سینا سبزیان

دادستان کل اسرائیل فهرست اتهاماتی که علیه بنیامین نتانیاهو مبنی بر دریافت رشوه در پرونده‌های روزنامه یدیعوت آحارونوت، شرکت ارتباطات بزک و تقلب و بی‌اعتمادی در پرونده زیردریایی‌های خریداری شده موسوم به 1000، مطرح شده را تأیید کرد.

شبکه ای 24 نیوز روز شنبه (پانزدهم دی ماه) به نقل از منابع دادستانی کل رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر گفت: شای نیتسان، دادستان کل رژیم می‌خواهد پس از جلسه تفهیم اتهام نتانیاهو، او را پای میز محاکمه بکشد.

البته نتانیاهو که روزدوشنبه گذشته به برزیل سفر کرده بود تا با رئیس‌جمهور جدید این کشور دیدارکند، در نشست خبری خود اعلام کرد که حتی اگر او متهم به فهرستی از اتهامات شود، قصد ندارد از سمت خود کناره‌گیری کند. 

او در ادامه حرف‌هایش پرسید که اگر نخست‌وزیر استعفا کند، چه اتفاقی می‌افتد؟ بعد از آن پرونده‌اش مختومه می‌شود؟

اینطور که رسانه‌ها عنوان کردند، در مجلس رژیم صهیونیستی تلاش‌های بسیاری برای بسته شدن پرونده یدیعوت آحارنوت انجام شد و تلاش شد از انتشار لیست اتهامات جلوگیری شود.

البته هنوز دادستان کل این رژیم موضع رسمی خود را اعلام نکرده است و بیشتر خبرها بر اساس حدس و گمان است و انتظار می‌رود دادستان تا پایان ماه آتی میلادی از اعلام رأی نهایی خودداری کند.

نتانیاهو اتهامات وارده را تلاش چپ‌گرایان برای از میان برداشتن دولت خود می‌داند. با وجود همه این مسائل نظرسنجی‌ها همچنان حاکی از محبوبیت بنیامین نتانیاهو در میان مردم است.