گروه حوادث: یک زن که با خونسردی دست به سرقت با شگردی عجیب می‌زد دستگیر شد.

پلیس کلانتری‌های پایتخت در عملیات‌های مختلفی توانستند پرده از سه پرونده تبهکاری بردارند.

زن تبهکار

یک زن که 70 سرقت با شگرد کش روی داشت در صحنه آخرین اقدام تبهکارانه‌اش دستگیر شد.

سمیه اعتراف کرده‌است که در همه سرقت‌ها زن دیگری به نام منصوره همدستش بود که در صحنه دستگیری موفق به فرار شده‌است.

به گزارش پرونده؛ زنی در تماس تلفنی با پلیس 110  ادعا کرد  دو زن به مغازه اش به قصد خرید جوراب وارد شده‌اند ولی گوشی موبایلش را سرقت کرده اند که هنگام فرار یکی از دزدان با کمک مردم دستگیر شده است.

خیلی زود تیمی از ماموران کلانتری 174 قیامدشت خود را به محل دستگیری زن تبهکار رساندند  و مشاهده کردند ، تعدادی افراد در محل تجمع و زنی جوان که اعلام کرده بود صاحب مغازه است بیان کرد ، زن دستگیر شده به همراه خانم جوان دیگری به بهانه خرید جوراب داخل مغازه ام شده اند ، پس از گفت و گو به یکباره ابتدا زن جوان و سپس این خانم از مغازه خارج شده اند در این میان بلافاصله متوجه شدم که گوشی ام سرقت شده است. به دنبال آنها دویدم و با کمک همسایگان جلوی فرار این زن که مسن تر بود را گرفتیم.

سمیه که باور نداشت دستگیر شده است در بازجویی‌ها  ابتدا پاسخ درستی به سوالات پلیس نمی داد و این درحالی بود که بررسی‌های پلیسی نشان داد سمیه سرقت‌های مشابه دیگری نیز در این کلانتری دارد.

چهره سمیه توسط مالباختگان سایر پرونده‌های مشابه موجود در کلانتری مورد شناسایی قرار گرفت و او که چاره ای جز اعتراف نداشت به 70 سرقت مشابه در قیامدشت و سایر کلانتری ها با همکاری زن دیگری به نام منصوره اعتراف کرد.

بنابه این گزارش؛ چهره منصوره نیز مورد شناسایی قرار گرفته است و تحقیقات پلیسی در خصوص شناسایی مخفیگاه این زن تبهکار و دستگیری وی ادامه دارد.

دزدی با نیسان امداد خودرو

یک مرد جوان با جرثقیل نیسان امداد خودرو اقدام به سرقت پنج خودروی سواری کرد. 

 به گزارش پرونده؛ با وقوع سرقت‌های مشابه مبنی بر سرقت خودروهای سواری در خانی آباد تهران در دو ماه  گذشته تیمی از ماموران کلانتری به طور ویژه شناسایی و دستگیری دزدان را بر عهده گرفتند. 

در تحقیقات پلیسی، مشخص شد سرقت ها توسط یک مرد جوان انجام می شود که با استفاده از یک نیسان امداد خودرو، ماشین‌هایی را که در کنار خیابان پارک شده بود، سرقت می کنند. 

همچنین در اقدامات بعدی ماموران مشخص شد راننده جرثقیل خودروهایی را سرقت می کرده که در خیابان‌های خلوت و تاریک پارک شده بود و پس از سرقت خودروها را به محلی دیگر منتقل و با برداشتن تجهیزات و لوازم داخل خودرو، آنها را در کنار خیابان رها می کرد.

تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه ساعت چهار روز شنبه ماموران به یک نیسان امداد خودرو که در حال برداشتن یک ماشین که قفل فرمان داشت، مشکوک شدند. 

ماموران گشت کلانتری خانی آباد وارد عمل شده و راننده جرثقیل را که در حال برداشتن خودرو بود، دستگیر کردند. 

راننده جرثقیل در تحقیقات پلیسی اعتراف کرد که بمدت دو ماه است که مجددا به مصرف شیشه روی آورده است و با سرقت خودرو و متعاقب آن لوازم داخل آن، خرجی مصرف مواد مخدر را در می آورد.

با اعتراف حسین به این سرقت‌ها به سرقت خودرو و 5 جرائم مشابه وی روانه زندان شد..

پایان وحشت از 5 شرور افسریه

5 شرور محله افسریه که چهار ماشین را در محدوده خیابان 15 متری چهارم تخریب کرده بودند، دستگیر شدند.

ساعت 2:30 بامداد شنبه ماموران گشت زنی در محدوده خیابان 15 متری دوم به رفتار مشکوک سه موتورسوار که در حال تردد بودند مشکوک و بلافاصله فرمان ایست می دهند، پنج شرور بدون توجه به فرمان پلیس از محل متواری می شوند.

در گشت زنی انجام شده ماموران پلیس موفق شدند همان پنج شرور را در 15 متری چهارم در حالی که دو نفر دیگر نیز به آنان ملحق شده بودند مشاهده کردند.

این اشرار در حال تخریب چهار ماشین پارک شده در جلوی ساختمانی بودندکه با وجود بی‌اعتنایی به دستور پلیس دستگیر شدند.

در تحقیقات پلیسی، مشخص شد که این اشرار با شخصی که اختلاف داشتند درگیر شده و خودروی او و بستگانش را تخریب کرده‌اند. پنج شرور ادعا کردند برای تسویه حساب مالی شاکی را ضرب و شتم و خودرو ها را تخریب کرده اند.