گروه حوادث: دو‌مرد کلید ساز در مدت زمان سه سال به راحتی در پایتخت دست به سرقت از مغازه‌های مختلف می‌زدند.

این دزدان که هیچ ردی از خود برجای نگذاشته بودند در عملیات پلیسی کارآگاهان تهران دستگیر شدند.

دزدی‌های سریالی

چندی قبل ماموران پلیس تهران در جریان سرقت‌های سریالی از مغازه‌های مختلف در سطح شهر قرار گرفتند و همین کافی بود تا تیمی از ماموارن پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری عاملان این سرقت‌ها وارد عمل شوند.

کارآگاهان در گام نخست به سراغ صاحبان مغازه‌ها رفتند و جالب اینکه درجریان تحقیقات بعضی از مغازه‌داران ماجرای سرقت را به گردن شاگرد مغازه‌هایشان می‌انداختند و این بدبینی تا جایی پیش رفته بود که شاگرد مغازه ها اخراج هم شده بودند. 

همه حجره‌دارها از اینکه هیچ ردپایی در صحنه سرقت‌ها وجود نداشت شوکه بودند و همین کافی بود تا شاگردها نخستین مظنونان در این سرقت ها لقب بگیرند.

ماموران در سرقت‌های نخست سراغ شاگرد مغازه ها رفتند و به بازجویی از آنها پرداختند اما همه این مظنونان اصرار به بی گناهی داشتند و هیچ کدام نپذیرفتند دزد هستند.

تا وقتی که دزدی‌های یک شکل از مغازه‌ها سریالی شناخته نشده بود تحقیق از آشنایان مغازه دارها ادامه داشت تا اینکه در بررسی‌های ابتدایی ماموران پلیس مشخص شد دزدان بدون تخریب درها و با باز کردن قفل‌ها وارد مغازه‌ها شدند و به راحتی نقشه سرقت را به اجرا گذاشته‌اند.

هیچ شکی نبود که دزدان یک تیم سازمان یافته با شاه کلید هستند که می توانند به‌راحتی دست به چنین اقدامات سریالی ای بزنند و ردپایی از خود برجای نگذارند.

سرنخ پلیسی

ماموران پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران در این شاخه از تحقیقات به سراغ دوربین‌های مداربسته در نزدیکی محل‌های سرقت و بعضی از مغازه‌ها رفتند و در کاوش‌های پلیسی تصویر دو سارق سابقه‌دار که شهرام و نوید نام دارند به دست آمد.

شناسایی پاتوق دزدان

ردیابی‌ها ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی پاتوق دزدان حرفه‌ای شدند و ماموران در این مرحله روز 28 آبان‌ماه در عملیاتی غافلگیرانه با ورود به یک قهوه‌خانه در چهارراه سیروس توانستد شهرام و نوید را دستگیر کنند.

اعتراف مرد کلیدساز

شهرام 30 ساله و نوید 28 ساله ابتدا خود را بی گناه می‌دانستند اما وقتی در برابر مدارک پلیسی قرار گرفتند به ناچار لب به سخن باز کردند و از سه سال سرقت‌ مغازه‌های مختلف پرده برداشتند.

شهرام که در کار کلید و قفل سازی فعالیت داشته در اعترافاتش گفت: همراه نوید در خیابان‌های پرسه می‌زدیم و به بهانه پرسیدن قیمت و دادن سفارش وارد مغازه‌های مختلف می‌شدیم و در این مرحله مغازه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دادیم تا مجهز به سیستم امنیتی و دوربین مداربسته نباشد و در گام بعدی قفل درها را مورد بررسی قرار می‌دادیم.

وی افزود: پس از بررسی‌های کامل ساعت سه بامداد با چند کلید و لوازم و ابزار مورد نیاز پای در محل می‌گذاشتیم و نقشه سرقت را بعد از باز کردن قفل‌ها به اجرا می‌گذاشتیم.

دزدان در اعترافاتشان اعلام کردند از مغازه‌های مختلفی از جمله گوشی‌فروشی، تسبیح و انگشترفروشی، کفش فروشی، سوپر مارکت، سفالگری، ابزار فروشی، آتلیه عکاسی، انبار لوازم الکتریکی سرقت کرده اند که در بررسی از مخفیگاه این سارقان وسایل سرقتی زیادی به دست آمد.

سه مالخر

کارآگاهان در ادامه تحقیقات از متهمان پی‌بردند شهرام و نوید وسایل سرقتی را به سه مرد که در زمینه خرید وسایل سرقتی فعالیت دارند به فروش رسانده‌اند که ماموران پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران در عملیاتی غافلگیرانه این سه متهم را دستگیر کردند.

بنابه این گزارش، بازپرس شعبه هفت دادسرای ناحیه 34 با توجه به گسترده بودن این دزدی‌ها در مدت زمان سه سال خواست تا کسانی‌که مغازه‌هایشان به این شیوه هدف سرقت قرار گرفته به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهرانمراجعه کنند.