گروه حوادث: باند دزدان خودروهای تهرانی ها از سوی یک زندانی هدایت می‌شد.

این دزدان پس از سرقت با جعل و تغییر پلاک، آنها را در شهرهای دیگر به فروش می‌رساندند.

چندی قبل ماموران پلیس آگاهی تهران با تحت نظر قرار دادن سارقان حرفه‌ای که به تازگی از زندان آزاد شده بودند در جریان سرقت‌های سریالی خودروها از سوی یکی از دزدان قرار گرفتند.

ماموران در گام نخست پی‌‎بردند که دزدان پس از سرقت خودروهای مختلف از قبیل تویوتا هایلوکس، نیسان، پیکاب، زانتیا و پژو در تهران اقدام به جعل مدارک و نصب پلاک‌های جعلی روی خودروها کرده و سپس آنها را در شهرهای جنوبی و غربی به فروش می‌رسانند.

تجسس‌های پلیسی نشان از آن داشت که دزدان اهل شهرهای دیگر هستند که با سفر به شهرهای اطراف تهران به صورت موقت زندگی جدیدی را آغاز کرده و دست به سرقت در تهران می‌زنند. ردیابی‌های پلیسی برای دستگیری متهمان کلید زده شد تا اینکه کارآگاهان روز 20 آبان ماه سال جاری پی‌بردند یکی از دزدان با خودروی سرقتی پای در منطقه تهرانپارس گذاشته که در این مرحله ماموران در عملیاتی غافلگیرانه این سارق جوان را دستگیر کردند.

میثم ابتدا سعی داشت با داستانسرایی‌هایش خود را بیگناه معرفی کند اما وقتی در برابر مدارک پلیسی قرار گرفت به ناچار لب به سخن باز کرد.

میثم در اعترافاتش گفت: 6 خودروی سرقتی را از همدستانم خریدم و پس از جعل مدارک و پلاک خودروها با سند نمره کردن آنها اقدام به فروش خودروهای سرقتی کردم.

 ماموران در این مرحله پی بردند که میثم برای خرید یک خودروی سرقتی پای در تهرانپارس گذاشته است که همین کافی بود تا میثم تحت نظر ماموران در محل قرار با سعید حاضر شود و وقتی سعید برای فروش خودروی سرقتی پای در محل قرار گذاشت از سوی ماموران دستگیر شد.

سعید نیز پس از دستگیری با خودروی سرقتی راهی جز اعتراف پیش روی خود نداشت و ادعا کرد پس از جعل پلاک خودروی سرقتی قصد فروش آن به میثم را داشتم که دستگیر شدم.

سعید نیز در ادامه تحقیقات 2 عضو دیگر این باند را که به صورت حرفه‌ای دست به سرقت خودروها می‌زدند شناسایی کردند و در 2 عملیات همزمان در تهران و مهرشهر کرج دستگیر شدند و در بازرسی از داخل خانه یکی از دزدان ابزار و یک شاه کلید که برای سرقت خودروها استفاده می‌شد به دست آمد.

 کارآگاهان در گام بعدی با توجه به اطلاعات به دست آمده پی بردند که یکی دیگر از اعضای این باند که حمید نام دارد به صورت حرفه‌ای اقدام به سرقت و جعل مدارک خودروهای سرقتی کرده و آن را در شهرهای جنوبی و غربی کشور به فروش می‌رساند.

بدین ترتیب ردیابی‌ها کلید زده شد و خیلی زود پنجمین عضو این باند در عملیات پلیسی دستگیر شد.

حمید که راهی جز اعتراف نداشت به ماموران گفت: من نقشی در سرقت‌ها نداشتم و تنها 3 خودروی سرقتی را از دزدان خریداری کرده و آنها را به قیمت یک میلیون و 500 هزار تومان به 2 مرد جوان که اکبر و آرش نام دارند فروختم و دیگر هیچ نقشی در این باند نداشتم.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که آرش یکی از سارقان سابقه‌دار است که از چندی قبل به خاطر سرقت در زندان است و سرکردگی این باند حرفه‌ای را به عهده دارد.

ماموران وقتی به سراغ آرش در زندان رفتند اصرار داشت که در این مدت در زندان بوده و هیچ خلافی نکرده است اما خیلی زود مشخص شد این سارق حرفه‌ای زمانی‌که برای مرخصی از زندان بیرون آمده اقدام به خرید و فروش خودروهای سرقتی کرده است.

بنا به این گزارش، تحقیقات پلیسی برای دستگیری دیگر اعضای این باند حرفه‌ای که به‌صورت زنجیر به هم متصل هستند ادامه دارد.