گروه حوادث:9 مرد تبهکار که شکارچیان خانه‌های خالی در پایتخت بودند پرده از جزییات 60 سرقت سازمان یافته برداشتند.

این 9 مرد با هم فامیل بودند و با پرسه زنی در محله‌های اعیان نشین دسیسه‌های شوم خود را اجرایی می‌کردند.

رصدهای اطلاعاتی پلیس سرنخی از سرقت‌های معمایی داد که کارآگاهان را پشت در خانه دزدان رساند.

سرقت‌های سریالی

از چندی پیش پلیس تهران گزارش‌های مشابهی در سطح تهران دریافت کرد که نشان می داد یک باند حرفه‌ای در اقدامات مشابهی در غیاب ساکنان خانه‌های اعیانی دست به سرقت می‌زنند.

همین کافی بود تا با دستور بازپرس دادسرای ناحیه 34 تهران تیم‌های ویژه ای به رصدهای اطلاعاتی دست بزنند تا ردی از دزدان به دست آورند.

یکی از مالباخته‌ها که مرد پولداری است گفت:سفر بودیم که خانه مان را دزد زد همه دارو ندارمان را بردند حتی به کوچکترین چیزها رحم نکردند.

زن نگرانی هم گفت: شب از میهمانی به خانه ام برگشتم صحنه‌ای که می‌دیدم باورکردنی نبود خانه ام را جارو کرده بودند.

باند چند لایه

کارآگاهان که بررسی صحنه‌های سرقت دست زده بودند شک نداشتند دزدان در قالب باند چند لایه دست به کار میشوند به این شکل که لایه نخست زاغ زن‌ها بودند و ماموریت داشتند با قدم زدن در خیابان‌ها خانه‌های خالی را از روی خاموشی برقشان یا زنگ زدن در خانه‌ها به بهانه‌هایی شناسایی کنند و لایه دوم گروهی بودند که باید داخل خانه‌ها نفوذ می‌کردند که باید تعدادشان کم نبوده باشد و لایه سوم نگهبانان بودند که دیده بانی می‌دادند تا پلیس یا صاحبخانه‌ها دزدان را غافلگیر نکنند و لایه آخر کسانی بودند که باید اموال سرقتی را در بازار سیاه آب می‌کردند.

یک سرنخ

رصدهای اطلاعاتی پلیس برای ردیابی اعضای این باند که هرروز به سرقت‌هایشان اضافه می‌شد ادامه داشت تا اینکه آنها به پشت در خانه مجردی مردان مرموزی در حوالی میدان امام حسین تهران رسیدند.

ماموران اداره 17 پلیس آگاهی تهران در تحقیقات میدانی دریافتند گروهی دو اتاق مجردی اجاره کرده اند و ترددهای شبانه مرموزی دارند و به نظر می رسد شبانه برای سرقت از خانه خارج شده و در تاریکی

باز می‌گردند.

باند فامیلی‌کار

آگاهان تهرانی خیلی زود فاش کردند که همه مردان مرموز با هم فامیل هستند و از شهری در یکی از استان‌های غرب ایران به تهران آمده و باند سرقت تشکیل داده‌اند.

این اقدامات اطلاعاتی نشان داد این مردان مخوف اقامتگاه کوتاه مدتی دارند و در تاریکی شب برای سرقت از اماکن و خانه‌ها اقدام می کنند.

حمله به خانه دزدان

در این مرحله با دستور بازپرس پرونده ماموران اداره 17 در قالب اکیپ‌های ویژه خانه مجردی دزدان فامیلی را محاصره کردند و با یورشی غافلگیرانه همه اعضای باند را به دام انداختند و این درحالی بود که همه مردان شوکه شده و ادعا داشتند اشتباهی شده است و آنها با آمدن به تهران کارگری می کنند. کارآگاهان با بازرسی از خانه مجردی این مردان به وسایل سرقتی بویژه کابل‌های برقی که از اماکن عمومی به سرقت رفته بود برخوردند و ادعای بی‌گناهی آنها رنگ باخت.

همه زندان دیده

کارآگاهان که توانسته بودند مردان مخوفی را به دام اندازند در بررسی شخصیت همه آنها پی بردند که گردانندگان باند فامیلی  بین 30 تا 50 ساله هستند که بارها بخاطر سرقت به زندان افتاده‌اند و با آزادی باز دورهم جمع شده و به تشکیل باند سرقت 

دست زده‌اند.

