بیش از 300 معترض آمریکایی از جمله کمدین معروف، امی شومر پس از برگزاری تظاهرات در اطراف ساختمان کنگره آمریکا و درخواست رد نامزدی کاوانا برای تصدی سمت در دادگاه عالی آمریکا، بازداشت شدند. این تظاهرکنندگان روز پنج‌شنبه با حضور در اطراف ساختمان مجلس سنا آمریکا و سر دادن شعار و برافراشتن پرچم سعی کردند یک روز پیش از برگزاری جلسه رای‌گیری در مورد نامزدی کاوانا، آخرین فشارهای خود را بر نمایندگاه مجلس سنا وارد کنند.

مجلس سنا ابتدا در روز جمعه در مورد تایید نامزدی کاوانا یک نظرسنجی حساس برگزار کرد و سپس در روز شنبه رای‌گیری نهایی در مورد انتخاب یا عدم انتخاب وی به عنوان یکی از اعضای دادگاه عالی آمریکا برگزار خواهد شد. احتمال موفقیت کاوانا پس از آن افزایش پیدا کرد که دو سناتور جمهوری‌خواه، جف فلیک و سوزان کالینز روز پنج‌شنبه اعلام کردند که تحقیقات سازمان اف.بی.آی آنها را راضی کرده است و در نهایت از کاوانا حمایت خواهند کرد.

کاوانا هفته پیش در مجلس سنا حضور یافت و در حین دفاع از خود اتهامات وارده را به نوعی انتقام‌گیری کلینتون‌ها علیه ترامپ اعلام کرد. این سخنان وی انتقادات زیادی را برانگیخت. بنابراین وی در ادامه روز جمعه یادداشتی در روزنامه وال استریت ژورنال منتشر کرد تا حمایت حداکثری جمهوری‌خواهان را جلب کند. وی در این مقاله اعلام کرد که در جلسه هفته پیش بیش از حد احساساتی شده بود.

تظاهرات پنجشنبه در واشنگتن علیه یک نامزد تصدی کرسی دادگاه عالی آمریکا، امری بی‌سابقه بود. هزاران تظاهرکننده که بسیاری از آنها خود قربانی تجاوز جنسی بوده‌اند، بیرون از ساختمان دادگاه عالی آمریکا در کنگره آمریکا گرد هم آمدند، جایی که کاوانا را به عنوان قاضی فدرال به رسمیت شناخته و در صورت پیروزی وی در انتخابات روز شنبه مجلس سنا، به صورت مادام‌العمر به عضویت دادگاه عالی آمریکا در خواهد آمد.

تظاهرکنندگان در حین راهپیمایی فریاد می‌زدند: «ما به کریستینا بلیز فورد باور داریم». فورد استاد دانشگاهی است که مدعی شده در دوره نوجوانی مورد سوءرفتار جنسی کاوانا مست واقع شده است. کارن برالاو، یکی از فارغ‌التحصیلان مدرسه هالتون‌آرمز می‌گوید: «زمان آن فرا رسیده است که صدای زنان شنیده شود؛ من نمی‌دانم آیا برت کاوانا تایید می‌شود یا نه! اما زنان و بازماندگان تجاوزات جنسی دیگر سکوت نخواهند کرد.»

در حالی که تظاهرکنندگان بیلبوردهای حاوی شعارهایی همچون «کاوانا دروغ می‌گوید» و «دیگر هرگز» را در دست دارند، سناتورهای آمریکایی پشت درهای بسته در حال قرائت گزارش اف.بی‌.آی در مورد سوءرفتار کاوانا بودند. واکنش دو حزب آمریکا در قبال این گزارش متفاوت و متضاد بوده است اما با توجه به اکثریت جمهوری‌خواهان در مجلس سنا و نمایندگان به نظر می‌رسد که کاوانا راه سختی را در پیش رو نداشته باشد.

تظاهرات بیرون ساختمان کنگره با سرعتی بالا جریان داشت. در این میان مجموعه‌ای از سیاسیون، فعالان مدنی و قربانیان تجاوزات جنسی میکروفون نصب شده بر سکوی قابل حمل تظاهرکنندگان را در دست گرفته و به سخنرانی و سر دادن شعارهای مختلف پرداختند. تظاهرکنندگان با حمایت از سناتور هیدی هیتکمپ که در ایالت محافظه‌کار داکوتای شمالی با جمهوری‌خواهان نبردی انتخاباتی پیش رو دارد، تصمیم وی در عدم رای اعتماد به کاوانا را تحسین کرده و از هیتکمپ تمجید کردند.

بعد از ظهر تظاهرات بالا گرفت و عده‌ای از معترضان به سمت جلسه سنا حرکت کردند. هزاران معترض در تالار میانی ساختمان مجلس سنا حضور پیدا کردند و به شعارهایی همچون «دادگاه ما» و «عدالت» ساختمان مجلس آمریکا را به لرزه در آوردند. بسیار از مردم بنرهای خود را گسترده و روی زمین نشستند. اینجا بود که نیروهای امنیتی وارد عمل شده و تظاهرکنندگان را با دستبندهای پلاستیکی دستگیر کردند. پلیس آمریکا اعلام کرد که در مجموع 302 نفر طی این تظاهرات دستگیر شدند. در این میان امی شومر یکی از اعضای جنبش «Time’s Up» که به مقابله با خشونت‌های جنسی می‌پردازد، دستگیر شده است. وی یکی از خویشاوندان نزدیک رهبر اقلیت سنا، چاک شومر است.