گروه حوادث: برق طلاهای مریم کافی بود تا مرد سرایدار در نقشه ای مرگبار دست به سرقت بزند. مرد افغان پس از قتل  و سرقت طلاهای طعمه اش برای پنهان ماندن این جنایت، جسد را در باغچه انتهای مجتمع مسکونی دفن کرد.

زن گمشده

عصر سه شنبه 6 شهریور ماه سال جاری مردی سراسیمه پای در کلانتری 140 باغ فیض گذاشت و از ماموران برای پیدا کردن همسرش در خواست کمک کرد. مرد نگران به ماموران گفت: عقربه ها ساعت 3 بعد از ظهر امروز همسرم مریم که 50 ساله دارد برای خرید از میدان  تره بار از خانه خارج شد اما با گذشت زمان هرچه منتظر ماندم خبری از زنم نشد و از شدت نگرانی به بازار تره بار رفتم اما اما ردی از همسرم نبود و حتی هیچ یک از مغازه داران با توجه به نشانه هایی که از مریم می دادم او را در بازار ندیده بودند. وی افزود: هرچه با موبایل همسرم تماس می گیرم جوابگو نیست و نمی دانم چه اتفاقی برای همسرم افتاده است.

تحقیقات میدانی

با توجه به مرموز بودن ناپدید شدن زن 55 ساله تیمی از ماموران اداره 11 پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس شعبه 4 دادسرای امور جنایی برای افشای راز ناپدید شدن مریم وارد عمل شدند. کارآگاهان در گام نخست تحقیقات میدانی را آغاز کردند و دوربین های مداربسته ای که در مسیر خانه مریم تا بازار تره بار بود را مورد بررسی قرار دادند. تجسس ها نشان از آن داشت مریم با توجه به صحبت های همسرش که برای خرید از خانه خارج شده، هیچ اثری از مریم برای خارج شدن از خانه نبود و وی هیچ ترددی در کوچه و بیرون از مجتمع مسکونی خود نداشته است.

سرایدار افغان

کارآگاهان با حضور در مجتمع مسکونی که مریم در آن زندگی می کرد با مرد 50 ساله افغان روبرو شدند که در حال کار و نظافت ساختمان بود و ماموران در ادامه پی بردند که مرد افغان در اتاقک سرایداری مجتمع مسکونی زندگی می کند. تیم جنایی پلیس پایتخت در ادامه کاوشگری ها پی بردند که مرد افغان که عبدالله نام دارد به صورت غیرقانونی وارد کشور شده و مجوز اقامت قانونی در ایران را ندارد و مشخص شد عبدالله مدتی است که برای انجام تسویه حساب به سراغ مدیریت مجتمع رفته و اصرار دارد تا به بهانه بازگشت به کشورش طلبش را بگیرد و از ایران برود. ماموران با توجه به مرموز بودن رفتارهای مرد افغان با دستور بازپرس شعبه 4 دادسرای امور جنایی برای بازرسی اتاقک سرایداری که محل زندگی عبدالله بود دست به کار شدند.

سرنخی از یک جنایت

کارآگاهان روز 18 شهریور ماه سال جاری برای بازرسی خانه عبدالله وارد عمل شدند و در بررسی اتاقک سرایداری دستبند و زنجیر طلا، 4 انگشتر طلا و گوشی موبایل زن گم شده به دست آمد که در این مرحله شوهر و فرزندان خانواده مریم با مشاهده طلاهای داخل خانه مرد سرایدار اطلاع دادند که این این طلاها برای مادرشان است.

اعتراف به قتل

عبدالله در همان اتاقک سرایداری از سوی ماموران اداره 11 پلیس آگاهی تهران دستگیر شد اما با وجود همه مدارک و شواهد پلیسی خود را بیگناه می دانست و ادعا می کرد نمی داند چه اتفاقی برای زن 50 ساله رخ داده است. مرد سرایدار پس از 24 ساعت که در بازداشت ماموران بود پرده از جنایت هولناکی برداشت و ادعا کرد برای سرقت طلاهای مریم دست به قتل زده است. عبدالله در اعترافاتش به ماموران گفت: روز جنایت داخل پارکینگ بودم و مریم که از اهالی مجتمع مسکونی بود قصد خارج شدن از خانه را داشت که ناگهان برق طلاهایش مرا وسوسه کرد.

وی افزود: همان لحظه تصمیم به سرقت طلاهای زن 50 ساله گرفتم و سپس به بهانه ای او را به سمت اتاقک سرایداری ام کشاندم و در یک لحظه او را به داخل اتاقک هل دادم. وقتی مریم خواست حرفی بزند سرش را گرفتم و چندبار روی زمین کوبیدم که بیهوش شد و در ادامه اقدام به سرقت طلاهایش کردم. مرد افغان گفت: مریم با ضربات محکم به سرش به کام مرگ فرو رفته بود که در ادامه برای جسد را به باغچه انتهای ساختمان کشانده و در آنجا دفن کردم. عبدالله ادامه داد: چون هر لحظه احتمال می دادم که لو بروم به همین خاطر تصمیم گرفتم به کشورم بازگردم و در این مرحله به سراغ مدیریت ساختمان رفته تا تسویه حساب کنم اما چند روز باید منتظر می ماندم که در این انتظارها بودم که دستگیر شدم.

کشف جسد

همین کافی بود تا تیمی از ماموران سازمان آتش نشانی تهران به دستور بازپرس جنایی در فضای سبز انتهای مجتمع مسکونی حاضر شدند و با راهنمایی های مرد سرایدار محل دفن کردن جسد مورد بررسی قرار دادند و خیلی زود جسد مریم پیدا شد. بنا به این گزارش، بازپرس شعبه 4 دادسرای ناحیه 27 تهران دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی و بررسی علت مرگ را صادر کرد و متهم نیز برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.