گروه حوادث: زوج جوان سوار بر موتور در جنوب تهران دست به سرقت گوشی از طعمه‌هایشان می‌زدند.

مرد شیشه‌ای یک ماه بعد آزادی از زندان نقشه سرقت‌هایش را به اجرا گذاشت.

چندی قبل مرد جوانی با حضور در اداره پلیس از ماجرای به سرقت رفتن گوشی موبایلش از‌سوی زوج جوانی در خیابان سی‌‎متری جی خبر داد.

مرد جوان در اعترافاتش گفت: در خیابان سی‌متری جی در حال رفتن به سمت خانه بودم و با گوشی موبایل صحبت می‌کردم که ناگهان زن و مرد جوانی که سوار بر یک موتور بودند نزدیک من شدند و در یک چشم به هم زدن اقدام به قاپیدن گوشی موبایلم کردند.

وی افزود: شوکه شده بودم و چند قدمی به تعقیب زوج موتور سوار دویدم تا شماره پلاک موتورشان را یادداشت کنم اما دزدان شماره پلاک موتورشان را با بستن زنجیر روی قفل مانع دیدن پلاک شدند.

بدین ترتیب تیمی از ماموران آگاهی تهران به دستور بازپرس پرونده برای دستگیری زوج جوان وارد عمل شدند.

تحقیقات پلیسی

کارآگاهان در گام نخست تحقیقات پی بردند که زوج جوان سوار بر موتور و پرسه‌زنی در خیابان مختلف بویژه در منطقه، انقلاب، سی متری جی و میدان حر دست به سرقت گوشی موبایل از طعمه‌هایشان می‌زنند.

تجسس‌های پلیسی ادامه داشت که زن جوان به ماموران مراجعه کرد و گفت: داخل ایستگاه بی.آر.تی منتظر اتوبوس بودم و سرگرم پیامک دادن با گوشی موبایل بودم که ناگهان زوج جوانی سوار بر موتور وارد خط ویژه اتوبوس شدند که در یک لحظه زوج جوان اقدام به قاپیدن گوشی موبایلم کردند و با سرعت از محل دور شدند.

تجسس‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه ماموران با بررسی دوربین‌های مداربسته در نزدیکی محل‌های سرقت خیلی زود تصویر مرد جوان که سوار بر موتور با یک زن دست به گوشی قاپی می‌زدند به دست آمد.

کارآگاهان پی بردند که نیما 6 ماه پیش از زندان آزاد شده و از چندی قبل برای تامین هزینه‌های اعتیادش همراه یک زن دست به گوشی قاپی می‌زند.

همی کاف بود تا کارآگاهان با اقدامات فنی و پلیسی مخفیگاه دزدان را شناسایی کنند و در عملیاتی غافلگیرانه زوج جوان در خانه‌شان در سه راه  مقدم دستگیر شدند.

اعترافات زن جوان

سارا که اعتیاد به مواد مخدر شیشه دارد ابتدا سعی داشت خود را در ماجرای سرقت بیگناه معرفی کند و به ماموران گفت: 6 ماه قبل نیما از زندان آزاد شد و پس از یک ماه آزادی شروع به مصرف مواد مخدر شیشه کرد و من نیز بخاطر اعتیادم همیشه با او مواد مصرف می‌کردم.

وی افزود: بخاطر تامین هزینه‌های اعتیادمان نیاز به پول داشتیم که نیما در این مرحله با توجه به اعتیادم مرا مجبور کرد تا برای گمراهی طعمه‌هایمان همراهش باشم و دست به گوشی قاپی بزنم.

ابتدا مخالفت کردم اما اصرارهای همسرم و اعتیادم به مواد مرا مجبور کرد تا با او همراه شوم و سوار بر موتور دست به گوشی قاپی بزنم.

اعترافات دزد قدیمی

نیما که راهی جز اعتراف پیش روی خود نداشت به ماموران گفت: پس از آزادی از زندان برای تامین هزینه‌های اعتیاد و زندگی‌ام نیاز به پول داشتم به همین خاطر با همدستی زنم که اعتیاد به مواد مخدر شیشه دارد شروع به گوشی قاپی کردیم.

وی افزود: در مدت 5 ماه بیش از 50 گوشی موبایل دزدیدیم و پس از سرقت گوشی‌ها را به یکی از دوستانم که مجید نام دارد می‌فروختم و هر چه پول به دست آوردم هزینه اعتیادم کردم.

بدین ترتیب کارآگاهان با اطلاعات به دست آمده مخفیگاه مجید را در جنوب تهران ردزنی کردند و در عملیاتی غافلگیرانه خریدار گوشی‌های سرقتی را دستگیر کردند.

بنا به این گزارش، زوج جوان پس از دستگیری به دستور بازپرس پرونده در اختیار ماموران پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.