در هجدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های برگزیده در سالـــــن کنفـــرانس نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، شرکت فولاد مبارکه برای چهارمین سال متوالی تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را کسب کرد. 

به گزارش ایلنا، در این آئین حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه پس از کسب بالاترین تندیس این همایش گفت: تمام توان خود را برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به کار بسته‌ایم.

وی تأکید کرد: در فولاد مبارکه چندین طرح و سیستم برای تسریع ارسال سفارش مشتریان و تسهیل فرایند امور مصرف‌کنندگان، طراحی و به کار گرفته شده تا بتوانیم سهم خود را در احترام و پاسداری از حقوق مصرف‌کنندگان به‌طور کامل ایفا کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را کارآمد توصیف کرد و افزود: نتیجۀ این ارزیابی‌ها باعث می‌شود شرکت‌ها و بنگاه‌ها از وضعیت عملکرد خود در زمینۀ احترام به حقوق مصرف‌کنندگان و رضایتمندی آنان مطلع شوند. نکتۀ مهم در این خصوص، ارزش‌گذاری تولیدکنندگان بر حمایت از مصرف‌کنندگان، در کنار توسعه و افزایش تولید، با به‌کارگیری روش‌های مختلف است.

مهندس عظیمیان تصریح کرد: همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و همایش‌هایی از این دست می‌تواند مایۀ دلگرمی و تشویق  شرکت‌ها و بنگاه‌های خرد و کلانی باشد که علی‌رغم  مشکلات کنونی، هم به رونق تولید و اقتصاد داخلی کمک می‌کنند و هم خروجی استاندارد و مناسبی را برای رضایتمندی مصرف‌کنندگان خود ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: استراتژی مشتری‌مداری و خط‌مشی و سیاست تکریم مشتریان، موجب شده فولاد مبارکه همواره فراتر از الزامات و استانداردها گام بردارد. روند رو‌به‌رشد نتایج نظرسنجی مشتریان که از سال 80 آغازشده نشان می‌دهد که اقدامات صورت‌گرفته باعث افزایش قابل‌توجه سطح رضایتمندی آنان در این دوره شده است.

وی دربارۀ خدماتی که فولاد مبارکه برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد گفت: این شرکت در تنظیم و ارائۀ خدمات با استفاده از پیگیری و نظارت از راه دور مشتریان بر پایۀ CRM (Customer Relationship Management) موفقیت‌های چشم‌گیری داشته است؛ به‌نحوی‌که مشتریان از طریق اینترنت و سایت فولاد مبارکه می‌توانند عملیات فروش را با تمام جزئیات پیگیری کنند و بر آن نظارت داشته باشند.

او در ادامه افزود: همچنین برای رضایت مصرف‌کنندگان و حمایت هرچه بیشتر آنان، شرکت فولاد مبارکه طرح ارائۀ خدمات فنی قبل از فروش را راه‌اندازی کرده است تا بتواند ضمن بررسی درخواست‌های مشتریان و ارزیابی و شناخت نیازها و انتظارات واقعی آنان، هم اطلاعات فنی-متالورژیکی مناسبی در مورد خواص و کاربردهای محصولات خود و اطلاعات فنی مثل محدوده‌های کیفی و ابعادی محصول، استانداردها و تلرانس‌های کیفی، روش‌های بسته‌بندی و بازرسی و صدور گواهینامه کیفیت ارائه دهد و هم مشخصه‌های سفارش را کنترل و پارامترهای سفارش را نهایی کند.

وی از ایجاد مراکز فروش متعدد در سراسر کشور از سوی فولاد مبارکه به‌عنوان چرخه‌ای برای توزیع عادلانۀ محصولات فولاد مبارکه یاد و تصریح کرد: رسالت این مراکز خدماتی توزیع عادلانۀ محصولات گروه فولاد مبارکه به مشتریان خرد است.

