عبور از مرز تولید نیم‌میلیون تن محصول در نورد گرم فولاد مبارکه، ثبت رکورد 116هزار و 54 تن محصول ضخامت پایین با کیفیت بسیار بالا در مجتمع فولاد سبا، تولید 65 هزار و 51 تن آهن اسفنجی در شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری و ثبت رکوردهای پیدرپی روزانه در واحدهای احیا مستقیم و فولادسازی و نورد سرد شرکت باعث شد تا در سایۀ الطاف الهی و تلاش کارکنان فولاد مبارکه فروردین ماه سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام «رونق تولید» مزین شد، نویدبخش سالی پرخیروبرکت برای صنعت فولاد کشور باشد.

حمیدرضا عظیمیان: همۀ اهداف گروه فولاد مبارکه در تولید آهن اسفنجی و فولاد خام در سال 97 محقق شده است در سال 98 نیز کارکنان گروه فولاد مبارکه تلاش خواهند کرد تا راهبرد مقام معظم رهبری محقق شود

 عبور از نیم‌میلیون تن محصول در نورد گرم فولاد مبارکه

مهدی علیاکبریان، رئیس تولید خط نورد گرم فولاد مبارکه، از ثبت رکورد تولید در این واحد خبر داد و گفت: در فروردین ماه سال جاری کارکنان بلندهمت واحد نورد گرم توانستند با تولید 500 هزار و 272 تن محصول و دستیابی به رکورد کیفی، افتخار دیگری برای شرکت فولاد مبارکه به ثبت برسانند.

وی رکورد قبلی این خط تولید را مربوط به شهریور 97 و به میزان 498 هزار و 869 تن محصول گرم اعلام کرد و افزود: کسب موفقیت تولید بیش از نیم‌میلیون تن محصول در این واحد به‌واقع گام بلندی در مسیر رسیدن به اهداف سالانۀ نورد گرم و فولاد مبارکه است و به‌طورقطع افزایش رضایت‌مندی مشتریان را نیز به همراه دارد.

علیاکبریان مهمترین عوامل دستیابی به این رکورد را اینچنین برشمرد:

-افزایش بازدهی زمانی تجهیزات به جهت کنترل زمان‌های توقف اضطراری شامل خرابی تجهیزات، کاهش تعویض اضطراری غلتک ها و برنامه‌ریزی برای تولید بهینه؛

-افزایش کیفیت تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده که با همکاری واحد خدمات فنی و پشتیبانی در آموزش کارکنان با دانش فنی و مجرب تعمیراتی صورت گرفت و این امر به کاهش زمان انجام تعمیرات و افزایش کیفیت آن و کاهش خرابی‌ها منجر شد.

با رشد عرضۀ 85 درصدی محصولات فولاد مبارکه طی 4 سال اخیر تاکنون، واردات محصولات تخت از 4 میلیون تن به حدود 850 هزار تن کاهش یافته است و این دستاورد بزرگ گام بلندی در راستای خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور بوده است

وی در ادامه تأکید کرد در کنار دستیابی به رکورد کمّی، عبور از مرز بازده کیفی مربوط به عیوب نورد گرم نیز دستاورد بزرگ دیگر این واحد بوده است.

رئیس تولید خط نورد گرم افزود: رکورد بازده کیفی ناحیۀ نورد گرم از 99.55 درصد در شهریور سال گذشته به 99.59 درصد در فروردینماه سال جاری افزایش یافت.

تولید بیش از 116 هزار تن محصول در مجتمع فولاد سبا

در اولین ماه سال «رونق تولید» با تلاش و همت زحمتکشان مجتمع فولاد سبا، رکورد 116هزار و 54 تن محصول با کیفیت بسیار بالا و ضخامت پایین به ثبت رسید.