اعترافات رئیس باند

هوشنگ که رئیس باند است وقتی دید رازشان فاش شده است در بازجویی‌ها گفت:خانه‌های مجردی مان را از چند ماه پیش در حوالی میدان امام حسین اجاره کردیم این اتاق‌ها مرکز فرماندهی ما بود و بعد از هرسرقت یا فروش اموال سرقتی همه دور هم جمع میشدیم و پول‌ها را بین خودمان تقسیم میکردیم. 

وی افزود:: یکی از اعضای باند ماموریت داشت از نیمه‌های شب به بعد با همکاری یکی دیگر از اعضای باند برای سرقت کابل‌های برق کنار خیابان یا کابل‌های برق پارک‌ها به قسمت‌های شمال و شمال شرق تهران برود او خبره این کار بود و کمتر در سرقت از خانه‌ها شرکت نداشت. 

هوشنگ افزود: ما بعد از تاریک شدن هوا در قسمت‌های شمال و شمال شرق تهران از جمله گاندی، ونک ، تهرانپارس می چرخیدیم و خانه‌هایی که چراغ‌های آنها خاموش بود را زیر نظر می گرفتیم و بعد از اطمینان از خالی بودن این اماکن از دیوار و یا از طریق پنجره وارد می شدیم و وسایل قیمتی، طلاجات، پول نقد و ... را سرقت می کردیم و دو مالخر در میدان امام حسین می‌شناختیم که اموال سرقتی را از ما می‌خرید.»

رئیس باند گفت: بارها به زندان افتاده‌ایم اما هربار بیرون آمدیم باز سرقت کردیم تاکنون از 60 خانه یا ساختمان اداری و شرکتی سرقت کرده‌ایم و با پول‌هایشان مخارجمان را تهیه می‌کردیم.

بنابه این گزارش؛ با توجه به سرنخ‌ها و اطلاعات به دست آمده از این دزدان کارآگاهان  فراری‌های این باند و مالخرها را تحت تعقیب قرار داده اند.

بنابه این گزارش؛ به اتهامات این باند در شعبه 5 بازپرسی ناحیه 34 تهران رسیدگی می شود. 

شیلک دقیق پلیس به دزدان تهرانی

ماموران پلیس تهران با شلیک هفت گلوله دزدان را در صحنه فرار ناکام گذاشتند. به گزارش پرونده؛ با وقوع چندین سرقت باتری خودرو، شناسایی دزدان در دستور کار قرار گرفت ولی در تحقیقات مقدماتی سرنخی از این باند به دست نیامد و همین کافی بود تا تیم‌های گشت کلانتری 141 شهرک گلستان ماموریتی ویژه در دستور کار خود قرار دهند. همین طرح کافی بود تا  روز گذشته ساعت 4 و نیم صبح دیروز ماموران به سرنشینان یک وانت پیکان که رفتار غیرعادی داشتند برخوردند و برای بررسی بیشتر فرمان ایست دادند.

از سوی دیگر  مردان مرموز با بی‌اعتنایی به دستور پلیس پا به فرار گذاشتند  و توانستند از دید ماموران خارج شوند. نیم ساعت بعد گشت دیگری از کلانتری وانت پیکان را مشاهده و بلافاصله دستور توقف می دهد که این بار نیز راننده به همان شیوه قبلی سعی داشته با سرعت بالایی متواری و با وارد شدن به اتوبان آزادگان از تعقیب پلیس فرار کند. ماموران به سرعت وارد عمل شدند ولی همچنان فراری‌ها بدون توجه به فرمان‌های پلیس با حرکات زیگزاگ سعی در گریز میکنند تا اینکه ماموران پنج تیر هوایی و دو تیر با نشانه گرفتن دقیق لاستیک خودرو شلیک کردند.

راننده خودرو که چاره ای جز توقف خودرو نداشت، ماشین را در اتوبان آزادگان متوقف و ماموران موفق شدند که هر 3 دزد را دستگیر و تحت 

بازجویی دادند.

در بازرسی ابتدایی 3 باتری خودرو که دزدان پذیرفتند آنها را دردهکده المیپک سرقت کرده اند به دست آمد سپس مردان تبهکاراعتراف کردند تاکنون 50 سرقت مشابه داشته‌اند.