تجمع گفت: عدم توجه مجلس و دولت به امنیت شغلی کارکنان تعاونی‌های شهرستانی سهام عدالت در سطح کشور که ۱۳ سال سابقه کار و بیمه دارند و زحمات این  کارکنان، سهام عدالت را به ثمر رسانیده است، عامل تجمع کارکنان سهام عدالت شده است.

او در تشریح جزئیات مشکلاتشان افزود: متاسفانه در چند سال گذشته سازمان خصوصی‌سازی به طرق مختلف غیرقانونی سعی در حذف دفاتر تعاونی‌ها داشته و خود که یک نهاد دولتی است، مالکیت و مدیریت سهام عدالت را به دست گرفته و سهام عدالت را از جایگاه واقعی خود که باید طبق فرمان ۸ ماده‌ای رهبری پیش رود، دور کرده است.