گروه حوادث: پسر جوان وقتی با مخالفت پدر دختر مورد علاقه اش برای ازدواج رو به رو شد دختر جوان را ربود و آن را به خانه دوست متاهلش برد .خواستگار دیروز به اتهام آدم‌ربایی پای میز محاکمه ایستاد و گفت طبق یک رسم قدیمی دست به این کار زده و نمی دانسته عملش جرم است .

ربودن مهسا

 رسیدگی به این پرونده از تابستان سال ۹۶ به دنبال دزدیده شدن یک دختر ۱۸ ساله به نام مهسا در دستور کار پلیس پاکدشت قرار گرفت . پدر مهسا به پلیس گفت: مدتی است دخترم خواستگاری به نام محمد دارد اما من مخالف این ازدواج  هستم. دیروز دخترم از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت .گمان می‌کنم خواستگارش دخترم  را ربوده باشد.

پلیس وارد عمل شد

 با این شکایت پلیس به تحقیق پرداخت و محمد را دستگیر کرد .روشن شد محمد  دختر جوان  را ربوده است و به خانه یکی از دوستانش در شهریار برده  و او را  یک شب و دو روز در آنجا نگه داشته است.  به این ترتیب دوست متاهل محمد نیز به اتهام معاونت در آدم ربایی بازداشت شد .

در دادگاه

این دو مرد دیروز در شعبه ۱۲ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.  در این جلسه دختر جوان گفت:پدرم مخالف ازدواج من با محمد است. من نمی توانم روی حرف پدرم حرفی بزنم و به خاطر اینکه محمد مرا ربوده از او و دوستش شکایت دارم. سپس محمد ۲۲ ساله روبه روی قضات ایستاد و گفت :ما ترک هستیم  و یک رسم قدیمی به نام «دختر بردن»داریم . وقتی کسی  به خواستگاری دختر مورد علاقه اش  می‌رود اما با مخالفت خانواده اش روبه رو می‌شویم دختر جوان  را همراه خود می برد  تا خانواده‌اش راضی به این  وصلت شود. من هم طبق این رسم قدیمی مهسا را همراه خودم به خانه دوست متاهلم بردم. اما کاری با او نداشتم و فقط برای راضی کردن خانواده اش  با  این ازدواج از او خواستم تا یک شب در خانه دوست متاهلم بماند.  وی ادامه داد :من نمی‌دانستم کاری که انجام داده ام آدم ربایی است و مجازات ۱۵ سال زندان را به دنبال دارد. من اشتباه کردم و طبق رسم قدیمی دست به این کار زدم . دوست محمد  نیز به دفاع پرداخت و گفت : وقتی محمد به من گفت با مخالفت خانواده مهسا برای ازدواج روبه رو شده به او اجازه دادم  تا برای یک شب مهسا را  به خانه ام بیاورد تا شاید از این طریق پدر مهسا به این ازدواج راضی شود.  ما در فامیل  و بستگانمان مورد های این چنینی زیادی داریم و همه ترک زبان ها این رسم قدیمی را به خوبی می دانند.  ما  قصد آدم‌ربایی و یا آزار و اذیت دختر جوان را نداشتیم .

زندان

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و اظهارات دو متهم را پذیرفت. به  این ترتریب با تخفیف در مجازات محمد را به ۵ سال زندان و دوستش را به دو سال زندان محکوم کرد.