وزارت‌خارجه‌ پاکستان در واکنش به موضع دولت افغانستان در مورد درگیری‌ها در دو طرف خط دیورند، از وزارت‌خارجه‌ افغانستان انتقاد کرد.

وزارت‌خارجه پاکستان طی بیانیه‌ای انتقادهای خود را در مورد تنش‌های مرزی با افغانستان اعلام کرد: پاکستان مرزش با افغانستان را به‌عنوان مرز رسمی‌ می‌شناسد که جهان هم این خط مرزی را به‌عنوان مرز رسمی  دو کشور شناخته است.

وزارت‌خارجه‌ پاکستان در بیانیه‌ای با انتقاد از وزارت‌خارجه‌ افغانستان اعلام کرد این وزارت به جای حل تنش‌های مرزی از راه دیپلماتیک، این موضوع را با رسانه‌ها مطرح کرده است. در این بیانیه‌ آمده است: وزارت‌خارجه‌ پاکستان برای حل تنش‌های مرزی، طرحی را بر اساس خواست دولت افغانستان چند روز پیش، به مقام‌های وزارت خارجه‌ افغانستان تحویل داده اما پاسخی دریافت نکرده است. وزارت‌خارجه‌‎ پاکستان در ادامه بیانیه خود تاکید می‌کند این کشور مرزش با افغانستان را به‌عنوان مرز رسمی‌ می‌شناسد که جهان هم آن را به‌رسمیت شناخته و موضع کابل در مورد به خط دیورند توجیه‌پذیر نیست. 

هرچند مقام‌های دو کشور در سفرهایشان به کابل و اسلام‌آباد از پایان تنش‌های بین مرزی سخن گفتند؛ اما همیشه آن‌چه در برابر رسانه‌ها گفته شده، با آن‌چه در واقعیت بوده تفاوت فاحشی داشته است.