رسانه‌های اجتماعی افغانستان و پاکستان با اعلام این که چین میزبان سیاسیون افغانستان و طالبان می شود، نوشتند؛ ۳۰ نفر از سیاسیون افغان از جمله نمایندگان حکومت برای مذاکره با هیئت طالبان از سوی کشور چین دعوت شده‌اند و رهبری این نشست را حامد کرزی رییس جمهور پیشین به عهده خواهد داشت.

این رسانه‌ها از شرکت هیئت طالبان به رهبری ملا برادر در مذاکرات چین خبر دادند و نوشتند، چین اعلام کرد، به زودی میزبان نشست بین الافغانی با حضور نمایندگان طالبان و احزاب سیاسی عمده و دولت افغانستان است.

سهیل شاهین، سخنگوی طالبان، سه شنبه شب (30 مهر ماه) در توئیتی نوشت که چین از هیئتی از طالبان برای شرکت در مذاکرات گروههای داخلی افغانستان دعوت کرده است.

هدف مذاکرات موسوم به بین الافغانی آشتی بین احزاب مختلف افغانستان است و موازات با مذاکرات بین گروه طالبان و آمریکا پیش می رفت. شاهین افزود، همه شرکت کنندگان بر اساس توانایی شخصی شان در مذاکرات شرکت و دیدگاه هایشان را در رابطه با چگونگی حل مساله افغانستان بیان خواهند کرد.

ادریس زمان، معاون وزارت خارجه افغانستان گفت، دولت از برنامه چین در زمینه میزبانی مذاکرات اطلاع دارد اما، در این مرحله نمی تواند اظهارنظری کند.