گروه حوادث: دو سارق جوان که در خیابان‌های تاریک آبادان دست به زورگیری‌های خشن می‌زدند در سناریوی عجیبی دستگیر شدند.

دزدان که نمی‌دانستند پلیس در تعقیب‌شان است در یکی از سرقت‌هایشان مامور پلیس لباس شخصی را هدف زورگیری‌شان قرار دادند.

چندی قبل ماموران پلیس آبادان در جریان زورگیری‌های خشن دو پسر جوان قرار گرفتند و تیمی از ماموران تجسس کلانتری 16 امیرکبیر برای دستگیری دزدان وارد عمل شدند.

ماموران در گام نخست تحقیقات به سراغ طعمه‌های دزدان رفته و در این مرحله مشخص شد دو پسر جوان سوار بر موتور در خیابان‌های خلوت وتاریک آبادان با قمه و ساطور به طعمه‌های‌شان حمله می‌کنند.

در ادامه مشخص شد این دو سارق قمه به دست با گرفتار کردن طعمه‌هایشان با تهدید اقدام به سرقت گوشی موبایل و پول می‌کنند و سپس سوار بر موتور پا به فرار می‌گذارند.

با توجه زمان سرقت‌ها و حمله ناگهانی دزدان، هیچ یک از طعمه‌های‌شان قادر به برداشتن شماره پلاک موتور دزدان نشده بودند و این در حالی بود که چهره متهمان نیز مورد شناسایی قرار نگرفته بود. تیم پلیسی با توجه به حساس بودن این پرونده و سریالی بودن دزدی‌ها به صورت نامحسوس شروع به گشت‌زنی در خیابان‌های خلوت و تاریک کردند.

دزدان بدشانس

ساعت 10 شامگاه پنج شنبه 22 آذر ماه سال جاری یکی از ماموران کلانتری 16 امیرکبیر با لباس شخصی پای در یکی از خیابان‌های خلوت که دزدان دست به سرقت می‌زدند گذاشت و در جستجوی ردی از دزدان خشن بود.

هنوز دقایقی نگذشته بود که ناگهان دو پسر جوان سوار بر موتور وارد خیابان شدند و با در دست داشتن قمه و ساطور به سمت مامور جوان که فکر نمی‌‎کردند وی از ماموران پلیس است حمله کردند.

یکی از متهمان که قمه بزرگی در دست داشت با تهدید از وی خواست کیف پول و گوشی موبایلش را در اختیارشان قرار دهد که در این مرحله مامور جوان با بیرون کشیدن تفنگ از کمرش از دو پسر جوان خواست تا قمه و ساطوری که در دست دارند را روی زمین بگذارند.

دزدان که هنوز متوجه نشده بودند که طعمه‌شان از ماموران پلیس است تصمیم مجروح کردن طعمه‌شان داشتند که در مامور جوان اقدام به شلیک تیرهوایی کرد و خود را معرفی کرد.

دو سارق جوان وقتی فهمیدند که طعمه‌شان یکی از ماموران پلیس است تصمیم به فرار گرفتند که مامور پلیس در اقدامی غافلگیرانه یکی از متهمان را روی زمین خواباند و دستبند پلیس را به دستش زد اما متهم دیگر با استفاده از این فرصت توانست سوار بر موتور پا به فرار بگذارد.

سارق جوان پس از دستگیری به ماموران گفت: دوست داشتم مثل دوستانم که وضعیت مالی خوبی دارند زندگی آرامی داشته باشم  به همین خاطر تصمیم به زورگیری گرفتم.

وی افزود: یکی دیگر از دوستانم وقتی فهمید قصد زورگیری و پولدار شدن دارم خواست تا در این زورگیری‌ها همراهی‌ام کند به همین خاطر در خیابان‌های خلوت با هم دزدی می‌کردیم و چون تازه کار بودیم فکر نمی‌کردم دستگیر شویم.

بنا به این گزارش، تحقیقات برای دستگیری همدست فرار این زورگیر خشن در دستور کار ماموران پلیس آبادان قرار دارد.