شمار دمکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا که خواستار استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده شده‌اند، به ۱۱۸ نفر رسید که اکنون بیش از نیمی از آنها را شامل می‌شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز، این آمار روز جمعه به درخواست سالود کارباهال، نماینده دمکرات از ایالت کالیفرنیا، به دست آمد که نشان می‌دهد بیش از نیمی از ۲۳۵ عضو دمکرات مجلس نمایندگان با استیضاح آقای ترامپ موافقند.

فاکس‌نیوز افزایش شمار حامیان استیضاح را پیامد گفته‌های اخیر رابرت مالر، بازرس ویژه پرونده دخالت‌های روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، دانسته است.

مالر به تازگی با حضور در کنگره به پرسش‌های دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان پیرامون این پرونده پاسخ داد و گفت که اعتقاد دارد دونالد ترامپ پس از پایان دوران ریاست جمهوری خود می‌تواند به اتهام ایجاد مانع در جریان تحقیقات، تحت تعقیب قانونی قرار گیرد.

این گزارش می‌افزاید، موافقت بیش از نیمی از دمکرات‌های کنگره با استیضاح ترامپ، رویدادی سمبولیک است. در عین حال که نانسی پلوسی، رئیس دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا، اعتقاد دارد کنگره فعلا به جای استیضاح باید تحقیقات خود را درباره این پرونده پیش ببرد.