گروه حوادث:  علی جنی که یکی از دزدان حرفه‌ای پایتخت است با نوچه‌اش شکارچی موبایل‌های پایتخت‌نشینان بود.

این دو‌دزد با پول‌های سرقتی برای خوش‌گذرانی‌هایشان مشروبات الکلی و مواد مخدر می‌خریدند.

چندی قبل ماموران پلیس تهران در جریان سرقت‌های سریالی دومرد در شمال غرب تهران قرار گرفتند و با توجه به گسترده بودن این دزدی‌ها تیمی از ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری دزدان حرفه‌‎ای وارد عمل شدند.

کارآگاهان در گام نخست به سراغ طعمه‌های دزدان رفته و در ابتدا مرد میانسال که هدف دزدان قرار گرفته بود به ماموران گفت: غروب بود و در حال برگشتن به خانه در حال صحبت کردن با گوشی موبایلم بودم که ناگهان 2 جوان سوار بر موتور را در کنار خودم دیدم و در همین لحظه یکی از آنها اقدام به قاپیدن گوشی موبایلم کرد و به سرعت از صحنه دور شد و بخاطر تاریکی هوا نتوانستم شماره پلاک دزدان را بردارم.

یکی دیگر از طعمه‌های دزدان گفت: در جلوی در خانه‌مان در حال قفل کردن در خودرویم بودم و همزمان با گوشی موبایلم صحبت می‌کردم که ناگهان پسر جوانی سوار بر موتور اقدام به قاپیدن گوشی موبایلم کرد و همراه همدستش پا به فرار گذاشت.

تحقیقات پلیسی

کارآگاهان در تحقیقات میدانی پی‌بردند دو جوان 24 و 25 ساله در مناطق اشرفی اصفهانی، ستارخان، میدان صنعت سوار بر موتور « ان، اس» سفید، سیاه و سیاه، قرمز اقدام به گوشی قاپی از طعمه‌هایشان می‌کنند و زمانیکه طعمه‌هایشان در برابر آنها مقاومت می‌کردند دزدان با تهدید چاقو نقشه‌شان را به اجرا می‌گذارند.

تیم پلیسی در ادامه تجسس‌ها و با اقدامات فنی توانستند 2 سارق جوان را که بارها به خاطر زورگیری و درگیری به زندان رفته بودند را شناسایی کنند.

همین کافی بود تا کارآگاهان مخفیگاه یکی از دزدان را که محسن نام دارد را ردزنی کنند و ساعت 4 صبح پنجشنبه 20 دی ماه سال جاری سارق جوان که در حال استراحت بود در عملیات پلیسی ماموران دستگیر شد.

محسن پس از دستگیری همدستش امید که معروف به علی جنی است را لو داد اما این سارق حرفه‌ای هیچ جای ثابتی برای زندگی نداشت تا اینکه ماموران با اقدامات فنی و پلیسی توانستند پاتوقی را که سارق حرفه‌ای در آنجا پنهان شده بود را ردزنی کنند و در عملیاتی غافلگیرانه علی جنی نیز دستگیر شد.

اعتراف دزدان

علی جنی در اعترافاتش به ماموران گفت: از شش ماه قبل سوار بر موتور در مناطق غربی تهران پرسه‌زنی می‌کردیم و هر روز 2 یا سه گوشی سرقت می‌کردیم و عصر همان روز با مراجعه به خیابان مولوی، گوشی‌های سرقتی را به قیمت 500 هزار تومان می‌فروختیم.

سارق جوان که روی لاله گوشش یک خالکوبی ستاره و روی گردنش خالکوبی دارد افزود: با پول‌های به دست آمد خوش‌گذرانی می‌کردیم و بیشتر پولمان را هزینه خرید مواد مخدر و مشروبات الکی کردیم و در این مدت پولی برای خود پس‌انداز نکردیم.

بنا به این گزارش، با توجه به گسترده بودن این دزدی‌ها، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 خواست تا کسانیکه در مناطق غرب و شمال غرب تهران از سوی این دو جوان هدف سرقت قرار گرفته‌اند برای تحقیقات بیشتر و شناسایی دزدان به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.