نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزاری جلسه دادرسی برای رسیدگی به اتهامات او در پرونده فساد مالی قبل از انتخابات ماه آوریل (فروردین ماه) را در حکم دخالت در انتخابات توصیف کرده است

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در روز پنجشنبه (سیزدهم دی ماه) به قوت گرفتن احتمال برگزاری جلسه دادرسی برای رسیدگی به پرونده اتهامات فساد مالی‌اش قبل از انتخابات ماه آوریل (فروردین ماه) در فلسطین اشغالی واکنش نشان داد.

رسانه‌های صهیونیستی چهارشنبه (دوازدهم دی ماه) گزارش دادند آویخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی قصد دارد قبل از انتخابات آتی در فلسطین اشغالی، برای بنیامین نتانیاهو در پرونده فساد مالی کیفرخواست صادر کرده و وی را به جلسه استماع دادرسی فرا بخواند.

 نتانیاهو در تلاش است برگزاری جلسات استماع دادرسی در این پرونده را به بعد از برگزاری انتخابات زودهنگام در فلسطین اشغالی در ماه آوریل (فروردین ماه) موکول کند. او قبلاً گفته اگر نتوان جلسه استماع را قبل از انتخابات به پایان رساند، آغاز آن قبل از انتخابات منطقی نیست.

خانواده نتانیاهو در ماه‌های اخیر درگیر چندین پرونده فساد مالی هستند و بارها و بارها اخبار آن در صدر رسانه‌های عبری و بین‌المللی قرار گرفته است.

هفدهم ماه اوت (26 مرداد ماه) سال 2018 میلادی بود که پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد، از نخست‌وزیر اسرائیل در پرونده 4000 یا پرونده بِیزِک یک بازجویی چهار ساعته به‌عمل آورده است. این پرونده فساد، چهارمین موردی است که نتانیاهو مظنون به شراکت در آن است.

نتانیاهو در این پرونده متهم است که به شائول الویچ مالک شرکت بِیزِک میلیون ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری واللا وابسته به این سرمایه‌دار صهیونیست از او حمایت رسانه‌ای داشته باشد.

در پی رسوا شدن پرونده‌های فساد مالی نتانیاهو، در زمستان سال گذشته، برای چند هفته، هزاران شهرک‌نشین صهیونیست علیه فساد نتانیاهو در مقابل خانه او یا میدان‌های تل‌آویو تظاهرات کردند.

اما نتانیاهو که نخست‌وزیری او در سال 2019 پایان می‌یابد، این ادعاها را دروغ دانست و هدف آن‌ها را سرنگونی خود عنوان کرد.

به نوشته جروزالم‌پست، نتانیاهو در ویدئویی که سخنگوی دفترش آن را منتشر کرده گفت: سال‌ها است که تظاهرات‌کنندگان چپ‌گرا و رسانه‌ها به اقدامات قهری و وارد کردن فشارهای غیرانسانی روی دادستان کل روی آورده‌اند. آن‌ها در تلاش هستند؛ تا دادستان کل را مجبور کنند با فراخواندن من به جلسه دادرسی پیش از صدور کیفرخواست، دخالتی آشکار در انتخابات کند، حال آن‌که از قبل مشخص است که جلسه دادرسی را نمی‌توان قبل از انتخابات به پایان رساند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد گفت چنین اقدامی غیرقابل تصور است چون به آن معنی است که عموم، تنها ادعاهای یک طرف را می‌شنود و پاسخ‌های طرف دیگر را نمی‌دانند.

نتانیاهو خطاب به مخاطبان گفت: دقیقاً دلیل این‌که چپ‌گراها می‌خواهند کار برعکس را انجام دهند این است که هدف‌شان مشخص است و می‌خواهند تلاش کنند نخست‌وزیر را در یک دادگاه صحرایی عزل کرده و انتخابات را از شما اسرائیلی‌ها بربایند. همان‌طور که یک عضو حزب لیکود گفت آن‌ها می‌دانند که تیم ما همیشه برنده می‌شود بنابراین در تلاشند داور را تحت فشار قرار دهند تا لیونل مسی را از بازی اخراج کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در چهار پرونده که به پرونده‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ شهرت یافته‌اند به فساد مالی متهم شده و مورد بازجویی قرار گرفته است.

 روزنامه جروزالم‌پست نوشته در صورت برگزاری جلسه دادرسی قبل از صدور کیفرخواست، در صورتی که نتانیاهو در انتخابات پیروز هم بشود بایستی از سمتش استعفا کند. همچنین بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه (دهم دی ماه) تأکید کرد در صورتی که دادستان کل تصمیم بگیرد که وی را متهم کند از سمت خود استعفا نخواهد کرد. وی مدعی شد قانون وی را ملزم به استعفا نمی‌کند.