گروه حوادث: میهمانان خانه زن تنها  دسیسه شومی داشتند و وقتی او را بی هوش کردند دست به کار شدند.

این دو مرد از سوی یکی از دوستانش اجیر شده بودند و به خانه ای در غرب تهران رفتند.

میهمانی شبانه

روز هفتم آذر ماه سال جاری ماموران کلانتری 154 چیتگر در جریان سرقت میلیونی از خانه یک پیرزن تنها قرار گرفتند.

ماموران در تحقیقات ابتدایی پی‌بردند که دزدان به شیوه بیهوش کردن پیرزن تنها دست به این سرقت میلیونی زده‌اند.

بدین ترتیب تیمی از ماموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس شعبه هشت دادسرای ناحیه 34 تهران برای دستگیری عاملان این سرقت‌ها وارد عمل شدند.

نسکافه مسموم

کارآگاهان در گام نخست تحقیقات پی‌بردند که 3 تن از بستگان و آشنایان پیرزن تنها 2 روز در خانه این زن میهمان بودند و پس از ماجرای سرقت ناپدید شده‌اند.

تجسس‌های پلیسی نشان از آن داشت که 2 مرد از آشنایان یکی از بستگان اکرم به بهانه اینکه از شهر دیگری به تهران آمده و جایی برای استراحت ندارند پای در خانه پیرزن تنها گذاشته‌اند اما پس از 2 روز وقتی اکرم بیهوش داخل خانه بوده از خانه خارج و ناپدید شده‌اند.

تیم پلیسی در ادامه کاوش‌های پلیسی پی‌بردند که 2 مرد که از سوی یکی از بستگان اکرم به خانه وی مراجعه کرده‌اند ابتدا در روز نخست محل نگهداری طلا و پول‌های پیرزن تنها را مورد بررسی قرار دادند و سپس روز دوم با نسکافه مسموم اقدام به بیهوش کردن اکرم کرده و سناریوی سرقت را به اجرا گذاشته‌اند.

در بررسی‌ها مشخص شد دزدان 15 النگوی طلا، 5 میلیون تومان پول نقد و تعدادی وسایل باارزش و عتیقه را از خانه اکرم به سرقت برده‌اند.

پیرزن تنها

پسر اکرم در تحقیقات پلیسی به ماموران گفت: مادر تنها زندگی می‌کند و بعضی روزها به خانه‌اش مراجعه می‌کنیم که چند روز قبل ادعا کرد که 2 تن از آشنایان یکی از بستگانمان از شهرستان به تهران می‌آیند و قصد دارند چند روزی در خانه مادرم میهمان باشند.

وی افزود: به میهمانان خانه مادرم اعتماد داشتم اما روز دوم هرچه به مادرم زنگ زدم کسی پاسخگو نبود تا اینکه نگران شدم و به خانه مادرم رفتم و دیدم مادرم بیهوش روی مبل افتاده و خانه بهم ریخته شده و خبری از میهمانان نیست.

تجسس‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه ماموران پس از چند روز وقتی اکرم روی تخت بیمارستان به‌هوش آمد تحقیقات پلیسی را در این زمینه آغاز کردند.

پیرزن تنها به ماموران گفت: یکی از بستگانم که حامد نام دارد از من خواست تا 2 تن از آشنایانش که مسافر هستند در خانه من میهمان باشند، روز نخست 2 پسر جوان رفتارهای خوبی داشتند و همه چیز عادی به نظر می‌رسید و به آنها اعتماد داشتم.

وی افزود: روز دوم یکی از میهمانان پیشنهاد داد همگی نسکافه بخوریم و خودش به آشپزخانه رفت و نسکافه درست کرد که بعد از خوردن آن دیگر هیچ چیز به یاد ندارم تا اینکه روی تخت بیمارستان به‌هوش آمدم.

دستگیری دزد آشنا

بدین ترتیب کارآگاهان با اطلاعات به دست آمده، حامد 27 ساله که از بستگان پیرزن تنها بود را دستگیر کردند و مشخص شد این سرقت از سوی این متهم طراحی شده است.

حامدا ابتدا سعی داشت خود را بیگناه معرفی کند اما وقتی در برابر مدارک پلیسی قرار گرفت به ناچار لب به سخن باز کرد و مشخص شد حامد با اطلاع از وجود طلا، پول و وسایل با ارزش از خانه پیرزن تنها این نقشه را طراحی کرده و از 2 تن از دوستانش برای اجرای نقشه سرقت کمک خواسته است.

کارآگاهان در ادامه سعید را که یکی از سارقان سابقه‌دار است در اسلامشهر شناسایی کردند و در عملیاتی غافلگیرانه این سارق جوان دستگیر شد.

سعید در اعترافاتش گفت: نقشه را حامد طراحی کرد و پس از سرقت خانه پیرزن تنها، همه وسایل سرقتی در اختیار همدستش حمید قرار دارد.

ماموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران 2 ساعت پس از دستگیری سعید، مخفیگاه حمید را در اسلامشهر ردزنی کردند و وی نیز در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

حمید نیز پس از دستگیری به بیهوش کردن پیرزن تنها و سرقت طلاها، پول و وسایل با ارزش داخل خانه اعتراف کرد.

بنا به این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران قرار دارند.