گروه حوادث: مرد ایرانی مقیم آلمان که پس از 10 سال به کشور بازگشته بود درخیابان‌های تهران گدایی ‌کرد. راز این مرد زمانی فاش شد که به خاطر سرقت گوشی موبایل در بیمارستان دستگیر شد.

دزدی در بیمارستان ها

چندی قبل ماموران کلانتری 134 شهرک غرب تهران در جریان سرقت گوشی موبایل و چند کیف زنانه از همراهان چند بیمار در بیمارستان قرار گرفتند و تیمی از ماموران تجسس کلانتری برای دستگیری عامل این سرقت‌ها وارد عمل شدند.

مرد قد بلند

ماموران در تحقیقات پلیسی پی‌بردند مرد قد بلندی در زمان‌های سرقت داخل بیمارستان حضور داشته و بارها برای استراحت روی صندلی بیمارستان شب را صبح کرده است.

دستگیری یک دزد

تجسس‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه در آخرین روزهای آذرماه سال جاری ماموران در جریان دستگیری دزد گوشی موبایل‌ها در داخل یکی از بیمارستان‌های شمال تهران قرار گرفتند.

بدین ترتیب ماموران با حضور در بیمارستان دزد گوشی‌ها را که مرد قدبلند و لاغری بود را دستگیر کردند و در تجسس‌ها مشخص شد محمد قصد سرقت گوشی موبایل از داخل کیف یک زن را داشته که صاحب کیف متوجه دستبرد مرد جوان می شود و با کمک دیگر همراهان داخل بیمارستان موفق به دستگیری وی می‌شوند. 

خونسردی عجیب

محمد با چهره‌ای آرام و خونسرد ادعا می‌کرد هنوز هیچ سرقتی صورت نگرفته که او را به عنوان دزد دستگیر کرده‌اند و می‌گوید دیگر سرقت‌های داخل بیمارستان کار او نبوده است. ماموران در ادامه پی‌بردند که محمد یکی از سارقان سابقه‌دار است که 2 سال قبل از زندان آزاد شده و از چندی قبل دست به سرقت گوشی موبایل از داخل بیمارستان زده است.

دزد مقیم آلمان

محمد 47 ساله با چهره‌ای آرام و خونسرد ادعا می‌کند وقتی از آلمان به ایران بازگشت به خاطر همسرش اعتیاد پیدا کرد و پس از جدایی به خاطر بیکاری در خیابان‌های پایتخت گدایی می‌کرده است.

   سابقه داری؟

2 بار بخاطر سرقت و تحصیل مال نامشروع دستگیر شدم.

   آخرین بار کی زندان بودی؟

2 سال قبل از زندان آزاد شدم.

   اعتیاد داری؟

بله، ولی از روزی که دستگیر شدم دیگر مواد نمی‌کشم.

   از چند سالگی شروع به مصرف مواد کردی؟

17 ساله بودم که مواد می‌کشیدم.

   چه موادی مصرف می‌کردی؟

هروئین.

   از همان زمان اعتیاد پیدا کردی؟

نه، ابتدا به صورت تفریحی بود و اعتیاد نداشتم ولی وقتی از آلمان به ایران بازگشتم به مواد مخدر اعتیاد پیدا کردم.

   چند سال آلمان بودی؟

10 سال در کشور آلمان بودم.

   چرا برگشتی ایران؟

شرایطم درست نشده بود و کشور آلمان مرا قبول نکرد، از آوارگی خسته شده بودم که به ایران بازگشتم.

   در آلمان چه شغلی داشتی؟

در یک دیسکو شبانه کار می‌کردم.

   پس از بازگشت در ایران چه کاری می‌کردی؟

کار خاصی نداشتم، بعضی اوقات در جلوی سفارت آلمان کار ترجمه انجام می‌دادم اما با اعتیادم دیگر نتوانستم همان کار را انجام دهم.

   هزینه اعتیاد و زندگی‌ات را از چه راهی تامین می‌کردی؟

بیکار بودم تا حدی که در خیابان‌ها پرسه می‌زدم و کار به گدایی رسید.

   الان به چه جرمی دستگیر شدی؟

سرقت گوشی موبایل از داخل بیمارستان.

   چطور سرقت می‌کردی؟

من دزدی زیادی نکردم، شب‌ها برای خواب و استراحت به بیمارستان می‌رفتم و روی صندلی راهرو بیمارستان می‌خوابیدم تا اینکه چند روز قبل وقتی صبح از خواب بیدار شدم، چشمم به یک کیف افتاد، وسوسه شدم و به سراغ کیف زنانه رفتم، تا دستم را داخل کیف کردم ناگهان صاحبش سر رسید.

   چرا فرار نکردی؟

تا صاحب کیف زنانه بالای سرم آمد شروع به داد و فریاد کرد و گفت که گوشی موبایل و پول‌هایش را سرقت کردم که خیلی زود چند همراه بیمار و حراست بیمارستان به سراغم آمدند و دستگیر شدم. 

بنا به این گزارش، سارق جوان برای تحقیقات بیشتر و افشای دیگر جرائم احتمالی‌اش در اختیار ماموران پلیس تهران قرار دارد.