میت رامنی سناتور منتخب جمهوری‌خواهان در ایالت یوتا با انتشار مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن‌پست از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور انتقاد کرد.

به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، میت رامنی، نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سناتور منتخب جمهوری‌خواهان در ایالت یوتا با انتشار مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن‌پست ضمن انتقاد از رفتار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، او را فاقد تعهد برای آنچه کشورش به آن نیاز دارد، دانست.

رامنی در بخشی از این مقاله آورده است: برای ملتی که چندبخشی، خشمگین و عصبانی است، کیفیت رفتاری ریاست جمهوری امری ضروری محسوب می‌شود.

سناتور منتخب ایالت یوتا که در جریان انتخابات سال 2016 به‌شدت از ترامپ انتقاد کرده بود، حوادثی مانند کناره‌گیری جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا و استعفای جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید که ماه گذشته (آذر ماه) انجام شد را نوعی سقوط نگران‌کننده برای ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ توصیف کرد و نوشت: به‌طور عادی، رفتار او طی دو سال گذشته، به‌خصوص در این ماه (دی ماه) که با آغاز سال جدید میلادی همراه بود؛ حاکی از آن است که رئیس‌جمهور آمریکا برای اداره امور پیشرفتی نکرده است.

سناتور رامنی پیش‌تر نیز از موضع‌گیری رئیس‌جمهوری و وزیر امور خارجه کشورش در قبال ماجرای قتل جمال خاشقجی انتقاد کرد.

رامنی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که اعمال تحریم لزوماً مستلزم پایان دادن به ائتلاف میان عربستان و آمریکا نیست بلکه در راستای ایجاد عواقب واقعی و دردناک است. اظهارات رامنی در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ مواضعی اتخاذ کرده که بر اساس آن، سعودی‌ها در ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی به‌رغم نقش آشکاری که داشته‌اند، دچار مجازات جدی نمی‌شوند.

این سناتور نوشت: من قصد ندارم در مورد هر پیام توئیتری و یا اشتباه ترامپ نظر بدهم، اما علیه اظهارات مخرب و اقداماتی که برای نهادهای دموکراتیک آمریکا، تفرقه‌افکن، نژادپرستانه، جنسیت محور، ضد مهاجر، دغل آمیز و ویرانگر باشد، انتقاد خواهم کرد. برای بازپس‌گیری ریاستمان در سیاست جهانی، باید نقص‌هایمان را در سیاست داخلی برطرف کنیم و البته این پروژه توسط بالاترین مقام دولتی و باهدف اتحاد آغاز می‌شود. رامنی به‌عنوان یک جمهوری‌خواه بر این باور است که همه سیاست‌های ترامپ به بی‌راهه نرفته است، اما او باید در مسیر اتحاد قدم بردارد و الهام‌بخش دیگران برای رسیدن به آینده‌ای بهتر برای کشور باشد.

در پایان این مقاله، رامنی نوشت: رئیس‌جمهور شخصیت عمومی یک ملت را شکل می‌دهد. یک رئیس‌جمهور باید ما را متحد کند و پیروی از زوایای بهتر را به ما القا کند.

میت رامنی در حالی در مقاله خود به اظهارنظر در مورد ترامپ پرداخته است که قرار است روز پنجشنبه 3 ژانویه (سیزدهم دی ماه) برای ورود به سنا سوگند یاد کند. گفته می‌شود رامنی با این اظهارنظر به یکی از منتقدان جمهوری‌خواه ترامپ در سنای آمریکا تبدیل می‌شود و این رویه احتمال همراه شدن او با دموکرات‌ها برای پیشبرد طرح استیضاح ترامپ را قوت می‌بخشد.