گروه حوادث: دو زن و چهار مرد در نقش مسافرکش‌نما در استان البرز اقدام به سرقت خودرو و وسایل با ارزش راننده‌های خودروها می‌کردند.

زورگیری مسلحانه

سردار «عباسعلی محمدیان» رییس پلیس استان البرز گفت : در پی تماس راننده خودرو ال 90 با پلیس 110 مبنی بر این که دو مرد و یک خانم را به عنوان مسافر سوار کرده و در مسافتی وی را با اسلحه تهدید و پس ازضرب و شتم ، اموالش را همراه خودرو به سرقت برده اند ، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت .

وی افزود : پرونده در حال بررسی بود تا اینکه ظرف یک هفته ، سه سرقت به عنف در منطقه هشتگرد ، فردیس و شهرهای استان تهران مشابه سرقت اول که منجر به سرقت یک دستگاه خودرو پژو 405 ، 206 و پژو پارس شد به وقوع پیوست .

شگرد دزدان

سردار محمدیان گفت: شیوه و شگرد سارقان در تمامی سرقت ها حاکی از سریالی بودن سرقت ها داشت که به احتمال قوی از سوی اعضای یک یا چند باند حرفه ای در استان های تهران و البرز انجام می شود.

وی اظهار کرد : با توجه به حساسیت موضوع تیم های زبده ای از کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شده و با راهنمایی مالباختگان ، مشخصات ظاهری سارقان در اختیار واحدهای گشتی قرار گرفت .

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد : ماموران با انجام تحقیقات محلی ، مراجعه به آلبوم تصاویرسارقان سابقه دار و تشدید گشت زنی ها در سطح منطقه ، سه نفر از سارقان را در سفره خانه محلی در شهرستان فردیس و چهار نفر دیگر از سارقان را که دو  زن و دو مرد بودند در شهر پرند شناسایی و در دو عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند

مسافرکش  های مخوف

وی با بیان اینکه سارقان مسلح پس از سرقت خودروها مجدد اقدام به مسافرکشی می کردند و کارت های بانکی افراد را همراه با رمز گرفته و اقدام به خرید طلا و ساعت می‌کردند گفت : از سارقان دستگیر شده دو قبضه اسلحه ، افشانه ، شوکر برقی ، یک دستگاه خودرو پژو پارس توقیف شد و در این رابطه تعدادی گوشی تلفن همراه ، ضبط و باند و طلای مسروقه کشف شد .

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: متهمان که سه زن و سه مرد هستند پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر 42 فقره سرقت به عنف و مسلحانه در شهرهای پرند ، ملارد ، فردیس و هشتگرد اعتراف کردند .

سردار محمدیان با بیان اینکه سارقان برای تحقیقات تکمیلی همچنان در اختیار پلیس آگاهی استان البرز هستند از شهروندان خواست : برای سفرهای داخل شهری و به خصوص بین شهری ، حتی المقدور از خودروهای مسافربر عمومی و مجاز استفاده کنند و سوار خودرو های شخصی نشوند و مسافربرهای محترم نیز در صورتی که از حضور در خودرو احساس خطر کردند در نخستین فرصت ممکن و به بهانه ای از خودرو پیاده شوند یا به طریقی به خودروهای دیگر علامت دهند .