گزارش‌ها حاکی از آن است که استقرار نیروها و تسلیحات نظامی آمریکا در عربستان آغاز شده ‌است.

آمریکا و عربستان توافق کرده‌اند که ۵۰۰ نیروی نظامی ایالات متحده آمریکا برای مقابله با «تهدیدات و افزایش تنش‌ها با ایران» به پایگاه هوایی «امیر سلطان» در غرب ریاض اعزام شوند. سربازان آمریکایی ۱۵ سال پیش این پایگاه را ترک کرده بودند.

شبکه «ان‌بی‌سی» آمریکا از قول چندین مقام رسمی گزارش داده ‌است به غیر از این نیروها، استقرار سامانه‌های پدافند موشکی «پاتریوت»، جنگنده‌ها و برخی جنگ‌افزارها نیز آغاز شده که «ماهیت دفاعی» دارد، اما جنگنده‌هایی که به عربستان اعزام می‌شوند می‌توانند در عملیات «آفندی و هجومی» نیز به کار گرفته شوند.

به گزارش تلویزیون المسیره یمن، محمد عبدالسلام، سخنگو و رئیس هیئت مذاکره‌کننده انصارالله (حوثی‌ها)، به اعزام نیروهای آمریکایی به عربستان واکنش نشان داده و گفته است که عربستان نمی‌داند چگونه از «مخمصمه جنگ با یمن» خود را کنار کشد و برای حفاظت از خود به آمریکا و بریتانیا پناه آورده ‌است.

در همین حال، همزمان با این گزارش‌ها، خبرگزاری فارس خبر داد که نیروهای حشد شعبی عراق در بیانیه‌ای از فراخوان نیروهای ذخیره خود خواسته‌اند برای استقرار در نزدیکی مرز با عربستان راهی این منطقه شوند.

در این بیانیه علت این فراخوان «تأمین امنیت حجاج از خطر حملات احتمالی داعش» عنوان شده است.