گروه حوادث: دو سارق حرفه‌ای سوار بر خودروی بدون پلاک در شمال تهران اقدام به کیف قاپی می‌کردند.

اوایل آذرماه سال جاری ماموران پلیس تهران در جریان سرقت‌های سریالی دو پسر جوان که سوار بر خودروی پراید اقدام به کیف قاپی می‌کردند قرار گرفتند.

بدین ترتیب تیمی از ماموران کلانتری 124 قلهک برای دستگیری عامل این سرقت‌ها وارد عمل شدند و در گام نخست طعمه‌های این باند را هدف تحقیق قرار دادند.

ماموران در این مرحله پی بردند که دو پسر جوان سوار بر خودروی پراید سفید رنگ بدون پلاک در خیابان‌ها پرسه زده و زمانیکه طعمه‌شان قصد عبور از خیابان‌ها را داشتند اقدام به قاپیدن کیف آنها می‌کنند. ماموران در این شاخه از تجسس‌های پلیسی به صورت هدفمند و نامحسوس در محل‌هایی که  دزدان دست به سرقت می‌زدند شروع به گشت زنی کردند که پس از چند روز ماموران خودروی دزدان را که برای سرقت در محل حاضر شده بودند شناسایی کردند.

سارقان حرفه‌ای در این مرحله متوجه تحت نظر قرار داشتن ماموران شدند و به سرعت پا به فرار گذاشتند که تیم گشت پلیسی با رعایت قانون بکارگیری اسلحه اقدام به شلیک چند تیرهوایی کردند اما دزدان با سرعت پا به فرار گذاشتند و همین کافی بود تا تعقیب و گریز پلیسی آغاز شود.

دزدان که در مسیر فرار به چند خودروی تصادف کرده و باعث ایجاد خسارت شده بودند با حرکات مارپیچ و نمایشی سعی برای فرار داشتند که ماموران در این لاستیک خودروی دزدان را هدف گلوله قرار دادند تا اینکه خودروی دزدان در خیابان اندرزگو متوقف شد و ماموران موفق به دستگیری متهمان شدند.

تیم گشت پلیسی در بررسی خودروی دزدان چند کیف سرقتی به دست آوردند و زمانیکه متهمان از سوی طعمه‌هایشان هدف شناسایی قرار گرفتند به ناچار لب به اعتراف گشود. بنا به این گزارش، سارقان در اعترافاتشان به 30کیف قاپی در منطقه قلهک اعتراف کردند.