گروه حوادث: دزد قدیمی این بار در استخر ها به کمین می نشست تا دسیسه اش را عملی کند. این تبهکار با حضور در کنار طعمه‌هایش در استخرها رمز کارت بانکی‌ها آنها را حفظ می‌کرد و در زمانی مناسب دست به سرقت از داخل رختکن استخرها می‌زد.

دزدی های سریالی 

چندی قبل ماموران پلیس تهران در جریان سرقت‌های سریالی در چند استخر قرار گرفتند و با توجه به گستردگی این سرقت‌ها تیمی از ماموران برای دستگیری عامل این سرقت‌ها وارد عمل شدند. ماموران در گام نخست پی‌بردند سارق جوان وقتی طعمه‌هایش داخل استخر در حال شنا کردن بودند با حضور در رختکن‌ اقدام به سرقت گوشی موبایل، پول و کارت‌های بانکی می‌کند و جالب اینکه دزد جوان پس از سرقت کارت بانک‌ها اقدام به برداشت پول از حساب طعمه‌هایش می‌کند. تجسس‌های پلیسی ادامه داشت و ماموران در این شاخه از تحقیقات دوربین‌های مداربسته را مورد بررسی قرار دادند و خیلی زود تصویر یکی از دزدان سابقه‌دار را به دست آوردند. همین سرنخ کافی بود تا کاراگاهان با اقدامات فنی و پلیسی مخفیگاه این دزد جوان را ردزنی کنند و در عملیاتی غافلگیرانه این سارق سابقه‌دار دستگیر شد. دزد جوان ابتدا خود را بیگناه می‌دانست اما وقتی در برابر تصاویر دوربین مداربسته قرار گرفت به ناچار لب به سخن باز کرد. کامران به ماموران گفت: ابتدا قبل از ورود به داخل استخر درکنار طعمه‌هایم می‌ایستادم و وقتی آنها برای پرداخت پول، کارت‌هایشان را تحویل مسئول استخر قرار می‌دادند و رمز کارت‌های بانکی‌شان را اعلام می‌کردند به ذهن می‌سپردم و آنها را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار می‌دادم. وی افزود: وقتی طعمه‌هاکیف و لباس‌هایشان را داخل کمد قرار می‌دادند در کمین می‌نشستم و منتظر می‌ماندم طعمه‌ام از رختکن خارج شود و سپس برای سرقت وارد عمل می‌شدم و کارت‌های بانکی، پول و گوشی‌های موبایل  را به سرقت می‌بردم. دزد جوان ادامه داد: در این مدت بیش از 500 میلیون تومان پول و وسایل سرقتی به دست آوردم و هیچ وقت فکر نمی‌کردم دستگیر شوم.

توصیه پلیسی

سرهنگ ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه مردم در زمان خرید، رمز کارت بانکی خود را به فروشندگان و متصدیان مراکزی که به آنجا مراجعه می‌کنند اعلام نکنند، خاطرنشان کرد: بارها توسط پلیس این موضوع اعلام شده است که مردم نسبت به اعلام رمز کارت بانکی خود اقدام نکنند و در زمان پرداخت پول و تسویه حساب با فروشگاه‌های خرید، خودشان رمز بانکی خود را وارد کنند و مراحل پایانی خرید را انجام دهند تا با مشکلاتی این چنینی روبرو نشوند.