گروه حوادث: دزد جوان که برای دختر مورد علاقه‌اش با یک کارت بانکی سرقتی دست و دلبازی کرده بود نمی‌دانست همین ولخرجی‌ها کار دستش می‌دهد. روز 27 آبان ماه سال جاری مرد جوانی پای در کلانتری 128 تهران‌نو گذاشت و از ماجرای سرقت داخل خودرویش پرده برداشت. مرد جوان به مامورا گفت: در خیابان نیروی هوایی بودم که برای یک لحظه از خودرویم پیاده شدم و داخل خانه رفتم و خیلی زود بازگشتم اما وقتی سوار بر خودرویم شدم دیدم گوشی موبایل، مدارک شناسایی و کارت بانکی‌ام که رمزش روی آن نوشته شده بود به سرقت رفته است.

سرنخ پلیسی

بدین ترتیب تیمی از ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس پرونده برای دستگیری دزد لوازم داخل خودرو وارد عمل شدند. کارآگاهان در گام نخست به بررسی تراکنش مالی شاکی پرونده پرداختند که در این مرحله مشخص شد پس از سرقت با کارت بانکی مرد جوان در خیابان جمهوری یک گوشی گرانقیمت خریداری شده است. همین کافی بود تا ماموران پای در مغازه موبایل فروشی بگذارند و در بررسی‌ها پی‌بردند مرد جوانی همراه یک زن برای خرید گوشی موبایل به این مغازه مراجعه کردند و یک گوشی  13 میلیون تومانی خریداری کرده‌اند. تیم پلیسی با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی زن جوان که شیوا نام دارد شدند و ر ادامه خانه این زن ردزنی شد.

دوستی با مرد خلافکار

کارآگاهان خیلی زود موفق به دستگیری شیوا شدند و زن جوان وقتی در برابر اتهام سرقت قرار گرفت شوکه شد و به ماموران گفت: چندی قبل با پسر جوانی به نام امیر آشنا شدم و امیر ادعا می‌کرد در بازار کار می‌کند. وی افزود: چند روز قبل همراه امیر به بهانه خریدن هدیه  مورد علاقه‌ام به مغازه موبایل فروشی رفتیم و یک گوشی موبایل به قیمت 13 میلیون تومان خریدیم.

دستگیری سارق حرفه‌ای

کارآگاهان در این مرحله با اطلاعات به دست آمده از امیر 36 ساله پی‌بردند که وی یکی از سارقان حرفه‌ای لوازم داخل خودرو است. همین کافی بود تا مخفیگاه امیر در جنوب شرق تهران شناسایی شود و ماموران در عملیاتی غافلگیرانه سارق سابقه‌دار دستگیر شد. امیر ابتدا خود را بیگناه می‌دانست اما وقتی در برابر مدارک پلیسی و اعترافات دختر مورد علاقه‌اش قرار گرفت به ناچار لب به سخن باز کرد. امیر به ماموران گفت: با یکی از دوستانم به نام یاشار دست به سرقت لوازم داخل خودرو می‌زدیم و فکر نمی‌کردیم دستمان رو شود.

دومین سارق

کارآگاهان در ادامه تحقیقات موفق به شناسایی مخفیگاه یاشار در خیابان محبوب‌مجاز شدند و در عملیاتی غافلگیرانه این سارق حرفه‌ای دستگیر شد و یاشار به بیش از 100 سرقت لوازم داخل خودرو در مناطق پیروزی، نیرو هوایی، تهرانپارس، افسریه، مشریه اعتراف کرد. مامورا در ادامه پی‌بردند که این دزدان حرفه‌ای لوازم سرقتی را به مرد جوانی به نام سعید در منطقه نازی‌آباد فروخته‌اند که این مرد نیز در عملیات پلیسی دستگیر شد. بنا به این گزارش، دزدان به بیش از 150 سرقت لوازم داخل خودرو در جنوب شرق تهران اعتراف کردند که 130 تن از شاکیان شناسایی شده‌اند و بازپرس پرونده خواست تا کسانیکه خودروهایشان در مناطق اعلام شده هدف سرقت قرار گرفته‌اند به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.