گروه حوادث: مرد جوان که سال ها در جست و جوی کلاهبردار فراری بود وقتی سرنخی از مخفیگاه وی پیدا کرد در سناریوی عجیبی دست به آدم ربایی زد.

عقربه ها ساعت 4 بعد از ظهر نخستین روز مهرماه سال جاری را نشان می داد که زنگ خانه زوج جوانی در خیابان هشتم رجایی، کوچه فرهنگ منطقه حصارک بالا به صدا در آمد. زن جوان وقتی آیفون خانه را برداشت، مرد غریبه ای ادعا کرد که با خودروی پارک شده آنها در کنار خیابان تصادف کرده است و خواست تا صاحب خودرو به جلو در خانه بیاید.

ربودن مرد جوان

امیر وقتی شنید با خودرویش تصادف کرده اند همراه همسرش به جلوی در خانه رفت و 3 مرد جوان که یکی از آنها داخل خودروی پژو پارس نقره‌ای رنگ نشسته بود روبرو شد.

2 مرد جوان بدون هیچ مقدمه‌ای شروع به کتک کاری با امیر کردند و در حالیکه زن جوان جیغ و فریاد می زد مردان غریبه امیر را به زور و با کتک زدن سوار بر خودروی پژو پارس خود کرده و پا به فرار گذاشتند. وقتی اهالی محل با فریادهای کمک کمک زن جوان از خانه‌هایشان بیرون آمدند پی‌بردند که 3 مرد اقدام به ربودن مرد همسایه کرده‌اند.

پلیس در محل

همین کافی بود تا ماجرای ربوده شدن امیر به ماموران کلانتری 33 حصارک بالا مخابره شود و خیلی زود تیمی از ماموران برای تحقیقات ابتدایی در محل حاضر شدند. زن جوان در حالی که اشک می ریخت 3 مرد شوهرم را در روز روشن با کتک و تهدید سوار بر خودرویشان کرده و همراه خود بردند.

مریم به ماموران گفت: ابتدا فکر می‌کردیم آدم رباها با خودرویمان تصادف کرده اند که از خانه خارج شدیم اما آنها به این بهانه شوهرم را از خانه بیرون کشیدند تا نقشه آدم ربایی‌شان را به اجرا بگذارند. وی افزود: در زمان فرار آدم رباها با جیغ و فریاد از اهالی مردم کمک خواستم و به تعقیب خودرویشان رفتم اما آنها توانستند فرار کنم و حتی شماره پلاک خودرویشان را نیز مخدوش کرده بودند. ماموران در تحقیقات میدانی از اهالی محل صحت حرف‌های زن جوان تایید شد و همین کافی بود تا تیمی از ماموران دایره جنایی پلیس آگاهی استان البرز برای دستگیری مردان آدم‌ربا وارد عمل شوند.

ردیابی اطلاعاتی

کارآگان در این شاخه از تحقیقات با توجه به اینکه موبایل امیر در زمان ربوده شدنش همراهش بود عملیات نقطه‌زنی را آغاز کردند و خیلی زود مشخص شد که آدم رباها پس از ربودن امیر از پل فردیس به سمت جاده ملارد در حال حرکت هستند. بدین ترتیب طرح مهار در مسیرهای خروجی کرج بخصوص در جاده ملارد از سوی ماموران به اجرا در آمد و این در حالی بود که تیم دیگری از کارآگاهان برای رسیدن به آدم رباها دوربین های مداربسته در نزدیکی محل جرم را مورد بازبینی قرار دادند.

در این شاخه از تحقیقات کارآگاهان تصویر یکی از آدم‌رباها را به دست آوردند و مریم وقتی در برابر تصویر مرد جوان قرار گرفت ادعا کرد که آن مرد را می شناسد.

مریم در حالیکه تصویر یکی از متهمان را در دست داشت به ماموران گفت: این مرد و شوهرم از چند سال قبل به خاطر یک ملک در منطقه فردیس با هم دچار اختلاف شدند و احتمال می‌دهم او برای انتقام‌گیری و پایان دادن به اختلافاتشان همسرم را ربوده است.

دستگیری مرد آدم‌ربا

تجسس های پلیسی ادامه داشت  تا اینکه ماموران کلانتری 12 اهری در جریان درگیری 2 مرد در مسیر خروجی ملارد قرار گرفتند و ماموران وقتی پای در محل گذاشتند در برابر مرد جوان و امیر که به شدت زخمی شده بودند قرار گرفتند. ماموران در این مرحله امیر را به بیمارستان منتقل کردند و مرد جوان که سعید نام دارد در اختیار ماموران پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

سعید وقتی در برابر کارآگاهان قرار گرفت، گفت: 4 سال قبل به خاطر اختلاف ملکی که با امیر داشتم از وی شکایت کردم و دادگاه حکم جلب امیر را صادر کرد اما از همان زمان به بعد امیر ناپدید شد. وی افزود: از آن زمان هر روز به دنبال امیر بودم تا اینکه چندی قبل موفق شدم آدرس خانه اش را در منطقه حصارک بالا به دست آورم. ابتدا چند روزی خانه امیر را تحت نظر قرار دادم تا از حضورش در خانه اطمینان پیدا کنم و پس از اطمینان تصمیم گرفتم خودم دست به کار شوم. سعید گفت: همراه برادرم و دوستش میثم به جلوی در خانه امیر رفتیم و خودم داخل خودرو نشستم و آنها به بهانه اینکه با خودروی امیر تصادف کردند او را از خانه بیرون کشیدند و سپس با کتک کاری سوار بر خودرو پژو پارس کردیم. مرد جوان گفت: در این 4 سال آنقدر از دست امیر عصبانی بودم که وقتی آدرس خانه اش را به دست آوردم با توجه به اینکه حکم جلب داشتم دیگر به سراغ پلیس نرفتم و تصمیم گرفتم خودم اختلاف حسابم را با او تسویه کنم.

دستگیری برادر آدرم‌ربا

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات با اطلاعات به دست آمده موفق به دستگیری برادر سعید شدند و وی ابتدا خود را بیگناه می دانست اما وقتی دید برادرش پرده از راز این آدم‌ربایی برداشته لب به سخن باز کرد. این مرد گفت: 4 سال به خاطر امیر زندگی برادرم خراب شده بود و هر روز به دنبال امیر می‌گشتیم تا اینکه توانستیم آدرس خانه‌اش را به دست آوریم.

وی افزود: برای اجرا نقشه مان ازمیثم نیز کمک گرفتیم که پس از آدم‌ربایی دیگر اطلاعی از او ندارم.

بازداشت مرد ربوده شده

کارآگاهان در حالیکه امیر برای درمان در بیمارستان قرار داشت با توجه با حکم جلب وی به اتهام کلاهبرداری او را دستگیر کردند و پس از درمان در اختیار ماموران قرار گرفت. تیم پلیسی در تحقیقات پلیسی پی بردند که امیر پس از کلاهبرداری میلیونی از سعید زندگی جدیدی را آغاز کرده و در این مدت از دست شاکی پرونده اش فراری بوده است. تیم پلیسی در ادامه سعید و برادرش را به اتهام آدم‌ربایی بازداشت کردند و برای تحقیقات بیشتر با دستور دادستان کرج از فردیس به زندان کرج منتقل شدند. بنا به این گزارش، تحقیقات پلیسی برای دستگیری سومین متهم فراری این پرونده آدم ربایی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان البرز قرار دارد.