این خبر را علیرضا صادقی رئیس خط نورد گرم مجتمع فولاد سبا اعلام کرد و گفت: بدون شک تلاش جمعی همۀ واحدهای ناحیه ازجمله کارکنان واحدهای احیا مستقیم، فولادسازی، ریختهگری و بخشهای ستادی و پشتیبانی موجب ثبت این موفقیت شده و شایسته است صمیمانه از همۀ این عزیزان قدردانی کنیم.

دستیابی به رکورد ماهانۀ تولید در شرکت فولاد سفیددشت

تولید آهن اسفنجی در واحد احیا مستقیم شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری در فروردین‌ماه به 65 هزار و 51 تن رسید.

 مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری ضمن تأیید این خبر گفت: در سالی که به نام «رونق تولید» نام‌گذاری شده است، کارکنان بلندهمت این شرکت در راستای دستیابی به اهداف شرکت، گام‌های محکمی برداشتند.

محمود اربابزاده گفت: رکورد قبلی تولید شرکت مربوط به آذرماه سال 97 و به میزان 64 هزار و 73 تن بود.

وی در همین راستا از حمایتهای سهامداران شرکت، مدیریت ارشد شرکت فولاد مبارکه در تأمین گندلۀ موردنیاز کارخانه و منابع مالی جهت تسریع فعالیت‌های مربوط به پروژه‌های واحد فولادسازی قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد با تداوم این رکوردشکنیها در سال 98 شرکت به‌تمامی اهداف خود دست یابد.

حفظ سطح تولید و تولید محصولات جدید

مدیرعامل فولاد مبارکه به‌همراه جمعی از دیگر تولیدکنندگان فولاد کشور با دکتر رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار کردند.

 به گزارش خبرنگار فولاد، در این جلسه دکتر رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، پس از استماع گزارش مهندس عظیمیان از عملکرد گروه فولاد مبارکه، اقدامات صورت‌گرفته در بزرگترین گروه فولادسازی کشور را ارزشمند و قابل‌تقدیر دانست و با تأکید بر ضرورت حفظ سطح تولید موجود خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی افزایش بهره‌وری و به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود از اهمیت خاصی برخوردار است.

همچنین در این دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت تولید محصولات جدید را از اولویت‌ها دانست. بومی‌سازی حداکثری تجهیزات موردنیاز صنعت فولاد کشور و تکمیل و به بهره‌برداری رساندن هرچه سریع‌تر خط تولید الکترود گرافیتی اردکان از دیگر مواردی بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت بر آنها تأکید کرد.

مدیرعامل فولاد مبارکه در این دیدار ضمن تشریح عملکرد گروه فولاد مبارکه در سال 97 و ارائۀ برنامه‌های تولید در سال 98 اظهار داشت: گروه فولاد مبارکه مصمم است تا در سال 98 افزایش و رونق تولید را محقق سازد.

حمیدرضا عظیمیان با تأکید بر اینکه همۀ اهداف گروه فولاد مبارکه در تولید آهن اسفنجی و فولاد خام در سال 97 محقق شده است گفت: در سال 98 نیز کارکنان گروه فولاد مبارکه تلاش خواهند کرد تا راهبرد مقام معظم رهبری محقق شود؛ به همین منظور، در این گروه (شرکت فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان و مجتمع فولاد سبا) برای تولید بیش از 8.5 میلیون تن فولاد خام، 6.5 میلیون تن کلاف گرم و بیش از 1.5 میلیون تن کلاف خام و در واحدهای احیا مستقیم فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، فولاد سبا و شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری تولید حدود 11 میلیون تن آهن اسفنجی برنامه‌ریزی‌ شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای جدید فولاد مبارکه در تولید ورق‌های ویژه ازجمله ورق موردنیاز خودروسازان و سازندگان لوله و پروفیل کشور خاطرنشان کرد: با رشد عرضۀ 85 درصدی محصولات فولاد مبارکه طی 4 سال اخیر تاکنون، واردات محصولات تخت از 4 میلیون تن به حدود 850 هزار تن کاهش یافته است و این دستاورد بزرگ گام بلندی در راستای خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور بوده است.