گروه حوادث: دو برادر پس از یک جنایت خیابانی از سوی دو گروه از شاهدان حادثه به عنوان قاتل مرد جوان شناسایی شدند.

برادر کوچکتر در حالی قتل را به گردن گرفته که تعدادی از راننده‌های تاکسی برادر بزرگترش را به عنوان قاتل شناسایی کرده‌اند.

روز 23 مهرماه سال جاری مسئولان بیمارستان شهید فیاض بخش درتماس با ماموران کلانتری 153 شهرک ولیعصر ازمرگ خونین مرد جوانی که هدف ضربه چاقو قرار گرفته بود خبر دادند.

بدین ترتیب تیمی از ماموران برای بررسی‌های ابتدایی پای در بیمارستان گذاشتند و مشخص شد این مرد 35 ساله در یک درگیری خیابانی از ناحیه سینه هدف ضربه چاقو قرار گرفته و پس از انتقال به بیمارستان تسلیم مرگ شده است.

بدین ترتیب تیمی از ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس پرونده برای دستگیری عامل این جنایت خیابانی وارد عمل شدند.

نخستین سرنخ

کارآگاهان در گام نخست تحقیقات پی بردند که مرد جوان در بزرگراه آیت الله سعیدی، نزدیکی ایستگاه مترو آزادگان با پسر جوانی درگیر شده و با ضربه چاقو زمینگیر شده است.

ماموران در این مرحله پای در صحنه درگیری گذاشتند و در بررسی‌های میدانی و تحقیق از شاهدان ماجرا پی بردند که پسر جوانی به خاطر محل پارک کردن خودرویش با تعدادی از رانندگان مسافرکش در نزدیکی ایستگاه مترو آزادگان درگیر شده که در این درگیری جوان 25 ساله با چاقو یکی از رانندگان را زمینگیر کرده و پس از آن سوار بر خودروی پراید پا به فرار گذاشته است.

ماموران در تجسس‌های میدانی دوربین‌های مداربسته در نزدیکی محل جنایت را مورد بررسی قرار دادند و خیلی زود شماره پلاک پراید پسر جوان دراختیار ماموران قرار گرفت.

تیم جنایی پلیس آگاهی تهران در این شاخه از تحقیقات با در اختیار داشتن این سرنخ خیلی زود صاحب خودرو را که پسر جوانی به نام امیر علی است شناسایی کردند و با ردزنی خانه این جوان 25 ساله در نزدیکی شهرک ولیعصر، ماموران به سراغ پسر جوان رفتند که مشخص شد این جوان پس از جنایت به خانه بازنگشته است.

ردیابی‌های پلیسی ادامه داشت و ماموران متوجه شدند که پسر جوان پس از جنایت از تهران خارج شده و به شهرهای شمالی رفته است.

درحالیکه تجسس‌های پلیسی برای دستگیری امیرعلی ادامه داشت ماموران پس از یک ماه پی بردند که این جوان به خانه‌اش بازگشته و در این مرحله ماموران روز 21 آبان ماه در عملیاتی غافلگیرانه امیرعلی را دستگیر کردند.

من بیگناهم

در حالی‌که تعدای از شاهدان صحنه درگیری مرگبار مرد 35 ساله در ملاقات حضوری، امیرعلی را به عنوان همان قاتل فراری معرفی می‌کردند اما این پسر جوان اصرار بر بیگناهی داشت. امیرعلی به ماموران گفت: روز حادثه برادرم خودرو را از من امانت گرفته بود و وقتی به خانه بازگشت چهر‌ه‌ای آشفته داشت و درحالیکه ترسیده بود عنوان کرد که در یک درگیری خیابانی مردی را با چاقو زده است و احتمال می‌دهد مرد جوان را کشته باشد. 

وی افزود: چون برادرم با خودروی من در صحنه درگیری حضور داشته است با توجه به اینکه خودرو به نام من بود ترسیدم که پلیس مرا دستگیر کنند به همین خاطر فرار کردم. کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات با توجه به اطلاعات به دست آمده برای دستگیری برادر امیرعلی که سعید 18 ساله است وارد عمل شدند اما ماموران با حضور در خانه پسر جوان پی بردند که وی با اطلاع از دستگیری برادرش پا به فرار گذاشته است.

پایان فرار

تحقیقات پلیسی برای دستگیری امیرعلی ادامه داشت تا اینکه صبح روز 6 آذر ماه، پسر جوان با حضور در اداره 10 پلیس آگاهی تهران خود را تسلیم ماموران کرد.

سعید 18 ساله به ماموران گفت: روز حادثه به خاطر محل پارک  خودرو با تعدادی از راننده‌های نزدیک ایستگاه مترو آزادگان درگیری لفظی پیدا کردم که در همین لحظه ناگهان مرد جوانی از خودرویش پیاده شد و بدون آنکه دخالتی در ماجرای درگیری من با راننده‌ها داشته باشد با چوب دستی چند ضربه به من زد که من برای دفاع از خودم به سمت ماشین رفتم و چاقویم را برداشتم.

وی افزود: قصد دور کردن مرد چوب دست را داشتم که چند ضربه به سمتش پرتاب کردم که ناگهان متوجه شدم یکی از ضربات چاقو به سینه مرد جوان برخورد کرده که در همین صحنه مرد غریبه روی زمین افتاد و من از ترس سوار بر خودرو پا به فرار گذاشتم.

پسر جوان ادامه داد: وقتی برادرم دستگیر شد پا به فرار گذاشتم اما بعد از چند روز وقتی دیدم برادرم بیگناه دستگیر شده تصمیم گرفتم خودم را تسلیم پلیس کنم.

این ادعاها در حالی بود که تعدادی شاهدان حادثه با حضور در اداره 10 پلیس آگاهی تهران سعید را عامل جنایت معرفی کردند و تعدادی دیگر امیرعلی را به عنوان قاتل مرد 35 ساله شناسایی کردند.

بنا به این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس سجاد منافی‌آذر از شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران در اختیار ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار دارند.