گروه حوادث: اعضای یک باند سازمان یافته به صورت حرفه‌ای در شمال تهران دست به سرقت‌های اعیانی زده اند.

روز 19 خرداد ماه سال جاری مرد جوانی با حضور در کلانتری 164 قائم ادعا کرد که خانه‌اش هدف دزدان قرار گرفته است. مرد جوان به ماموران گفت: ساعت 4 بعد از ظهر از خانه‌مان در بلوار ارتش، کوی لاله خارج شدم و و ساعت 11 شب وقتی به خانه بازگشتم هر چه تلاش کردم در خانه باز نمی‌شد و پس از کلی تلاش و هل دادن توانستم در را باز کنم.

وی افزود: پشت در وسایل خانه ریخته بودند به همین خاطر در به سختی باز می‌شد و در بررسی داخل خانه که همه چیز به هم ریخته شده بود متوجه شدم همه طلاها، جواهرات و سکه‌های طلا که 150 میلیون تومان ارزش داشت به سرقت رفته است. مرد جوان گفت:دزدان برای فرار با تخریب در بالکن از ساختمان خارج شده بودند.

بدین ترتیب تیمی از ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران برای تحقیقات پلیسی وارد عمل شدند و در بررسی از محل سرقت سرنخی از دزدان به دست آمد و مشخص شد یکی از سارقان حرفه‌ای که نجف نام دارد در این سرقت نقش داشته است. کارآگاهان در این با اقدامات فنی پی بردند که نجف با چند سارق خطرناک و سابقه‌دار یک باند بزرگ تشکیل داده و به صورت سازمان یافته در شمال تهران دزدی می‌کنند.

ماموران در ادامه تجسس‌ها، به صورت نامحسوس نجف و همدستانش را تحت نظر قرار دادند و خیلی زود مخفیگاه دزدان در منطقه‌های فردیس، اندیشه و مرکز تهران شناسایی شد.

کارآگاهان در عملیاتی غافلگیرانه و همزمان نجف و برادرش مسعود و یعقوب و برادرش اکبر همراه ناصر و 6 تن دیگر از همدستانشان در این باند نقش داشتند دستگیر شدند.

کارآگاهان در بازرسی مخفیگاه متهمان وسایل تخریب درهای ورودی ساختمان‌ها، قمه، گاز اشک آور و چند پلاک سرقتی خودرو به دست آوردند.

ماموران در تحقیقات از متهمان پی بردند که اعضای این باند با 2 مرد که در غرب کشور کار فروش وسایل سرقتی را به عهده داشتند شناسایی کردند.

تجسس‌ها نشان از آن داشت که 2 متهم چندی قبل از سوی ماموران پلیس آگاهی همدان دستگیر شدند اما یکی از آنها با قرار وثیقه از زندان آزاد شده است.

کارآگاهان در ادامه با هماهنگی ماموران پلیس همدان، متهم آزاد شده را دستگیر کردند و در ادامه هر 2 عضو این باند که یکی از آنها داخل زندان بود هدف تحقیق قرار گرفتند.

 در تحقیقات پلیسی از اعضای این باند حرفه ای و خطرناک بیش از 75 محل سرقت در مناطق شمال ، شمال غرب ، شمال شرق تهران شناسایی شد که با جمع بندی اظهارات تعدادی شاکیان پرونده، تاکنون ارزش این پرونده بیش از 7 میلیارد تومان برآورده شده است . 

کارآگاهان در ادامه بررسی‌های سوابق متهمان ، مشخص شد که 2 تن از اعضای این باند از سارقان حرفه ای به اتهام درگیری مسلحانه با مأموران گشت پلیسی در غرب کشور ، تحت تعقیب پلیس قرار داشته‌اند که با بررسی موضوع مشخص شد که این دو متهم در درگیری با مأموران اقدام به تیراندازی و مجروح کردن یکی از ماموران کرده وپس از آن به غرب کشور فرار کرده‌اند.

بنا به این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار دارند.