گروه حوادث: مرد جوان پس از قتل مرد تنها اقدام به سرقت دسته چک‌های او کرد و با پول‌های او زندگی لاکچری ای را شروع کرد.

شامگاه 25 اسفند ماه سال 95 در آخرین سه شنبه سال، زن جوان برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری از پدرش دعوت کرده بود تا در این جشن شرکت کند.

زن جوان هرچه منتظر پدرش ماند خبری نشد و این در حالی بود که خودش و اعضای خانواده‌اش با پدرش تماس می‌گرفتند، اما کسی پاسخگو نبود. زن جوان که نگران سرنوشت پدرش شده بود به خانه پدری‌اش رفت و وقتی وارد خانه شد در برابر صحنه هولناکی قرار گرفت.

قتل خونین

زن جوان وقتی وارد خانه پدرش در خیابان شهید طوقانی منطقه شهران شد با جسد پدرش که غرق خون روی زمین افتاده بود روبرو شد. جیغ و فریادهای زن جوان در ساختمان در میان سر و صداهای مراسم آخرین سه‌شنبه سال به گوش رسید و خیلی زود همسایه‌ها به کمک زن جوان رفتند و با دیدن صحنه به قتل رسیدن مرد تنها، خیلی زود سناریوی قتل خونین به کلانتری 142 کن گزارش شد.

ماموران با حضور در صحنه جرم مشاهده کردند که مرد تنها با ضربه جسم سنگین به سرش در آشپزخانه به قتل رسیده است و با توجه به جنایی شدن این پرونده، تیمی از ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران همراه بازپرس ویژه قتل پای در صحنه جرم گذاشتند.

تحقیقات پلیسی

کارآگاهان در گام نخست زن جوان را هدف تحقیق قرار دادند و دختر مقتول در تحقیقات پلیسی گفت: عصر سه شنبه با پدرم تماس تلفنی داشتم و قرار بود شب برای شرکت در جشن آخرین سه شنبه سال به خانه ما بیاید اما هر چه منتظر ماندیم خبری از پدرم نشد تا اینکه نگران شدیم و به خانه پدری‌ام مراجعه کردم تا اینکه با صحنه قتل پدرم روبرو شدم.

در این مرحله جسد مرد تنها به دستور بازپرس پرونده به پزشکی قانونی منتقل شد و در حالیکه تجسس‌ها پلیسی برای دستگیری عامل جنایت پنهانی کلید زده شد.

ردیابی‌ها ادامه داشت تا اینکه ماموران پی‌بردند که چک‌های بانکی قربانی جنایت در حال وصول شدن در شعبه‌های بانکی است که در این مرحله ماموران افرادی را که برای نقد کردن چک‌ها به بانک مراجعه کرده بودند را شناسایی کردند.

در تحقیقات پلیسی از متهمان مشخص شد که همه افرادی که به بانک مراجعه کردند،راننده های پیک موتوری هستند که همه آنها ادعا می‌کردند که چک‌ها را از یک مرد جوان گرفته و پول‌ها را نیز در اختیارش قرار داده‌اند.

تنها سرنخ

کارآگاهان در ادامه به کمک راننده‌های پیک موتوری تصویر چهره‌نگاری شده مرد جوان که چک‌های قربانی جنایت را در اختیار آنها قرار داده بود به دست آوردند.

تیم جنایی پلیس آگاهی تهران در این شاخه از تحقیقات عکس چهره نگاری شده مرد جوان را پیش روی خانواده مرد تنها قرار دادند و خیلی زود امیر 36 ساله که یکی از بستگان‌شان بود شناسایی شد.

خانواده مرد تنها در این مرحله اعلام کردند از چندی قبل پدرشان به خاطر خرید یک آپارتمان از امیر در شهر جدید پرند دچار اختلاف مالی شده و چندباری نیز با هم درگیر شده‌اند.

همین کافی بود تا ماموران برای تحقیق از امیر به سراغ وی در غرب تهران بروند که در این مرحله مشخص شد امیر به صورت ناگهانی ناپدید شده و حتی اعضای خانواده‌اش نیز از سرنوشت او اطلاعی ندارند.

کارآگاهان در این مرحله با توجه به ناپدید شدن امیر، فرضیه قتل از سوی این جوان در دستور کار ماموران قرار گرفت و در تجسس‌های میدانی مشخص شد که امیر از به شهرهای دیگری سفر کرده است.

تجسس‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه ماموران پی‌بردند که امیر مدتی است به تهران بازگشته و در فاز 4 شهر جدید پردیس زندگی جدیدی را آغاز کرده است. بدین ترتیب ماموران ساعت یک ظهر سه شنبه 20 آذر ماه سال جاری ماموران با اطلاع از امیر در مخفیگاهش در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری این قاتل فراری شدند.

اعتراف به قتل

امیر ابتدا ادعا کرد که دسته چک مرد تنها را سرقت کرده و از حسابش پول برداشت کرده اما در ماجرای قتل نقشی نداشته و بیگناه است.

داستانسرایی‌های امیر ادامه داشت تا اینکه وی در تناقض‌گویی‌هایش گرفتار شد و به ناچار لب به سخن باز کرد.

امیر در اعترافاتش گفت: چند ماه قبل از جنایت، یک خانه با وسایل کامل به مرد تنها در شهر پرند فروختم و همه چیز عادی خوب پیش می‌رفت تا اینکه پس از مدتی مرد تنها ادعا کرد من قسمتی از وسایل داخل خانه را سرقت کردم و به این بهانه با من و اعضای خانواده‌ام تماس می‌گرفت و با نسبت دادن من به دزد شروع به فحاشی می‌کرد.

وی افزود: رفتارهای مقتول ادامه داشت و هر بار که با من و خانواده‌ام تماس می‌گرفت ناسزا می‌گفت و همین باعث عصبانیت من شد.

عامل جنایت گفت: از رفتارها و تهمت‌هایی که به من داده می‌شد خسته شده بودم و تصمیم گرفتم تا مرد تنها را ملاقات کنم به همین خاطر روز 25 اسفند ماه به خانه مقتول در منطقه شهران رفتم.

امیر ادامه داد: وقتی وارد خانه شدم، مرد تنها بدون هیچ مقدمه‌ای شروع به فحاشی و تهمت به من و خانواده‌ام کرد به همین خاطر عصبانی شدم و او را که در برابرم ایستاده بود به عقب هل دادم که او روی زمین افتاد و سرش به زمین خورد.

وی گفت: وقتی بالای سر مرد تنها رفتم دیدم او دیگر نفس نمی‌کشد و بخاطر اینکه صحنه قتل را با انگیزه سرقت نشان دهم اقدام به سرقت بخشی از مدارک و دسته چک‌های بانکی او کردم و به سرعت پا به فرار گذاشتم. این مرد گفت: بعد از فرار بخاطر اینکه کسی به من شک نکند به چند پیک موتوری زنگ زدم و از آنها خواستم تا چک‌ها را نقد کنند و تحویل من دهند که در این مرحله با پول‌هایی که به دست آوردم پا به فرار گذاشتم و زندگی مخفیانه‌ای را شروع کردم و فکر نمی‌کردم بعد از گذشت  2 سال پلیس در تعقیبم باشد.

امیر گفت: با اطمینان از اینکه کسی در تعقیبم نیست خانه‌ای در شهر پردیس اجاره کردم اما خیلی زود دستگیر شدم. بنا به این گزارش، متهم برای تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس مرادی از شعبه 2 دادسرای امور جنایی تهران در اختیار ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.