گروه حوادث: 2 جوان شیشه‌ای که کلکسیونی از جرائم در سابقه‌هایشان دیده می شود با سرقت‌هایشان آبادان را به هم ریخته بودند. چندی قبل ماموران با توجه به افزایش پرونده های سرقت موتور سیکلت و زورگیری در سطح شهرستان آبادان بخصوص در منطقه ذوالفقاری ، تیمی از ماموران دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی آبادان برای دستگیری عاملان این سرقت ها وارد عمل شدند.

کارآگاهان در گام نخست تحقیقات به سراغ طعمه های دزدان رفته و پس از جمع آوری اطلاعات ابتدایی تجسس‌های فنی و میدانی را کلید زدند و خیلی زود 2 سارق سابقه دار و شرور که یکی از آنها 2 سال است تحت تعقیب ماموران است را شناسایی کردند.

همین کافی بود تا ردیابی های اطلاعاتی پلیس آغاز شود و ماموران پس از شناسایی مخفیگاه متهمان در عملیاتی غافلگیرانه 2 متهم را دستگیر کردند.

سالم یکی از سارقان سابقه دار است که 10 بار به خاطر جرائم سرقت مسلحانه، زورگیری، سرقت خانه و موتور سیکلت به زندان رفته و از 2 سال قبل تحت تعقیب ماموران پلیس آبادان قرار داشته است.

این سارق حرفه ای در تحقیقات پلیسی گفت: شب ها بعد از مصرف مواد مخدر شیشه با دوستم سوار بر موتور در خیابان ها تاریک پرسه می زدیم و به سراغ زنان و مردان تنها رفته و با تهدید چاقو اقدام به سرقت گوشی موبایل و وسایل با ارزش همراهشان می کردیم.

مجید نیز که 15 بار بخاطر زورگیری، سرقت و آزار و اذیت به زندان رفته است نیز در ادامه گفت: در این مدت بیش از 60 سرقت انجام دادیم و حتی بعضی روزها نیز پس از مصرف شیشه برای سرقت در خیابان های شلوغ دست به کار می شدیم.

گفت‌وگو با سارق تحت تعقیب

سالم 32 ساله که یکی از تبهکاران حرفه ای در آبادان است ادعا می کند بخاطر دوستانم وارد دنیای تبهکاری شدم و دیگر راه بازگشتی پیدا نکردم.

  تحصیلات؟

تا دوم دبیرستان درس خواندم.

  چرا ادامه تحصیل ندادی؟

حوصله درس خواندن نداشتم و بیشتر وقتم را پیش دوستانم می گذراندم.

  از چند سالگی وارد دنیای تبهکاری شدی؟

فکر کنم 20 سالم بود که اولین دزدی را انجام دادم.

  چرا  دزدی؟

دوستانم خلافکار بودند و من هم رفیق باز بودم به همین خاطر وقتی پیشنهاد دادند پذیرفتم تا با آنها دزدی کنم و همین شروع زندگی مجرمانه من شد.

  اولین بار به چه شیوه ای دزدی کردی؟

کیف قاپی بود چون راحت از دست طعمه ها فرار می کردیم و درگیری نداشتیم این شیوه را انتخاب کردم.

  اعتیاد داری؟

5 سالی است که شیشه می کشم.

  حتما مواد هم دوستانت پیشنهاد دادند؟

بله، ابتدا با تریاک شروع به خوشگذرانی کردم و با گذشت زمان با دوستانم شروع به مصرف مواد مخدر شیشه کردیم و چون بعد از مصرف شیشه از حالت عادی خارج می شدیم برای هر نوع سرقتی دست به کار می‌شدیم.

  تا کی می‌خواهی دزدی کنی؟

نمی دانم، چون به این زندگی عادت کردم و تا وقتی که رفیق بازی کنم ناخواسته با آنها دست به دزدی خواهم زد.

  پشیمان نیستی؟

پشیمان  که هستم اما دیگر دیر شده و نمی دانم چطور می توانم مسیر زندگی ام را تغییر بدهم.

  چرا سرکار نمی روی؟

با این همه سابقه و شرارت، کجا می توانم کار کنم و برای رضایت شاکیان پرونده ام نیز کلی پول بدهکارم و تنها راهی که می توانم زود پول به دست بیاروم دزدی است.

  خوب دوباره دستگیر می‌شوی؟

گفتم که به این زندگی عادت کردم و منتظرم یک روز از این وضعیت خسته شوم تا تصمیم دیگری برای خودم و زندگی ام بگیرم.

  عاشق شدی؟

بله، ولی بخاطر این مسیر کج او را هم از دست دادم.

  آزاد شوی دوباره دزدی می‌کنی؟

امیدوارم این بار زندان برایم درس عبرت شود و پس از آزادی دیگر دور دوستانم را خط بکشم و در تنهایی خودم یک زندگی جدید شروع کنم.

از خانواده ات خبر داری؟

به خاطر اعتیاد و دزدی هایم آنها را ترک کردم و در این مدت 2 سال که تحت تعقیب بودم حتی به سراغشان نرفتم و دلم برایشان تنگ شده است.

بنا به این گزارش، بازپرس شعبه 2 دادسرای عمومی و انقلاب آبادان با تقاضای انتشار تصاویر 2 متهم خواست تا کسانیکه در دام تبهکاری های این 2 جوان گرفتار شده اند به پلیس آگاهی آبادان مراجعه کنند.