دبیرکل سازمان ملل متحد از ته کشیدن بودجه این نهاد بین‌المللی تا پایان ماه اکتبر (مهر ماه) و نیز کسری بودجه ۲۳۰ میلیون دلاری آن خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش در نامه‌ای به ۳۷ هزار کارمند سازمان ملل متحد اعلام کرد که برای تضمین پرداخت حقوق و حق‌الزحمه‌ها باید یکسری تدابیر اضافی موقتی اتخاذ شود. وی در بخشی از این نامه افزود: کشورهای عضو فقط ۷۰ درصد از کل بودجه مورد نیاز برای فعالیت‌های بودجه‌ای منظم سال ۲۰۱۹ را پرداخت کردند. به‌همین دلیل با کسری بودجه ۲۳۰ میلیون دلاری در پایان ماه سپتامبر (اوایل مهر ماه) مواجه شدیم. با خطر خالی شدن ذخایر نقدینگی پشتیبان تا پایان ماه جاری میلادی روبه‌رو هستیم. دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که برای کاهش هزینه‌ها، یکسری کنفرانس‌ها و نشست‌ها به تعویق می‌افتد و ارائه یکسری خدمات نیز کاهش می‌یابد.

به گفته وی، همچنین تدابیر دیگری برای محدود کردن سفر مقامات فقط برای فعالیت‌های ضروری و همچنین صرفه‌جویی در امور انرژی اتخاذ شده است.

بدون در نظر گرفتن بودجه عملیات‌های صلح بانی سازمان ملل متحد، بودجه عملیاتی این سازمان برای سال ۲۰۱۹ - ۲۰۱۸ نزدیک به ۵.۴ میلیارد دلاری بوده که آمریکا ۲۲ درصد آن را تامین می‌کند.