گروه حوادث: شلیک های وحشت آور پلیس در شمال تهران به سمت خودروی ام وی ام پشت پرده ای عجیب داشت.

پلیس وقتی ماشین را تحت بازرسی قرار داد مردی را با دست و پایی بسته در صندوق عقب دید که وحشت زده به آنها خیره شده بود.

گروگانگیری

روز چهارشنبه چهاردهم آذرماه سال جاری با ادعاهای زن و مردی در دادسرای امورجنایی تهران بازپرس در برابر یک گروگانگیری وحشتناک قرار گرفت.

خیلی زود با دستور قضایی تیمی از اداره 11 پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند تا با رهایی گروگان میلیونی بتوانند آدم ربایان را به دام اندازند.

کارآگاهان در نخستین اقدام به تحقیق از همسر آشفته و برادر نگران گروگان که در اداره 11 حضور داشتند پرداختند و شنیدند مرد ربوده شده کابینت ساز بوده و آخرین بار سوار بر ماشین ام وی ام خود خانه را برای رفتن به سرکار ترک کرده و دیگر بازنگشته است.

زن گریان گفت: مردی ناشناس هم به من و هم به برادرشوهرم زنگ زده است و ادعا کرده که شوهر 33 ساله ام به نام بهمن را ربوده و تنها در صورتی رها می کند که پول میلیونی به حسابش واریز کنیم.

برادربهمن هم گفت: آدم رباها ما را تهدید کرده اند اگر می‌خواهیم بهمن زنده بماند پلیس را درجریان قرار ندهیم و گفته اند باید خیلی سریع پول را بپردازیم تا بهمن را آزاد کند.

آموزش پلیسی

همسر و برادر بهمن توسط پلیس آموزش دیدند تا در صورت تماس آدم ربایان بتوانند سازمان یافته با آنها وارد مذاکره شوند .

بعد از این اقدامات پلیسی گروگانگیران که نمی دانستند پای پلیس در میان است در تماس‌های تهدید آمیز همسر و برادر بهمن را تحت فشار قرار دادند و پول میلیاردی خواستند . همسر گروگان در این مذاکرات تا جایی پیش رفت که آدم ربایان راضی شدند در ازای 100 میلیون تومان گروگان را رها کنند.

این درحالی بود که گروگانگیران خیلی جدی تهدید می کردند اگر 100 میلیون پرداخت نشود بهمن را به قتل خواهند رساند.

عملیات موازی

همزمان با این مذاکرات که زیر نظر مستقیم پلیس صورت می گرفت کارآگاهان با توجه به اینکه آخرین بار بهمن سوار بر ام وی ام دیده شده بود که از مغازه اش خارج می شد مشخصات ام وی ام به همه پلیس های گشت کشور بویژه پلیس گشت آگاهی و انتظامی پلیس تهران مخابره شد تا در اولویت اقداماتشان قرار دهند.

شناسایی ماشین گروگان

همین عملیات موازی کافی بود تا خیلی زود محل تردد ام وی ام گروگان در منطقه سعادت آباد به دست بیاید.

کارآگاهان و تیم های گشت بلافاصله وارد عمل شدند تا تنها سرنخ از گروگانگیران را از دست ندهند و در حالیکه تصور می کردند بهمن در خانه ای زندانی است تصمیم گرفتند با دستگیری سرنشینان ام وی ام خود را به گروگان 100 میلیونی برسانند.

شلیک ایست

خیلی زود منطقه سعادت آباد تحت کنترل و مراقبت نامحسوس قرار گرفت تا اینکه ساعت 9 صبح روز جمعه شانزدهم آذرماه سال جاری   ماشین ام وی ام در سعادت آباد دیده شد و بلافاصله کارآگاهان اداره 11 پلیس آگاهی وارد عمل شده و دستور ایست دادند اما راننده ام وی ام که تنها سرنشین آن هم بود بدون اعتنا به دستور پلیس با سرعت و رانندگی خطرناک  خواست فرار کند که ماموران به تعقیب خیابانی او دست زدند و وقتی دیدند آدم ربا قصد توقف ندارد لاستیک های ام وی ام را هدف گلوله قرار دادند و آن را متوقف کردند.

رهایی گروگان

وقتی راننده 40 ساله که کامران نام دارد دستگیر شد کارآگاهان صداهای عجیبی را از خودرو شنیدند و وقتی در صندوق عقب را باز کردند بهمن را دیدند که دست و پا بسته و وحشت زده به آنان خیره شده است.

جزییات آدم ربایی

بهمن که با باز شدن دست و پایش و شنیدن اینکه لباس شخصی ها ماموران پلیس بوده و فرشته نجاتش هم هستند در تحقیقات پلیسی گفت : من تولیدی کابینت سازی دارم .صبح روز چهارشنبه بود که یک ناشناس که همان راننده است با من تماس تلفنی گرفت و با معرفی خود به عنوان مشتری ادعا کرد قصد سفارش چندین کابینت برای چند مجتمع آپارتمانی را دارد و به این بهانه با من برای دیدن چند مجتمع ساختمانی قرار ملاقات گذاشت.

وی افزود: ساعت 10 صبح روز چهارشنبه از خانه خارج شدم تا به محل قرار خود با مشتری در منطقه اوین بروم ؛  دقایقی در محل قرار در منطقه اوین منتظر بودم تا اینکه مرد ناشناس در تماس تلفنی با عذرخواهی مرا به دفتر کارش در منطقه کن دعوت کرد اما زمانیکه به منطقه کن رسیدم ، ناگهان سه مرد وارد ماشین من شده و با کتک کاری و تهدید به قتل مرا به داخل صندوق عقب ماشین خودم انداخته و دست ، پا ، دهان و چشمانم را بستند.

بهمن گفت: دو روزی که در اسارت آنها بودم ، در داخل صندوق عقب قرار داشتم تا اینکه توسط پلیس نجات پیدا کردم مشخص نبود آنها چه بلایی بر سرم می آوردند دو روز در این شرایط برایم خیلی سخت بود.

بازجویی از آدم ربا

کامران که خیلی سخت جوابگوی پلیس است پس از دستگیری تحت بازجویی قرار گرفت او گفت: جایی برای نگهداری از گروگان نداشتیم من وظیفه داشتم همراه او باشم و همه تماس ها را هم با موبایل بهمن می گرفتیم.

وی افزود: می دانستیم بهمن پولدار است بخاطر همین قصد داشتیم از خانواده‌اش مقداری پول بگیریم اصلا او را اذیت نکردیم و باورمان نمی شد پلیس بتواند ما را شناسایی کند.

بنابه این گزارش، تجسس ها برای ردیابی همدستان کامران در این آدم ربایی ادامه دارد و طبق قانون مجازات اسلامی مجازات آدم ربایی 3 تا 15 سال زندان است و قانونگذار تاکید بر اشد مجازات دارد. 

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : تحقیقات از متهم دستگیر شده جهت شناسایی و دستگیری دیگر اعضای گروه آدم ربایی در دستور کار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و فرد ربوده شده نیز در صحت و سلامت کامل به اعضای خانواده‌اش تحویل داده شد .