گروه حوادث: اعضای یک باند مسلح که یک زن در آن نقش آفرینی می‌کرد از مردان مسافرکش و طعمه‌های مسافرشان زورگیری‌های میلیونی می‌کردند.

چندی قبل مرد جوانی با حضور در اداره پلیس آگاهی استان البرز از ماجرای گرفتار شدن در دام زورگیران مسافر‌نما خبر داد.

مرد جوان به ماموران گفت: سوار بر خودرویم بودم که یک زن و 3 مرد در کنار خیابان منتظر تاکسی بودند و من که به آنها شک نداشتم تصمیم گرفتم 4 مسافر را سوار بر خودرویم کنم.

وی افزود: یک مرد در صندلی جلو نشست و 2 مرد و یک زن دیگر در صندلی عقب نشستند و به سمت مقصد حرکت کردم که ناگهان مرد جوان اسلحه‌ای از زیر لباسش بیرون کشید و روی پهلویم گذاشت.

مرد مسافرکش ادامه داد: ترسیده بودم و از مسافران دیگر درخواست کمک کردم که یکی از آنها شوکر برقی در نزدیکی صورتم گرفت و به صدا در آورد، فکر می‌کردم دیگر زنده نمی‌مانم و آنها برای سرقت مرا خواهند کشت.

وی افزود: با دستور مرد مسلح در کنار خیابان خلوت توقف کردم و گوشی موبایل، پول و کارت‌های بانکی‌ام را در اختیارشان قرار دادم که در این مرحله آنها شروع به کتک زدنم کردند و خواستند تا رمز کارت بانکی‌ام را در اختیارشان قرار دهم.

این مرد گفت: هیچ راهی جز تسلیم شدن نداشتم به همین خاطر رمز کارتم را به آنها گفتم و یکی از دزدان به جلوی یک عابربانک رفتم و از درستی رمز کارتم اطمینان پیدا کردند و پس از آن  مردان مسلح مرا از خودرو بیرون انداخته و با سرعت پا به فرار گذاشتند.

بدین ترتیب تیمی از ماموران پلیس آگاهی استان البرز برای دستگیری عاملان این سرقت خشن وارد عمل شدند و در همان تحقیقات ابتدایی در برابر چند پرونده سرقت مسلحانه دیگر قرار گرفتند.

کارآگاهان در این مرحله پی‌بردند که دزدان با خودروهای سرقتی به سراغ طعمه‌های دیگر رفته و در نقش مسافرکش اقدام به زورگیری از مسافران می‌کنند.

تجسس‌های پلیسی در حالی ادامه داشت که پرونده‌های مشابه دیگری در مناطق پرند، ملارد، فردیس و هشتگرد رقم می‌خورد.

در ادامه مشخص شد دزدان با کارت‌های سرقتی اقدام به خرید طلا و ساعت‌های گرانقیمت می‌کنند که در این شاخه از تحقیقات دوربین‌های مداربسته مغازه‌های طلافروشی ، ساعت فروشی و جلوی بانک‌ها مورد بررسی قرار گرفت و خیلی تصویر دزدان مسلح به دست آمد.

تیم پلیسی در این شاخه از تحقیقات با اقدامات فنی و پلیسی موفق به ردزنی دزدان مسلح در تهران و کرج شدند و همین کافی بود تا مخفیگاه متهمان به صورت نامحسوس تحت نظر قرار گیرند. ماموران در ادامه پی بردند که یک زن و یک مرد دیگر نیز در برخی از سرقت‌ها همراه این باند بودند.

تجسس‌ها ادامه داشت تا اینکه ماموران در عملیاتی همزمان در تهران و کرج موفق به دستگیری اعضای این باند خطرناک شدند که در بازرسی از مخفیگاه دزدان 2 تفنگ، گاز اشک‌آور، شوکر برقیف خودروی پژو پارس، گوشی موبایل سرقتی، ضبط و باند و طلاهای سرقتی به دست آمد.

دزدان که پس از دستگیری راهی جز اعتراف نداشتند به 42 سرقت مسلحانه از رانندگان مسافرکش و دیگر طعمه‌هایشان در شهرهای پرند، ملارد ، فردیس و هشتگرد پرده برداشتند.

بنا به این گزارش، بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب کرج با توجه گستردگی 4 تن از متهمان با تقاضای چاپ این 4 سارق خواست تا کسانیکه در دام این زورگیران مسلح و خشن قرار گرفته‌اند به اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان البرز در میدان طالقانی کرج، بلوار تعاون مراجعه کنند.