کمی پیش از خروج ترامپ از توکیو ؛

گروهی از کودکان ژاپنی هدف حمله قرار گرفتند

یک مرد مسلح به چاقو و در حالی که فریاد می‌زد من شما را می‌کشم روز سه‌شنبه (هفتم خرداد ماه) به گروهی از دانش‌آموزان منتظر اتوبوس در نزدیکی پارکی در توکیو پایتخت ژاپن حمله‌ور شد؛ منابع محلی اعلام کردند که در این رویداد یک دختر دانش‌آموز و یک بزرگسال کشته و دست‌کم 17 کودک دیگر زخمی شدند.

‌یک سخنگوی اداره آتش نشانی کاواساکی به خبرگزاری فرانسه گفت که حادثه در تماسی تلفنی در ساعت ۷:۴۴ صبح سه شنبه (هفتم خرداد ماه) به وقت محلی به آن‌ها گزارش شد.

از سوی دیگر برخی گزارش‌ها حاکیست که حمله در نزدیکی یک ایستگاه قطار محلی روی داد.

به نقل از خبرگزاری ‌آسوشیتدپرس، در حالی که دانش آموزان و کارمندان حاضر در ایستگاه اتوبوس نزدیک پارک نوبوریتو در شهر کاواساکی در حومه توکیو منتظر بودند، مردی حدوداً 50 ساله مسلح به چاقو به سوی آن‌ها حمله‌ور شد.

از سوی دیگر تلویزیون ملی ژاپن ان اچ کی از قول پلیس گزارش کرد که این مظنون پس از این‌که خود را از ناحیه گردن با چاقو زد، جان باخته است. پلیس هنوز این گزارش را تأیید نکرده و جزئیات این ماجرا را اعلام نکرده است.

خبرگزاری کیودو و نیز رویترز به نقل از برخی مقامات محلی اعلام کرده‌اند که علائم حیات در دو تن از مجروحان، یک دانش‌آموز و یک فرد بزرگسال دیده نمی‌شود.

این در حالی است که برخی از رسانه‌های ژاپنی گزارش داده‌اند که در این درگیری دست‌کم سه تن جان خود را از دست داده‌اند و برخی دیگر می‌گویند که دو تن از جمله فرد ضارب کشته شده‌اند.

خبرگزاری کیودوی ژاپن نیز گزارش داد که تاکنون هفده کودک در این درگیری زخمی شده‌اند که دانش‌آموزان دختر یک مدرسه غیرانتفاعی در شهر کاواساکی بوده‌اند.

یک شاهد نیز در این رابطه گفت دیده کودکان زمانی که این فرد مهاجم که در هر دو دست خود چاقو داشته و به آن‌ها نزدیک می‌شده به سمت پشت اتوبوس رفته‌اند و مرد مهاجم فریاد می‌زده است من شما را می‌کشم.

راننده اتوبوس نیز به مقامات پلیس در این زمینه، گفت‌: مرد مهاجم در حالی که چاقو به دست بوده است به سمت اتوبوس حرکت کرده و کودکان را با ضربات چاقو مجروح کرده است.

همچنین یکی از شاهدان گفته که فرد مهاجم تلاش می‌کرده تا وارد اتوبوس شود. هویت و انگیزه فرد مهاجم هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده است.

فرد مظنون به ارتکاب این حمله به‌گفته رسانه‌های ژاپنی پنجاه ساله بوده و پس از حمله به مسافران اتوبوس در شهر کاواساکی صدماتی با چاقو به خود وارد کرده است. آخرین گزارش‌ها حاکی است که وی پس از دستگیری در پی‌ شدت جراحات جان باخته است. یک منبع پزشکی با اعلام این‌که حال برخی از مجروحان وخیم گزارش می‌شود به خبرنگاران گفت: در میان مجروحان یک زن چهل ساله و سه دختر بچه شش ساله دیده می‌شوند که از جراحات شدید به‌خصوص در ناحیه سر و گردن رنج می‌برند.

به گفته معاون رئیس بیمارستانی که این افراد در آن بستری شدند دو مجروح یاد شده باید به‌زودی تحت عمل جراحی قرار گیرند و به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شوند.

این حمله در حالی انجام شده است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای یک سفر رسمی چهار روزه در توکیو به‌ سر می‌برد. رئیس‌جمهوری آمریکا دقایقی پس از انتشار خبر حمله به مسافران یک اتوبوس شهری در کاواساکی در حالی‌که سوار بر یک کشتی نظامی ژاپنی بود نسبت به این حادثه واکنش نشان داد و در این حادثه با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.