در همین خصوص مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی فولاد مبارکه تصریح کرد: در هر جامعه‌ای که تولید و عرضۀ محصولات و خدمات به‌طور گسترده صورت می‌گیرد، دولت‌ها مجموعه‌ای از سیاست‌های حمایتی را اعمال می‌کنند تا منافع عمومی جامعه حفظ و تأمین شود. همین امر مسئولیت و انگیزۀ تولیدکنندگان را برای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان دوچندان می‌سازد. به همین دلیل، هرساله همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان برای ایجاد انگیزه و تشویق واحدهایی که به حقوق مصرف‌کنندگان احترام گذاشته‌اند برگزار و با اعطای تندیس و گواهینامه از واحدهای منتخب ملی تجلیل می‌گردد.

محمد تاجمیر ریاحی خاطرنشان کرد: در این همایش 545 شرکت ارزیابی گردیدند و 91 شرکت حائز دریافت جوایز شناخته شدند. در این بین 16 شرکت تندیس طلایی، 26 شرکت تندیس نقره‌ای، 9 شرکت تندیس برنزین و 40 شرکت نیز موفق به دریافت گواهینامه شدند. در این میان، شرکت فولاد مبارکه برای چهارمین سال متوالی موفق به دریافت تندیس طلایی شد.

وی در تشریح نظام تولید و فروش شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: این نظام از ابتدای بهره‌برداری با رویکرد مشتری‌مداری و احترام به حقوق مصرف‌کننده، ایجاد و راه‌اندازی شده و به همین منظور ساختارهای مناسب و متفاوتی برای تحقق این استراتژی در شرکت ایجاد گردیده است که از آن جمله می‌توان به فعالیت‌های تحقیق و توسعه، تأمین سبد کالا مطابق نیاز مشتری، بهبود کیفیت محصولات تولیدی هم‌جهت با نیاز مشتریان و بازار، ارائۀ خدمات خرده‌فروشی در سراسر کشور، بازدیدهای ادواری و ارتباط مداوم با مشتریان، ارائۀ کتابچه‌های فنی تخصصی، بررسی ادعاهای فنی و تجاری مصرف‌کنندگان، نظرسنجی سالانه از مشتریان، برگزاری گردهمایی با حضور مشتریان، برگزاری جلسات فنی و تجاری با مشتریان، طراحی و پیاده‌سازی سیستم CRM با ارائۀ خدمات تجاری مالی و وضعیت سفارش‌ها در فرایند تولید، بررسی وضعیت صورت‌حساب‌های مشتری، پیاده‌سازی استاندارد مشتری‌مداری ISO10004 و استاندارد بررسی شکایات مشتریان ISO10002 اشاره کرد.

او تداوم اقدامات و برنامه‌های فولاد مبارکه در راستای مشتری‌مداری را یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های گروه فولاد مبارکه اعلام کرد و اظهار داشت: موفقیت‌های یادشده مسئولیت ما را در برابر جامعه و مشتریان بیش‌ازپیش می‌سازد و همین امر تداوم بهبود و توسعه در شرکت فولاد مبارکه را در تمام زمینه‌ها ضروری کرده است. در همین راستا، برخی از بهبودهایی که برای سال آینده پیش‌بینی و هدف‌گذاری شده است عبارت‌اند از: برنامه‌ریزی جهت ثبت و پیگیری اقدامات اصلاحی حاصل از نتایج نظرسنجی مشتریان؛ جلسات فنی با مشتریان و ادعای مشتریان در نرم‌افزار اقدامات اجرایی شرکت به‌منظور سرعت بخشیدن به انجام اقدامات اصلاحی و شفافیت و اثربخشی بیشتر اقدامات بهبود مدنظر مشتریان؛ برنامه‌ریزی برای پیاده‌سازی مرکز تماس مشتریان فولاد مبارکه؛ اجرای بانک جامع مشتریان فولاد مبارکه به‌منظور ایجاد بانک اطلاعاتی منسجم از مشتریان بالقوه و بالفعل کشور و سهولت ارتباط با آن‌ها.

در هجدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های برگزیده در سالن کنفرانس نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، شرکت فولاد مبارکه برای چهارمین سال متوالی تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را کسب کرد

مشارکت فولاد مبارکه در حمایت از زندانیان

همچنین هم‌زمان با ایام ماه مبارک رمضان، سومین همایش نسیم مهرورزی ویژۀ خانوادۀ زندانیان نیازمند شهرستان مبارکه با حضور امام‌جمعه، نمایندۀ مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب، رئیس دادگستری، معاون اداری-مالی زندان‌های استان اصفهان، جمعی از مسئولان و مدیران اصناف این شهرستان و مدیرعامل فولاد مبارکه و جمعی از مدیران شرکت‌های زیرمجموعۀ این شرکت در سالن اجتماعات هتل پردیس مبارکه برگزار شد. 

در این همایش که با هدف احداث پروژۀ کارگاهی چند منظورۀ انجمن حمایت از خانواده‌های زندانی شهرستان مبارکه در محل زندان اسدآباد برگزار شد، عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن ابراز خرسندی از این اقدام گفت: از نگاه مدیریت فولاد مبارکه تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی همواره از رسالت‌های اصلی این شرکت بوده است.

وی با تأکید بر اهمیت و لزوم حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنها افزود: هر اقدامی که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام ‌شود، بدون‌شک گام موفقی برای داشتن جامعه‌ای سالم است.

در ادامۀ این همایش، حجت‌الاسلام علی محرابی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مبارکه نیز طی سخنانی گفت: در احادیث آمده است که اگر جایی هستید که مردم به شما احتیاج دارند و می‌توانید در رفع گرفتاری آن‌ها مؤثر باشید، این از نعمت‌های الهی است.

مهندس عظیمیان: همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و همایش‌هایی از این دست می‌تواند مایۀ دلگرمی و تشویق  شرکت‌ها و بنگاه‌های خرد و کلانی باشد که علی‌رغم  مشکلات کنونی، هم به رونق تولید و اقتصاد داخلی کمک می‌کنند و هم خروجی استاندارد و مناسبی را برای رضایتمندی مصرف‌کنندگان خود   ارائه می‌دهند

وی توزیع سبد کالا بین خانواده‌های زندانیان را خوب، ولی ناکافی دانست و گفت: این‌که زندانیان بتوانند از وقت خود استفادۀ بهینه کنند و ضمن یادگیری مهارت و کار کردن بتوانند در زمان زندان بودن، به تولید و سودآوری اقتصادی برای خود و خانواده و جامعه مشغول باشند بهترین حالت است و ایجاد چنین کارگاه‌هایی می‌تواند در حصول این هدف مؤثر باشد.

 حجت‌الاسلام علی محرابی ضمن قدردانی از نگاه مدیریت فولاد مبارکه به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت و مشارکت آن در احداث این بنای کارآمد، اظهار امیدواری کرد با کمک سایر شرکت‌ها و اصناف شهرستان، سال آینده شاهد به بهره‌برداری رسیدن بخش‌های عمدۀ این پروژه باشیم.

در ادامۀ این همایش، خانم مهندس زهرا سعیدی نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی  نیز فولاد مبارکه را یکی از بزرگ‌ترین خیران استان دانست و تصریح کرد: این‌که شرکت فولاد مبارکه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود همواره شهرستان را یاری می‌کند شایستۀ قدردانی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت مشارکت همه‌جانبۀ مسئولان و مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: ایجاد چنین کارگاهی در زندان اسدآباد که میزبان زندانیان کل استان است بدون شک حمایت و همت تمامی مسئولان استان را می‌طلبد.

در این همایش پس از برگزاری مراسم نمازجماعت، مراسم گلریزان برای احداث بنای مذکور با حضور مدیرعامل فولاد مبارکه و شرکت‌های زیرمجموعۀ آن و سایر خیرین و مدیران اصناف شهرستان مبارکه برگزار شد.